וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלחמה החשובה במלחמות ישראל": המחאה נגד המהפכה המשפטית עולה לנתב"ג

בעקבות המשך קידום חקיקת הרפורמה, מובילי המחאות הודיעו כי בשבוע הבא יינקטו "פעולות התנגדות" במשך השבוע. "זוהי המלחמה החשובה במלחמות ישראל, המלחמה על נשמתה של ישראל", מסרו, "קרב פנים מול פנים של ערכי הציונות נגד ערכי הקיצוניות"

בוידאו: ההפגנות נגד המהפכה המשפטית נכנסות לשבוע ה-25/גלעד פירסט, איליה מגנס, יואב איתיאל, בני משי, ראובן קסטרו,אביב אטלס, דוברות המשטרה.

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו היום (שלישי) כי ביום שני הבא יערכו הפגנה בנתב"ג, לצד "פעולות התנגדות" יומיות שיתקיימו במשך השבוע. "אלה ימים קריטיים לחזון המייסדים של מדינת ישראל, לערכי מגילת העצמאות של צדק, חופש ושוויון", מסרה אחת ממובילות המחאה, שקמה ברסלר. "מה שהתחיל לפני שבועיים כ'סלמי' הולך ומתברר כבליץ חקיקה מטורף ואכזרי שיהפוך את ישראל לדיקטטורה דה פקטו כבר בשבועות הקרובים".

"ביום שני הקרוב, יום של הצבעות דיקטטוריות בכנסת על חוק העבריינים, קבוצת כוח קפלן תוציא הפגנה חוקית ודמוקרטית בנתב"ג", המשיכה ברסלר. "זו תהיה מחאה בלתי אלימה שתבהיר לנתניהו ולחבורת הקיצונים שהשתלטה על המדינה שתנועת המאבק לא תיתן להם להרוס את ישראל. ההפגנה הגדולה בנתב"ג תהיה פעולה מרכזית אחת מתוך סדרת פעולות התנגדות שיינקטו במהלך השבוע ושפרטים עליהן יימסרו רגע לפני הזנקה".

מארגני ההפגנות נגד המהפכה המשפטית במסיבת עיתונאים, 27 ביוני 2023. א. בנון, אתר רשמי
"אלה ימים קריטיים לחזון המייסדים של מדינת ישראל, לערכי מגילת העצמאות של צדק, חופש ושוויון". ברסלר/אתר רשמי, א. בנון

"עלינו ללמוד מהלקח ההיסטורי של הונגריה ופולין. במאה ה-21 דיקטטורות עולות באמצעות חקיקה הדרגתית שמרוקנת את הלב הערכי, הלב המוסרי, של מוסדות השלטון. אנחנו לא נאפשר שזה יקרה בישראל", הוסיף מנהל מטה המאבק ערן שוורץ.

"כולנו צריכות להתאחד כי אנחנו הראשונות להיפגע. אנחנו חייבות להאבק על החופש שלנו", אמרה מייסדת בונות אלטרנטיבה סיוון זר-קצנשטיין. "זה הזמן להתנגד", הדגיש משה רדמן, ממובילי המחאה. "חונכנו על בסיס ההיסטוריה של העם שלנו. לפחות פעם אחת בשנה כולנו שואלים את עצמנו מה היינו עושים לו חיינו בתקופה בה משטר חשוך מאיים להשתלט. זה הרגע, הוא עכשיו, הוא לא עוד מעט, הוא אינו נמצא בעתיד, זה הרגע לו התכוננו 25 שבועות, זהו זמן להתנגד, זוהי המלחמה החשובה במלחמות ישראל, המלחמה על נשמתה של ישראל, על החזון הישראלי, קרב פנים מול פנים של ערכי הציונות נגד ערכי הקיצוניות", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין, 27 ביוני 2023. מובילי כוח קפלן, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מחוץ לביתו של שר המשפטים יריב לוין. שבוע שעבר/אתר רשמי, מובילי כוח קפלן

מאוחר יותר היום, שר התיירות חיים כץ קרא למנוע את השיבושים הצפויים בנתב"ג עליהם הודיעו ארגוני המחאה.

בתוך כך, כץ שיגר היום מכתב לשר לבטחון לאומי איתמר בן גביר וליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב- מיארה, בו כתב: "הובא לידיעתי על כוונת מפגינים לבצע פעולות שיבוש וחסימת הגישה לנמל התעופה בן גוריון ביום שני הקרוב. זכות ההפגנה והמחאה היא קודש, יחד עם זאת חסימת שער הכניסה והיציאה העיקרי למדינה, היא צעד לא מידתי הצפוי לפגוע קשות בחופש התנועה של הציבור הישראלי ובתיירים שמבקשים להיכנס או לצאת מהארץ. אבקש ממכם להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותכם ולמנוע את הפגיעה הצפויה".

בתגובה לדבריו של השר כץ, ארגוני המחאה מסרו: "כשהחזון הציוני וערכי מגילת העצמאות נמצאים על הכף - נפגין גם בנתב"ג. היינו מצפים מהשר כץ שיודיע שהוא לא יתמוך בחוקי הדיקטטורה ויפעל נגדם במקום לפעול נגד זכות המחאה הנתונה לכל אדם ואישה בדמוקרטיה".

שיירה שמובילים פקודיו של יוני נתניהו מסיירת מטכ"ל, יחד עם לוחמים מגולני ומהצנחנים אשר לקחו חלק במבצע יונתן לקראת טיסתו של רה"מ נתניהו לברלין, נתב"ג, 15 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מחאה נגד המהפכה המשפטית בנתב"ג, 15 במרץ/ראובן קסטרו

אתמול עוכב לחקירה פעיל מחאה בשם איציק מדינה בטענה כי התקבל מידע במערכת הביטחון לפיו התכוון "לממש פעילות אלימה". בסיום חקירתו, שוחרר ללא תנאים. בתגובה לעיכובו וטרם סיום החקירה, מאות פעילים הגיעו למחות מול תחנת המשטרה בפתח תקווה, שבה הוא מתגורר.

במחאת המילואימניקים "אחים לנשק" טענו כי מדובר במעצר מנהלי שנעשה לעיני אשתו וילדיו. "ממשלת הדיקטטורה רוצה לתת לבן גביר העבריין הסדרתי סמכות להורות על מעצר מנהלי של אזרחים כמו איציק לשישה חודשים ללא הסבר", נכתב בקבוצות וואטסאפ של פעילי המחאה. "היום זה איציק, מחר זה את ואתה". עם זאת, גורמי ביטחון הבהירו כי לא מדובר במעצר מנהלי, וטענו כי מדינה הגיע לחקירה באופן עצמאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully