וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מפיגוע הדריסה בתל אביב: ערבי-ישראלי מכפר קאסם

עודכן לאחרונה: 8.4.2023 / 11:56

יוסף אבו ג'אבר הוא המחבל שביצע את הפיגוע בטיילת, ומי שרצח תייר ופצע שישה נוספים. המחבל בן ה-45 מכפר קאסם, תושב ערבי-ישראלי נטול רקע ביטחוני, נסע בסמוך לטיילת צ'רלס קלור, כשלפתע סטה מהכביש, עלה על המדרכה ודרס את התיירים. עורך דינו: "מקווים שזה לא הוא"

המשטרה הגיעה לבית המחבל שביצע את הפיגוע בטיילת בת"א, כפר קאסם, 8 באפריל 2023/ללא

יוסף אבו ג'אבר הוא המחבל שביצע את הפיגוע אמש (שישי) בתל אביב בו נרצח תייר ונפצעו שישה בני אדם נוספים. המחבל בן ה-45 מכפר קאסם הוא תושב ערבי-ישראלי ללא רקע ביטחוני קודם. הפיגוע אירע בשתי זירות נפרדות באזור, הראשונה ברחוב צ'ארלס קלור והשנייה ברחוב קויפמן בעיר.

מחקירת האירוע עולה כי המחבל נסע מצפון לדרום סמוך לטיילת צ'רלס קלור, עלה על המדרכה ופגע בתיירים שהיו במקום. לאחר מכן, המשיך לנסוע על שביל האופניים, אז נוטרל על ידי קצין משטרה שהיה סמוך למקום והבחין במתרחש, כמו גם בנשק צעצוע מפלסטיק אליו, לטענתו, ניסה להגיע המחבל. בהמשך, איבד המחבל שליטה על רכבו שהתהפך, והוא נוטרל ומת. עוד סייעו בנטרולו גם פקחי עיריית תל אביב.

מדובר במשפחה בדואית מהנגב שלפני שנים רבות נדדה לאיזור כפר קאסם והשתקעה בה. הידיעה שהגיעה מתל אביב הכתה את בני המשפחה בהלם. בתחילה מיאנו להאמין, הניחו שהרכב נגנב ושמדובר בטעות בזיהוי. מאז שהמשטרה הופיעה ליד בית המשפחה בכפר קאסם והופיעו פרסומים רשמיים, הם מסתגרים בתוך עצמם. הם ביקשו לשלוח נציג לזיהוי הגופה במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר.

"מדובר בבחור נורמטיבי. בעל עסק. בעבר היתה לו חנות דיסקים מוסיקה. דוד שלו נהרג לפני כמה ימים מנפילת מזגן בתאונת עבודה בעיר, והוא ישב בבית המשפחה באבל. קיוונו שזה לא הוא ולא אף אחד מכפר קאסם", אמר לוואלה מורה מקומי, "חבל מאוד. זה אירוע מצער. אי אפשר להבין דבר כזה ואי אפשר להבין מה עבר לו בראש. נקווה שזה אירוע יחידני ולא קשור פה לאף אחד אחר".

ראש עיריית כפר קאסם עו"ד עאדל בדיר התייחס גם הוא לפיגוע, ולאפשרות שתושב הכפר ביצע את הפיגוע. "אנו מגנים בתוקף את פיגוע הדריסה הקשה אשר התרחש הלילה, שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוג, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו מוקיעים כל פגיעה בחיי חפים מפשע וקוראים לסובלנות מכל הצדדים. זו לא דרכם של תושבי כפר קאסם. העיר היתה ונותרה מקום לחיים משותפים ורדיפת שלום", מסר.

יו"ר רע"ם מנסור עבאס כתב בחשבון הטוויטר שלו: "במיוחד ברגעים קשים אלה, חשוב לי להדגיש כפי שהדגשתי פעמים רבות בעבר. בנוגע לפיגוע בתל אביב, זו לא דרכה של החברה הערבית והאזרחים הערבים בישראל. ההנהגה הערבית ובראשה רע"מ והתנועה האסלאמית, לא תקבל בשום צורה שימוש באלימות נגד כל אזרח ללא הבדל דת או גזע או לאום".

זירת פיגוע ירי, תל אביב, 7 באפריל 2023. ראובן קסטרו
זירת פיגוע ירי, תל אביב, 7 באפריל 2023/ראובן קסטרו
פיגוע ב'ארלס קלור בתל אביב, 7 באפריל 2023. ששוני, אתר רשמי
פיגוע ב'ארלס קלור בתל אביב, 7 באפריל 2023/אתר רשמי, ששוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully