וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה לחזור: טראמפ עתר למטא בבקשה לאפשר את גישתו לרשתות החברתיות

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 23:08

הנשיא לשעבר, שמעוניין להעלות הילוך בקמפיין הבחירות שלו לנשיאות עתר דרך עורכי דינו לחברה בבקשה לאפשר את גישתו לחשבנות שנאסרו לאחר המתקפה בקפיטול לפני שנתיים. "עיוות המעכב באופן דרמטי את השיח הציבורי", נכתב בעתירה. ממטא נמסר: "נגיע להחלטה בשבועות הקרובים"

דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות 2024/רויטרס

עורכי דינו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ עתרו לחברת מטא (פייסבוק) בבקשה לאפשר את גישתו לרשתות החברתיות לאחר שנחסמו לפני כשנתיים בעקבות מתקפת הקפיטול - כך, דווח היום (רביעי) בגרדיין. הבקשה, לפי דיווחים, באה בכדי לאפשר לטראמפ לערוך את קמפיין הבחירות שלו לנשיאות ב-2024 גם ברשתות אלו מאחר ומעוניין להעלות אותו להילוך גבוה יותר.

הנשיא לשעבר הוסר מהרשת החברתית פייסבוק לפני יותר משנתיים, לאחר שעוקביו תקפו את הקפיטול בארה"ב בניסיון לא מוצלח לחבל באישור ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ב-2020. טראמפ השתמש בחשבון הטוויטר שלו כדי לעודד תומכים להתאסף ליד הקפיטול. בנאום לפני המתקפה, הוא קרא לתומכים "להילחם כמו בגהנום". לאחר מכן הוסיף והשתמש בטוויטר כדי לבקר את סגן הנשיא שלו, מייק פנס, על כך שלא הפסיק את ההסמכה בזמן שהמתקפה הייתה בעיצומה.

פייסבוק וטוויטר אסרו על טראמפ יום לאחר המתקפה ב-6 בינואר, שנקשרה לתשעה מקרי מוות כולל התאבדויות בקרב רשויות החוק. במכתב שכתב ל-Meta והגיע היום לידי חדשות NBC, יועצי טראמפ טענו כי האיסור "עיוות ומעכב באופן דרמטי את השיח הציבורי" ויש לבטלו. מטא מסרה כי "תודיע על החלטה בשבועות הקרובים".

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מכריז שיתמודד לנשיאות ארה"ב ב-2024, באחוזתו בפלורידה, 16 בנובמבר 2022. רויטרס
עתר לחברת מטא בבקשה לאפשר את גישתו לרשתות החברתיות. דונלד טראמפ/רויטרס

הרשת החברתית טוויטר הסירה את חסימת הפרופיל של טראמפ לאחר שאילון מאסק קנה את הפלטפורמה בשנה שעברה. אך מאז, טראמפ לא צייץ ובחר להישאר בשירות המדיה החברתית המתחרה שלו Truth Social.

לחשבונות של טראמפ בפייסבוק ובטוויטר יש 34 מיליון וכמעט 88 מיליון עוקבים בהתאמה. בTruth Social יש לו פחות מ-5 מיליון עוקבים. טראמפ השתמש רבות בטוויטר ובפייסבוק כאשר התמודד על הנשיאות ב-2016 ולאורך כל תקופת כהונתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully