וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל נערכים לגל מחאות בשל קידום המהפכה המשפטית: חשש מפגיעה בפעילות מבצעית

26.6.2023 / 14:20

על רקע חידוש החקיקה, בצה"ל חוששים מסירוב חיילי מילואים, בעיקר באגף המודיעין וחיל האוויר, להגיע לאימונים ופעילות מבצעית. מפקדי היחידות שבמוקד השיח התבקשו לעקוב אחר אירועים חריגים ולדווח עליהם: "הפקנו לקחים והבהרנו את ההשלכות"

בוידאו: ההפגנות נגד המהפכה המשפטית נכנסות לשבוע ה-25/גלעד פירסט, איליה מגנס, יואב איתיאל, בני משי, ראובן קסטרו,אביב אטלס, דוברות המשטרה.

בצמרת צה"ל נערכו לאחרונה שיחות לקראת האפשרות לגל נוסף של מחאות מילואימניקים נגד קידום המהפכה המשפטית - כך נודע היום (שני) לוואלה!. בצבא חוששים כי יפרוץ גל נוסף של מחאות בעקבות קידום הרפורמה, וחיילי מילואים יסרבו להגיע לפעילות מבצעית ואימונים. מפקדי היחידות בצה"ל שנמצאות במוקד השיח, בהן אגף המודיעין וחיל האוויר, התבקשו על ידי מפקדי החילות והזרועות לדווח על אירועים חריגים ולעקוב אחריהם.

גורם צבאי בכיר אמר לוואלה! כי "הפקנו המון לקחים מאירועי המחאה הקודמים, גם ממחאת הטייסים במילואים. ראשית, צריך להדגיש כי אף משימה מבצעית לא נפגעה בשום צורה. על אף הפרסומים, זה היה יותר רעש תקשורתי שיצר בעיה בלכידות בתוך היחידות בשלבים הראשונים שלה. מאז דיברנו הרבה, הבהרנו מה הן ההשלכות והפקנו לקחים".

יחידת קשרי חוץ של אגף המודיעין, קריה, תל אביב. ניב אהרונסון
חיילי אגף המודיעין, אילוסטרציה/ניב אהרונסון

בשבוע האחרון, על רקע הצהרות הקואליציה כי ימשיכו בצעדי החקיקה המשפטית, חזרו גם מחאות והצהרות אנשי המילואים.

הבוקר, פרסמו 250 אנשי מילואים במערך הסייבר ומאות יוצאי שב"כ הצהרת התנגדות תקיפה נגד צמצום עילת הסבירות שמקדמת הקואליציה. "לא נשרת משטר שרומס את יסודות הדמוקרטיה בישראל", נכתב בהצהרה של אנשי הסייבר. "רבים מצטרפים אלינו בימים אלו ומסירים את התנדבותם משירות מילואים. רבים יצטרפו אלינו בהמשך ככל שהממשלה תמשיך לרסק את הדמוקרטיה".

"אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון לעצור לאלתר את החקיקה ולגנוז אותה כדי לאפשר למערכת הביטחון להפנות את כל משאביה להתמודד עם האתגרים הביטחוניים המתעצמים בעת הזו בעת ובעונה אחת בכמה חזיתות", הוסיפו יוצאי השב"כ.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דיון ועדת החוקה, 25 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
דיון בוועדת החוקה בצמצום עילת הסבירות/פלאש 90, יונתן זינדל

המכתבים מתווספים על הודעת המילואמניקים במערך המ"מ על עשרות מצטרפים חדשים שהודיעו על סיום התנדבותם לשירות מילואים אתמול, והודעות מחאה של יוצאי יחידת 8200 ו-300 רופאי מילואים שפורסמו בימים האחרונים. לפי גורמים המעורבים במחאה, בימים הקרובים צפויים להצטרף עוד ועוד מכתבים ופעולות של מילואימניקים נגד הקידום החד צדדי של צמצום עילת הסבירות.

במכתב יוצאי יחידות המ"מ נכתב כי "חוק ביטול הסבירות יחסל בפועל את הדמוקרטיה בישראל, ויאפשר לממשלה להעביר כל החלטה וכל מינוי. יום אחריו תפוטר היועמ"שית וכל שומר/ת סף ערכי". החתומים שיתפו כי "על רקע אובדן האמון בממשלת ההפיכה", 80 אנשי מילואים נוספים הודיעו על הפסקת התנדבותם לאלתר, "רבים נוספים יצטרפו ככל שההפיכה תתקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully