וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2024: טראמפ מוביל על יריביו במפלגה - גם מבחינה כספית

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 14:28

הקמפיין של טראמפ גייס יותר מ-18 מיליון דולר בשלושת החודשים הראשונים של השנה - 4 מיליון מתוכם ב-24 השעות שלאחר הגשת כתב אישום נגדו. הקמפיין של ניקי היילי ספר את התרומות פעמיים, ומרבית הכסף בקמפיין של ויווק רמאסוואמי הגיע מכספו האישי של היזם

ניו יורק נערכת לשימוע ההיסטורי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ גייס יותר מ-18 מיליון דולר בשלושת החודשים הראשונים של השנה, על פי דוחות הקמפיין שהוגשו בסוף השבוע - 4 מיליון דולר גויסו רק ב-24 השעות לאחר שחבר המושבעים בניו יורק החליט להאשים אותו בסוף מרץ.

טראמפ, שהיה הראשון במפלגה הרפובליקנית להודיע על התמודדותו בבחירות לנשיאות ב-2024, מוביל לעת עתה בגיוס הכספים, כמו גם בסקרים, על פני המועמדים האחרים שהכריזו על התמודדותם: ניקי היילי, לשעבר שגרירות ארצות הברית באו"ם, ו-ויווק רמאסוואמי, איש עסקים.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ביציאה ממגדלי טראמפ, לקראת הגעתו לבית המשפט, מנהטן ארה"ב, 4 באפריל, 2023. רויטרס
דונלד טראמפ מגיע לשימוע במנהטן/רויטרס

היריב הגדול ביותר של טראמפ במפלגה, מושל פלורידה רון דסנטיס, עדיין לא הודיע על מועמדותו, אך כבר מתמודד עם קשיים בסוגיית גיוס כספים. השבוע הודיע תורם רפובליקני גדול כי הוא מקפיא תוכניות לממן את הקמפיין לנשיאות הצפוי של דסנטיס "בשל העמדה של מושל פלורידה בנוגע להפלות ואיסור על ספרים".

מייסד פלטפורמת המסחר הדיגיטלי אינטראקטיב ברוקרס, תומאס פטרפיי, אמר ל"פייננשל טיימס": "אני בהשעיה. העמדה שלו לגבי הפלות ואיסור על ספרים...אני וכמה מחבריי שוקלים מחדש...נראה כי דסנטיס איבד מהמומנטום".

בשבוע שעבר חתם דסנטיס על חוק שאוסר הפלות לאחר השבוע השישי של הריון. הוא גם ניסה להוציא מבתי הספר הציבוריים בפלורידה ספרים שעוסקים בסוגיות להט"ביות. חוקים אחרים שהעביר כוללים הקלות על רכישה ואחזקה של נשק ופגיעה בזכות הצבעה של בוחרים שחורים.

עוד בוואלה!

טראמפ נחלש בקרב הרפובליקנים: דסנטיס מוביל ב-7% בפריימריז לנשיאות

לכתבה המלאה
רון דסנטיס ומשפחתו. טוויטר, אתר רשמי
מושל פלורידה רון דסנטיס ומשפחתו/אתר רשמי, טוויטר

פטרפיי אמר כי הוא עדיין תומך בדסנטיס במלחמתו בחברת דיסני, לאחר שזאת העבירה ביקורת על החוק שאוסר על בתי הספר הציבוריים ללמד חינוך מיני ומגדר. בעקבות הביקורת של החברה - הנחשבת למעסיקה הגדולה בפלורידה - החל דסנטיס לפגוע בה בכל דרך אפשרית, כולל במעמד המיוחד של דיסני במדינה, שמאפשר לה להתנהג כמו גוף עצמאי בשטחה. בהתפתחות האחרונה של הסכסוך, דסנטיס איים כי יקים כלא ליד דיסניוורלד.

לדברי פטרפיי, "זה מטורף שהחברה תנקוט בעמדה בנוגע לסוגיות מגדר". הוא הוסיף כי "כיום אני שוקל אם לתמוך בדסנטיס. אני ממתין לראות למי מקרב המועמדים בבחירות המקדימות יש את הסיכוי הגבוה ביותר לנצח בבחירות לנשיאות, ואז אתמוך בו בכל הכוח".

ניקי היילי. GettyImages
ניקי היילי/GettyImages

מועמדת רפובליקנית נוספת שמתמודדת עם בעיות פיננסיות בקמפיין היא היילי, שהקמפיין שלה התגאה החודש בגיוס "יותר מ-11 מיליון דולר בשישה שבועות בלבד".

עם זאת, על פי דוחות הקמפיין שהוגשו לוועדת הבחירות הפדרלית בשבת, נראה כי הצוות של היילי ספר תרומות פעמיים - מה שהגדיל את הסכום הסופי שכביכול גויס. בפועל גויסו 8.3 מיליון דולר.

גיוס כספים הוא מדד אחד לתמיכה במועמד במהלך קמפיין, והמועמדים שואפים להציג סכומים גבוהים לפני הגשת הדוחות הפיננסיים.

ויווק רמאסוואמי, יזם רפובליקני. ויקיפדיה, אתר רשמי
ויווק רמאסוואמי/אתר רשמי, ויקיפדיה

נראה כי גם הקמפיין של היזם ואיש העסקים ויווק רמאסוואמי אינו מהווה איום על טראמפ. רמאסוואמי העניק לקמפיין הבחירות שלו 10.5 מיליון דולר מכספו האישי כדי להתניע אותו.

על פי הדוחות הפיננסיים של התרומות שקיבל בשלושת החודשים הראשונים של השנה, ההון הפרטי שלו אחראי לחלק הארי של הכסף שגויס בתקופה הזאת. הוא הלווה 10.25 מיליון דולר לקמפיין ו-295,250 דולר נוספים בתרומות בשלב הראשוני. הקמפיין של רמאסוואמי גייס 1.16 מיליון דולר בתרומות.

מועמדים שמגיעים לפוליטיקה מבחוץ, למשל מעולם העסקים, זקוקים בדרך כלל למשאבים משמעותיים כדי להתניע את הקמפיין שלהם, מה שהופך את העושר הפרטי של רמאסוואמי לקריטי במהלך הקמפיין שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully