וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מודאגים מהתרחבות מחאת המילואימניקים: "מצב מסוכן"

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 14:13

כמה גורמי צבא אמרו כי בשלב זה "אין פגיעה בפעילות המבצעית, אבל המגמה היא שלילית והיא עשויה להדביק מערכים נוספים - כולל בסדיר". אחד הגורמים אמר: "המילואימניקים משחקים באש". לוואלה! נודע כי גלנט והרמטכ"ל דנו בהתפשטות המחאה

בווידאו: יוצאי שייטת 13 מפגינים מול הבית של יואב גלנט, נגד המהפכה המשפטית/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי שוחחו על התרחבות מחאת המילואימניקים נגד המהפכה המשפטית - כך נודע לוואלה!. המחאה עלתה מדרגה בסוף השבוע, עם הצטרפות מאות מילואימניקים ממערך המבצעים המיוחדים באמ"ן ו-250 לוחמי סייבר במילואים, עשרות רבות של טייסי מילואים פעילים, כמחצית ממפעילי כלי הטיס הלא מאוישים ועשרות בקרים מחיל האוויר.

בשלב זה, טוענים גורמי צבא, "אין פגיעה בפעילות המבצעית, אבל המגמה היא שלילית והיא עשויה להדביק מערכים נוספים בצה"ל במילואים וגם משרתים בסדיר. ולכן, צריך להמשיך ולדבר ולבדוק כל הזמן מה קורה בדרגי השטח. מדובר במצב מסוכן מאוד".

מנגד גורם צבאי בכיר אמר כי "המילואימניקים משחקים באש. זה מאוד מסוכן. זו פגיעה בפעילות הצבא ובוודאי שיש כזו. ברגע שמפקד יחידה שוקל את מי להזמין בהתאם להפגנות ולא בהתאם לצורך המבצעי, יש פגיעה, וזה ילך ויתרחב וילך ויעמיק".

משט מחאה של אנשי מילואים מחיל הים נגד המהפכה המשפטית לחופי נמל חיפה, 9 במרץ 2023. רויטרס
משט מחאה של אנשי מילואים מחיל הים נגד המהפכה המשפטית לחופי נמל חיפה, החודש/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי בשונה מצה"ל, שר הביטחון הוא גם שחקן פוליטי ובקרוב הוא יידרש להחלטה כיצד הוא מתנהל בנושא משום שהוא גם חלק מתהליך החקיקה ומנגד הוא צריך לטפל בסרבנות. "גלנט והרצי קיימו שיחות בנושא בארבע עיניים. אין כוונה לשתף מה נאמר שם. לפי צה"ל אין פגיעה בפעילות המבצעית כרגע. בדגש על כרגע, לכן צריך לעקוב. אין החלטות על כיצד יטפלו במילואים שמסרבים להתגייס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully