וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נפגש עם נשיאת הנציבות האירופית: "צריכים להיות תקיפים יותר בנושא האיראני"

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 19:14

בפגישה ראשונה שנערכה בין בכיר ישראלי לבכירה באיחוד האירופי מאז הקמת הממשלה ה-37, הדגיש נשיא המדינה את חשיבות השותפות של האיחוד עם ישראל. על המשטר בטהראן: "מסכן את העולם בחתירתו ליכולות גרעיניות"

יצחק הרצוג עם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין 25 בינואר 2022. דוברות בית הנשיא, אתר רשמי
הרצוג עם נשיאת הנציבות האירופית/אתר רשמי, דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (רביעי) עם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, במטה הנציבות שבבריסל. מדובר בפגישה רמת הדרג הראשונה בין בכיר ישראלי ובכירה באיחוד מאז הקמת הממשלה ה-37. מבית הנשיא נמסר כי במהלך הפגישה השניים דנו ביחסים בין ישראל לאיחוד האירופי ובהמשך העמקת שיתופי הפעולה בין המדינות.

בפתח פגישתם אמר הנשיא כי "האיחוד האירופי הוא מרכיב חשוב בחיינו, והוא שותף אסטרטגי פוטנציאלי לישראל בתחומים רבים. גם אנחנו שותפים אסטרטגיים פוטנציאליים אמיתיים לאירופה בתחומים נרחבים. יש לנו אתגרים משותפים, ויש לנו כל כך הרבה מה לחלוק בשביל לעשות טוב למען העולם, והרבה נושאים שאנחנו יכולים לעבוד עליהם יחד לטובת קידום פתרונות ועזרה לאנושות כולה".

יצחק הרצוג עם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין 25 בינואר 2022. דוברות בית הנשיא, אתר רשמי
הרצוג עם נשיאת הנציבות האירופית/אתר רשמי, דוברות בית הנשיא

הנשיא הרצוג התייחס במיוחד לאתגר הגרעין האיראני ואמר: "אחד האתגרים העומדים בפנינו, ואני חושב שכבר ברור שהוא גם עומד בפני אירופה, הוא העובדה שאיראן נמצאת באירופה. איראן נלחמת באזרחי אוקראינה בכך שהיא מספקת מל"טים ונשק קטלני, מסכנת את העולם בחתירתה ליכולות גרעיניות, הורגת ומענה את אזרחיה. אנו מאמינים כי הגיעה העת שאירופה תנקוט בעמדה תקיפה ביותר בנושא האיראני, מכיוון שמדובר באתגר לא רק עבור ישראל, האזור, המזרח התיכון, אלא גם עבור אירופה והעולם כולו".

הנשיא התייחס גם לאנטישמיות הגואה בעולם ובאירופה לקראת יום השואה הבינלאומי שיחול בעוד יומיים ואמר כי "זה מתחיל באנטישמיות אבל זה לעולם לא נגמר שם. בעוד אנחנו מתקרבים ליום הזיכרון הבינלאומי לשואה מחר, אני חושב שזה אך סימלי שאני נמצא כאן ביחד איתך, ואנו מאשרים את המחויבות האיתנה שלנו למאבק נגד האנטישמיות והשנאה באשר היא".

נשיאת הנציבות פון דר ליין בירכה את הנשיא ואמרה: "אני בטוחה שאם נסתכל לתוך מערכת היחסים שלנו, הביטוי החזק ביותר לידידות בין ישראל לאיחוד האירופי הם 15 אלף תלמידי תוכנית 'ארסמוס' שהגיעו מהאיחוד האירופי לישראל, אבל גם מישראל אל האיחוד האירופי. אני חושבת שזה הסימן המובהק ביותר לידידות בנינו. זה נפלא לארח אותך כאן".

מחר ינאם הרצוג בפני הפרלמנט האירופי וניצולי שואה בכינוס לרגל יום השואה הבינלאומי. הוא יחתום את הביקור בפגישה עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, ועם פורום שגרירי המדינות לארגון, ויתדרך אותם על תמונת המצב בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully