וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג תחת אש: ירי מעזה ומלבנון, פיגועים בבקעה ובתל אביב

עודכן לאחרונה: 8.4.2023 / 21:59

את תחילת החג נאלצו ישראלים רבים לחגוג באווירה מתוחה, בעוד שטף הידיעות על פיגועים וירי לעבר המדינה לא פסק. לפני ליל הסדר החלו מטחי רקטות מעזה, ויום לאחר מכן הצטרפו גם מטחים מלבנון. בעקבות הפיגועים אתמול הנחה גלנט להקצות חיילים לתגבור המשטרה במרכז

בווידאו:חשד לפיגוע, תל אביב, 7 באפריל 2023/יותם רונן, עדת ראייה ריקי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

הסלמה ניכרת במצב הביטחוני בישראל נרשמה במהלך חג הפסח. שלשום (חמישי) שוגרו לפחות 34 רקטות משטח לבנון לעבר הגליל המערבי והתרעות צבע אדום הופעלו בעוטף עזה. אתמול בבוקר נרצחו שתי אחיות בפיגוע בבקעת בנימין, ובערב, תייר נרצח בפיגוע דריסה בטיילת תל אביב.

בעקבות הפיגועים אתמול הנחה הערב שר הביטחון יואב גלנט להקצות תגבור של כוחות צה"ל לפעילות מחוז מרכז של המשטרה. בנוסף הוא הנחה להאריך את הסגר הכללי על יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה עד למוצאי חג שביעי של פסח, בלילה שבין יום רביעי לחמישי. כמו כן, המשך הטלת הסגר כולל גם ביטול מידי של הצעדים האזרחיים שאושרו לרגל רמאדן ומניעת כניסת פועלים לישראל. כוחות צה"ל יתוגברו באוגדת יהודה ושומרון, במרחב התפר ובחטיבת הבקעה והעמקים.

הנשיא יצחק הרצוג התייחס למצב הביטחוני וקרא לציבור להמשיך לקיים את שגרת החגים, כל אחד לפי מנהגיו. "אל תתנו למבקשי רעתנו להשפיע על חיינו". על המתקפות נגד ישראל הנעשות על רקע המחאה נגד המהפכה המשפטית במדינה, אמר כי אויביה "מפרשים בצורה מוטעית את הרוח הדמוקרטית הישראלית, שיכולה להגיע לויכוחים קשים ומרים ולמחאות והפגנות נוקבות - אך להיות מלוכדת כנגד כל צר ואויב".

זירת פיגוע ירי, תל אביב, 7 באפריל 2023. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו

לאחר הפיגוע בתל אביב, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משטרת ישראל לגייס את כל פלוגות מג"ב במילואים ואת צה"ל בגיוס כוחות נוספים בעקבות האירועים בימים האחרונים. "קורא לאזרחים להישמע להנחיות כוחות הביטחון", הוסיף נתניהו.

הרמטכ"ל הרצי הלוי ערך אתמול הערכת מצב בפיקוד הצפון, על רקע שיגורי הרקטות לעבר הגליל המערבי מלבנון והחשש מהסלמה לאחר התגובה הישראלית. "זו תקופה מורכבת. צה"ל חזק וימשיך להפעיל כוח ככל שרק נדרש, מול כל אויב ובכל זירה", הוא אמר. "אני מציע לאויבים שלנו לא לטעות בנו. גם בתקופת החגים וגם בזמנים של ויכוח ציבורי פנימי, צה"ל ערוך, מוכן ונחוש לספק ביטחון לאזרחי מדינת ישראל", הוסיף.

עוד בוואלה!

תייר נרצח ושבעה נפצעו בפיגוע ירי ודריסה בתל אביב

לכתבה המלאה

פיגוע דריסה בתל אביב

בפיגוע הדריסה בתל אביב אמש נרצח, אלסנדרו פאריני, תייר איטליקי בן 35 שהגיע לחופשה בארץ. שלושה תיירים נוספים נפצעו בינוני וארבעה נפצעו קל. צוות מד"א העניק טיפול רפואי לפצועים ופינה לבתי החולים וולפסון ואיכילוב גבר בן 74, גבר בן 39 ונערה בת 17 במצב בינוני, וכן גבר בשנות ה-50 לחייו ואישה כבת 70 במצב קל. גבר בן 31 ואישה בת 27, שני תיירים נוספים, פונו באיחור לבית החולים, לאחר שנפצעו קל וברחו מהזירה ללובי המלון הסמוך רויאל ביץ'.

מחקירת האירוע עולה כי המחבל, יוסף אבו ג'אבר, נסע מצפון לדרום סמוך לטיילת צ'רלס קלור, עלה על המדרכה ופגע בתיירים שהיו במקום. לאחר מכן, המשיך לנסוע על שביל האופניים, אז נוטרל על ידי קצין משטרה שהיה סמוך למקום והבחין במתרחש, כמו גם בנשק צעצוע מפלסטיק אליו, לטענתו, ניסה להגיע המחבל. בהמשך, איבד המחבל שליטה על רכבו שהתהפך, והוא נוטרל ומת. עוד סייעו בנטרולו גם פקחי עיריית תל אביב.

זירת פיגוע ירי בצומת חמרה שבצפון בקעת הירדן ,7 באפריל 2023. מיכאל גלעדי, פלאש 90
זירת פיגוע הירי בבקעת הירדן, אתמול/פלאש 90, מיכאל גלעדי

הפיגוע בבקעת הירדן

מוקדם יותר אתמול, נרצחו אחיות בנות 21 ו-16 מהיישוב אפרת בפיגוע ירי בכביש 57 סמוך לצומת חמרה שבבקעת הירדן. אמן, בת ה-48, נפצעה אנוש ובמצב לא יציב, פונתה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבלים ומחסומים הוצבו באזור.

גורם צבאי סיפר שמהממצאים בזירה עלה כי הרכב שבו נסעו הנשים רוסס על ידי המחבלים, שאף עשו וידוא הריגה לאחר מכן. לדברי הגורם, במערכת הביטחון לא פוסלים אפשרות ל"פיגוע מתוחכם", שבו המחבלים נסעו ברכב, פגעו בכוונה במכונית הישראלית וגרמו לה לסטות מהכביש. אחרי כן יצאו המפגעים מהרכב ופתחו באש לעבר הנוסעות.

עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון, פגיעה בישוב שלומי. 6 באפריל 2023. שלומי גבאי, אתר רשמי
מבנה ביישוב שלומי שניזוק מהרקטות ששוגרו מלבנון, יום חמישי/אתר רשמי, שלומי גבאי
בעקבות עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון הערכת מצב ביטחונית, הקריה. 6 באפריל 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
הערכת מצב ביטחונית בקריה, חמישי/אתר רשמי, דובר צה"ל

ירי רקטות מלבנון ועזה

34 רקטות שוגרו ביום חמישי משטח לבנון לעבר הגליל המערבי, 25 מהם יורטו על ידי כיפת ברזל, וחמישה נפלו בשטח וגרמו נזק למבנים. בימים האחרונים הופעלו התרעות צבע אדום כמה פעמים בעוטף עזה ובשדרות.

אתמול הוחלט בצה"ל על תגבור הכוחות בפיקוד הצפון והדרום בלוחמי חי"ר וארטילריה. זאת, על רקע החשש מהידרדרות ביטחונית שתימשך ימים. בין היתר, עובו הכוחות הלוחמים מיחידות מובחרות. מרכזי האש של שני הפיקודים עובו, וגויסו אליהם בעלי תפקידים מרכזיים במילואים מתחום המודיעין, אגף המבצעים והאש.

בתגובה לעשרות הרקטות שנורו לעבר ישראל, לפנות בוקר שישי צה"ל תקף מטרות של חמאס ברצועת עזה ובדרום לבנון. בהודעה של דובר צה"ל נאמר כי "צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה".

לפנות בוקר תקפו מטוסי קרב שוב מטרות נוספות של חמאס ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו תוואי של מנהרת טרור היוצאת מאזור בית חאנון ותוואי של מנהרה נוספת היוצאת ממרחב חאן יונס, שנתקפה במהלך מבצע "שומר החומות", מאז זוהו מאמצים לשיקומה. שתי המנהרות לא חצו לשטח ישראל ולא היוו איום על תושבי ישראל. בנוסף, נתקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה.

שוטרים בהר הבית, 5 באפריל 2023. ג'מאל עוואד, פלאש 90
שוטרים בהר הבית, ברביעי בלילה/פלאש 90, ג'מאל עוואד

עימותים בהר הבית ואום אל-פחם

בימים האחרונים, במסגד אל-אקצא וביישובים ערביים ברחבי הארץ נרשמו השבוע עימותים בין מפגינים ומתפרעים לכוחות הביטחון. בחמישי בערב פרצו מהומות והפרות סדר באום אל-פחם, סכנין ובאקה אל-גרבייה. במהלך המהומות, החלו מתפרעים ליידות אבנים אל עבר שוטרים, לשגר זיקוקים ולהבעיר צמיגים. המשטרה החלה בפיזור המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ועצרה שניים מהם.

בסרטון שתועד בסכנין, נראים כ-20 מתפרעים זורקים זיקוקים אל עבר המכוניות הנוסעות בכביש, כשהם מנסים לפגוע בניידת משטרה. מהומות נוספות פרצו גם בנצרת. בבאקה אל-גרבייה כמה רעולי פנים יידו אבנים לעבר שוטרים שהיו במקום. חמישה מהם נעצרו כשברשותם זיקוקים, נפצים ואקדח גולות, ארבעה מהם קטינים. המשטרה ביקשה אתמול להאריך את מעצרם.

המהומות הגיעו בתגובה לאירועים שהתרחש במסגד אל-אקצא שבהר הבית בשלישי ורביעי בערב. במהלך האירוע, התבצרו מאות פלסטינים במסגד לאחר שעות התפילה וסירבו להתפנות. זאת, בעקבות קריאות תנועת חמאס במהלך אותו היום להגיע למקום במהלך הלילה כדי "להגן על המסגד מפני נסיונות להקרבת קורבנות בערב הפסח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully