וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: טראמפ צפוי להשיק מסע בחירות ל-2024 בימים הקרובים

עודכן לאחרונה: 4.7.2022 / 14:56

במקום התכנון מקורי לצאת בהכרזה בנובמבר, מקור במפלגה הרפובליקנית אמר כי יכול להיות שעוד השבוע תתפרסם ההודעה החגיגית. זאת, כסוג של בקרת נזקים לאחר השימועים של ועדת בית הנבחרים לגבי המתקפה על הקפיטול, וכדי להרתיע מתחרים אפשריים מבעוד מועד

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר למקורבים כי הוא מקווה להשיק מסע בחירות נשיאותי בקרוב. זאת, כדי ליהנות משיעור התמיכה הנמוך יחסית של הנשיא ג'ו ביידן, להפחיד את מתחריו האפשריים במפלגה הרפובליקאית וכדי להשיב את השליטה על התדמית שלו לאור השימועים המזיקים של הוועדה שחוקרת את המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, כך על פי דיווח של רשת CNN.

על פי הדיווח, השימוע האחרון שבו העידה העוזרת לשעבר של ראש הסגל של טראמפ, קסידי הצ'ינסון, שכנע את טראמפ להקדים את ההודעה על פתיחת מסע בחירות מנובמבר, אז יתקיימו בחירות אמצע הכהונה, כסוג של בקרת נזקים. בשימוע חשפה הצ'ינסון פרטים שלא נחשפו בעבר על התנהגותו של הנשיא לשעבר ביום המתקפה שעלולים אפילו להביא להגשת כתב אישום פלילי נגדו על ידי משרד המשפטים האמריקני.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בקונרו, טקסס, 29 בינואר 2022. רויטרס
בקרת נזקים. דונלד טראמפ/רויטרס

בעלי ברית של טראמפ הודו כי השימועים גרמו לטראמפ יותר נזק מהמשוער, על רקע עדויות הולכות ומתרבות של יועצים שעבר שחותרות תחת הטענות השקריות שלו לגבי הבחירות ב-2020.

על פי CNN, יועצים של טראמפ פנו באחרונה לכמה מבעלי הברית המקורבים לו כדי ליידע אותם לגבי הכוונות של הנשיא לשעבר להקדים את ההודעה על התמודדותו בבחירות ב-2024. על פי מקור במפלגה הרפובליקנית, יכול להיות שעוד השבוע תתפרסם ההודעה. מקור אחר אמר כי טראמפ יודע על התמודדותו רק לאחר שיבטיח לעצמו סיקור תקשורתי מקסימלי לפני כן.

קסידי הצ'ינסון. רויטרס
יותר נזק מהמשוער. קסידי הצ'ינסון/רויטרס

כמה מקורות אמרו כי האווירה כעת סביב טראמפ מזכירה את האווירה ששררה לפני מסע הבחירות שלו ב-2016 - אווירה של חוסר ארגון וסדר ובלי דמות אחראית. "כל יום זה משתנה. אמרו לנו שהוא עומד להודיע על ההתמודדות בקרוב מאוד, ובאותו אחר צהריים זה כבר השתנה", אמר מקור אחד ל-CNN. מקור המקורב לטראמפ אמר כי התכנון היה להמתין ללייבור דיי בספטמבר כדי להכריז על ההתמודדות, אך כעת זה עשוי לקרות עוד החודש. לדברי המקורות, מצב רוחו של טראמפ נע בין חששות לגבי חקירות נגדו לרצון "להחזיר אש".

סיבה נוספת של טראמפ להודיע בקרוב על התמודדות ב-2024 היא העובדה שבוועדת בית הנבחרים שחוקרת את ה-6 בינואר, אין רפובליקאים שתומכים בו. "הוא יודע שאם יכריז על התמודדותו, הוא יככב שוב בכותרות", מה שיעניק לו הזדמנות להתחרות בשימועים המזיקים של ועדת בית הנבחרים, אמר מקור אחד.

עם זאת, לדברי מקורות אחרים, המניע העיקרי של טראמפ להודיע על מועמדותו בקרוב היא מתמודדים אפשריים אחרים במפלגה הרפובליקנית בבחירות ב-2024, ובהם הסנאטור טום קוטון מארקנסו וריק סקוט מפלורידה, שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר ניקי היילי, סגן הנשיא לשעבר מייק פנס ושר החוץ לשעבר מייק פומפאו. "טראמפ רוצה לנקות את המגרש ולהזהיר אנשים אחרים מפני תחרות נגדו", אמר מקור.

אחת הדמויות המאיימות יותר הוא המושל רון דסנטוס ממדינת פלורידה, שהתגלה בחודשים האחרונים ככוכב המפלגה הרפובליקנית וגיבור השמרנים, אמרו יועצים של טראמפ.

חבר בית הנבחרים האמריקני רון דסנטיס. GettyImages
מושל פלורידה רון דסנטיס/GettyImages

ההופעה הציבורית הבאה של טראמפ במסגרת הקמפיינים של המפלגה לקראת נובמבר היא ב-9 ביולי בעצרת של קלי שיבאקה, שמקווה להיבחר לסנאטורית רפובליקנית מטעם מדינת אלסקה בנובמבר. מקורות המקורבים לנשיא לשעבר מעריכים כי לא יודיע בעצרת על התמודדות ב-2024, אך הם לא שללו פושט ספונטני ברשת החברתית שלו - Truth Social - שתבשר על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully