וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב ברשת: מטא השיבה את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של טראמפ

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 1:02

החשבונות נחסמו לפני כשנתיים בשל הפרת חוקי הרשתות החברתיות, לאחר אירועי הקפיטול בתחילת ינואר 2021. ממטא נמסר בעת הסרת ההשעיה כי הוא צפוי לעונשים מוגברים על עבירות חוזרת וכי פרסום תוכן מפר נוסף, יביא להשעיה למשך בין חודש לשנתיים נוספים, "בהתאם לחומרת ההפרה"

דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות 2024/רויטרס

חברת מטא החזירה הלילה (חמישי) לפעילות את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, בתום שנתיים בהן היו מושעים בגין הפרת חוקי הרשתות החברתיות. משמעות ההחלטה, היא כי טראמפ יוכל להגיע למיליוני עוקביו ברשתות בעת שמתמודד לנשיאות המדינה של השנה הבאה.

"ככלל, איננו רוצים להפריע לדיון פתוח, ציבורי ודמוקרטי על הפלטפורמות של מטא - במיוחד בהקשר של בחירות בחברות דמוקרטיות כמו ארצות הברית", מסר נשיא מטא לעניינים גלובליים, ניק קלג. "לאור ההפרות שלו, הוא צפוי כעת גם לעונשים מוגברים על עבירות חוזרות - עונשים שיחולו על אישי ציבור אחרים שחשבונותיהם הוחזרו מהשעיות הקשורות לתסיסה אזרחית על פי הפרוטוקול המעודכן שלנו", הוסיף בפוסט שכתב, "במקרה שמר טראמפ יפרסם תוכן מפר נוסף, התוכן יוסר והוא יושעה למשך בין חודש לשנתיים, בהתאם לחומרת ההפרה".

החלטה, באה לאחר שבשבוע שעבר עתרו עורכי דינו של הנשיא לשעבר למטא בבקשה לאפשר את גישתו לרשתות החברתיות. זאת כשהעתירה לפי דיווחים, באה עקב רצונו של טראמפ להעלות את קמפיין הבחירות שלו "להילוך גבוה יותר".

דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות לנשיאות 2024. רויטרס
מעוניין להעלות את קמפיין הבחירות "להילוך גבוה יותר". טראמפ בהכרזתו על התמודדות לנשיאות/רויטרס

חשבונותיו של טראמפ נסגרו ב-6 בינואר 2021, לאחר שהחברה סברה שחלק מהפוסטים שלו מעודדים את תומכיו להתפרע באלימות בקפיטול האמריקני כדי לנסות למנוע מהקונגרס לאשר את תוצאות הבחירות לנשיאות, בהן ניצח ג'ו ביידן .

לפני כחודשיים השיבה טוויטר את חשבונו של טראמפ שהושהה גם הוא עקב האירועים. ההחלטה להחזיר את חשבונתיו התקבלה בתום סקר שערך איילון מאסק בפלטפורמה בה ביקש מהציבור להשיב לסקר בשאלת ההחזרה. בסקר, נקבע ברוב מצומצם להפעיל מחדש את החשבון. אך מאז, טראמפ לא צייץ ובחר להישאר בשירות המדיה החברתית המתחרה שלו Truth Social.

אפליקציות. GettyImages
חשבונותיו של טראמפ נסגרו ב-6 בינואר 2021. אפליקציות/GettyImages

לחשבונות של טראמפ בפייסבוק ובטוויטר יש 34 מיליון וכמעט 88 מיליון עוקבים בהתאמה. בTruth Social יש לו פחות מ-5 מיליון עוקבים. טראמפ השתמש רבות בטוויטר ובפייסבוק כאשר התמודד על הנשיאות ב-2016 ולאורך כל תקופת כהונתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully