וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייר נרצח ו-7 נפצעו בפיגוע דריסה בטיילת בתל אביב

תושב כפר קאסם בן 45 דרס כמה בני אדם באזור הטיילת בעיר, איבד שליטה על רכבו - ונורה למוות. שלושה תיירים נפצעו בינוני, ארבעה נפצעו קל, ומותו של תייר איטלקי נקבע בזירה. רה"מ הנחה לגייס את כל פלוגות מג"ב במילואים, שר החוץ האיטלקי הגיב: "מתקפה שפלה על ת"א"

בווידאו:חשד לפיגוע, תל אביב, 7 באפריל 2023/יותם רונן, עדת ראייה ריקי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

תייר איטלקי בן 36 נרצח אמש (שישי) בפיגוע דריסה בתל אביב שביצע תושב כפר קאסם בן 45. שלושה תיירים נוספים נפצעו באורח בינוני, וארבעה נפצעו קל.

צוות מד"א שהוזעק למקום העניק טיפול רפואי ופינה לבית החולים וולפסון שבחולון ואיכילוב שבתל אביב גבר בן 74, גבר בן 39 ונערה בת 17 במצב בינוני, וכן גבר בן 54 ואישה כבת 70 במצב קל. גבר בן 31 ואישה בת 27, שני תיירים נוספים, פונו באיחור לבית החולים, לאחר שנפצעו קל וברחו מהזירה ללובי המלון הסמוך רויאל ביץ'.

מחקירת האירוע עולה כי המחבל נסע מצפון לדרום סמוך לטיילת צ'רלס קלור, עלה על המדרכה ופגע בתיירים שהיו במקום. לאחר מכן, המשיך לנסוע על שביל האופניים, אז נוטרל על ידי קצין משטרה שהיה סמוך למקום והבחין במתרחש, כמו גם בנשק צעצוע מפלסטיק אליו, לטענתו, ניסה להגיע המחבל. בהמשך, איבד המחבל שליטה על רכבו שהתהפך, והוא נוטרל ומת. עוד סייעו בנטרולו גם פקחי עיריית תל אביב.

זירת פיגוע ירי, תל אביב, 7 באפריל 2023. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו
זירת פיגוע ירי, תל אביב, 7 באפריל 2023. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו

עוד נמסר כי המחבל הוא יוסף אבו גאבר, תושב כפר קאסם בן 45. כמו כן, לא ידוע על רקע ביטחוני קודם המיוחס לו.

בעקבות האירוע, שהתרחש על רקע פיגוע הנוסף שהתרחש אתמול בבוקר, הנחה אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו לגייס את כל פלוגות מג"ב במילואים, וכן כוחות נוספים לצה"ל.

מפקד מחוז תל אביב עמי אשד תיאר את האירוע מזירת הפיגוע: "הרכב נסע דרומה, ובשלב מסוים התהפך. שוטרים שהיו בזירה חתרו למגע, זיהו את החשוד מנסה להגיע לנשק שהיה ברכבו, ירו בו והרגו אותו". עוד הסביר כי הסריקות בעיר המשיכו גם לאחר נטרול המחבל. "להערכתינו לא מסתובב חשוד נוסף, אבל מן הסתם יש הרבה ציבור שנמצא מסביב ויש הרבה דיס-אינפורמציה. אנחנו מבצעים סריקות כדי להרגיע את הציבור. נכון לעכשיו, להערכתנו האירוע הסתיים", מסר.

נטרול המחבל שביצע את פיגוע הירי, תל אביב, 7 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נטרול המחבל, אמש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפי כלי תקשורת איטלקים, הנרצח הוא אלסנדרו פאריני שהגיע אתמול לישראל לחופשה עם חברים. פאריני סיים לימודי עריכת דין באוניברסיטת Luiss ברומא ב-2011 והמשיך לדוקטורט באוניברסיטת תור ורגטה, אותו סיים ב-2019. "ראש הממשלה ג'ורג'ה מלוני מביעה את תנחומיה על מותו של אחד מאזרחינו, אלסנדרו פאריני, במתקפת טרור הערב בתל אביב", נמסר מטעמה של ראש הממשלה של איטליה, ג'ורג'ה מלוני, זמן קצר לאחר הפיגוע.

גם סגן ראש ממשלת איטליה ושר החוץ במדינה אנטוניו טייאני הגיב לידיעה על מותו של בן ה-36. "מתקפה שפלה על תל אביב", גינה את הפיגוע בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "מגנה באופן נחרץ את הטרור", הוסיף.

בהמשך, הגיב לאירוע גם ראש עיריית כפר קאסם, עו"ד עאדל בדיר. "אנו מגנים בתוקף את פיגוע הדריסה הקשה אשר התרחש הלילה, שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוג, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו מוקיעים כל פגיעה בחיי חפים מפשע וקוראים לסובלנות מכל הצדדים. זו לא דרכם של תושבי כפר קאסם", מסר.

"במיוחד ברגעים קשים אלה, חשוב לי להדגיש כפי שהדגשתי פעמים רבות בעבר - זו לא דרכה של החברה הערבית והאזרחים הערבים בישראל", הגיב בחשבון הטוויטר שלו גם חבר הכנסת ויו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס. "ההנהגה הערבית ובראשה רע"מ והתנועה האסלאמית לא תקבל בשום צורה שימוש באלימות נגד כל אזרח, ללא הבדל דת או גזע או לאום", הוסיף.

זירת פיגוע ירי, תל אביב, 7 באפריל 2023. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו

מוקדם יותר אתמול, שתי אחיות בנות 21 ו-16 מהיישוב אפרת נרצחו בפיגוע ירי בכביש 57 סמוך לצומת חמרה שבבקעת הירדן. אמן, בת 48, נפצעה אנוש ופונתה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם נלחמים גם בשעה זו צוותי הרפואה על חייה. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבלים, ומחסומים הוצבו באזור.

גורם צבאי סיפר כי מהממצאים בזירה עולה כי הרכב שבו נסעו הנשים רוסס על ידי המחבלים, שאף וידאו הריגה בתום מעשם. לדברי הגורם, במערכת הביטחון לא פוסלים אפשרות ל"פיגוע מתוחכם", שבו המחבלים נסעו ברכב, פגעו בכוונה במכונית הישראלית וגרמו לה לסטות מהכביש, ואז יצאו מהרכב ופתחו באש לעבר הנוסעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully