וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי בבקעת הירדן: שתי נרצחות סמוך לצומת חמרה

עודכן לאחרונה: 7.4.2023 / 15:05

אם ושתי בנותיה מאפרת נפגעו באירוע הטרור בכביש 57, צוותי רפואה קבעו את מותן של הצעירות במקום. האם, בת 48 נפצעה קשה מאוד ומצבה לא יציב. נפתח מצוד אחר המחבלים ומחסומים הוצבו באזור. גורם ביטחוני: המפגעים גרמו למכונית לסטות מהכביש, יצאו מהרכב ופתחו באש

תיעוד פיגוע הירי בבקעת הירדן/מערכת וואלה!

אחיות בנות 21 ו-16 מהיישוב אפרת נרצחו היום (שישי) בפיגוע ירי בכביש 57 סמוך לצומת חמרה שבבקעת הירדן. אמן, בת 48, נפצעה אנוש ובמצב לא יציב, ופונתה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבלים ומחסומים הוצבו באזור.

גורם צבאי סיפר כי מהממצאים בזירה עולה כי הרכב שבו נסעו הנשים רוסס על ידי המחבלים, שאף עשו וידוא הריגה לאחר מכן. לדברי הגורם, במערכת הביטחון לא פוסלים אפשרות ל"פיגוע מתוחכם", שבו המחבלים נסעו ברכב, פגעו בכוונה במכונית הישראלית וגרמו לה לסטות מהכביש. אחרי כן יצאו המפגעים מהרכב ופתחו באש לעבר הנוסעות.

מתמונות שהגיעו לידי וואלה! עולה כי המפגעים נסעו ברכב מסוג פולקסווגן עם לוחיות רישוי ישראליות. עם זאת, המספר שעל לוחית הרישוי מסתיים בספרות 26, דבר שיכול להצביע על כך שהוא נגנב ממונית. מנגד, ברישומי המשטרה המכונית לא נרשמה כגנובה.

רכב שנפגע בפיגוע ירי בצומת חמרה שבצפון בקעת הירדן 
7 באפריל 2023. דוברות כב"ה מחוז יו"ש, אתר רשמי
הרכב שנפגע מהירי בפיגוע/אתר רשמי, דוברות כב"ה מחוז יו"ש
רכב המחבלים שביצעו את הפיגוע בצפון הבקעה
7 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רכב המחבלים שביצעו את הפיגוע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת פיגוע ירי בצומת חמרה שבצפון בקעת הירדן ,7 באפריל 2023. מיכאל גלעדי, פלאש 90
זירת פיגוע הירי בבקעת הירדן/פלאש 90, מיכאל גלעדי

בגל הטרור הנוכחי נרצחו עד כה 17 בני אדם. בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט יקיימו הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. דובר חמאס בירך על הפיגוע: "מדובר בתגובה טבעית על פשעי הכיבוש נגד מסגד אל-אקצא".

פרמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב ישראלי מעוך עם שלוש נשים ומכונית פלסטינית. מהרכב חולצו שתי צעירות בשנות ה-20 לחייהן כשהן מחוסרות הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותן בשטח. אישה כבת 40 סובלת מחבלה רב מערכתית קשה ואנחנו נלחמים על חייה בשטח".

רכב שנפגע בפיגוע ירי בצומת חמרה שבצפון בקעת הירדן 
7 באפריל 2023. דוברות כב"ה מחוז יו"ש, אתר רשמי
הרכב שנפגע מהירי בפיגוע/אתר רשמי, דוברות כב"ה מחוז יו"ש

המפכ"ל קובי שבתאי התייחס לפיגוע בזמן הערכת המצב שקיים בכותל, ואמר: "מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה איום הפח"ע במתווים השונים רלוונטי. לכן לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק - לשאת אותו בימים אלו".

מפקד אשכול בקעת הירדן בכבאות והצלה, אורי אורבך, מסר: "נקראנו לתאונת דרכים קשה סמוך לחמרה בבקעת הירדן. עם ההגעה למקום זיהינו רכב ובו שלוש נפגעים עם סימני קליעים על הרכב, ופציעות אופייניות לאירוע טרור. מיד דיווחנו כי ישנו חשד לפח"ע. התחלנו בהוצאת הנפגעים, ובמתן סיוע לכוחות הרפואה במקום, זאת במקביל לסריקות שביצענו בשטח לאיתור רכבים נוספים. בסריקות זיהינו רכב נוסף עם פגיעת 'חזית אחור', אולם ללא נפגעים".

הפיגוע אירע כשעה לאחר שבמערכת הביטחון הודיעו על חזרה לשגרה אחרי מטח הטילים לעבר הצפון ושיגורי הרקטות לעבר יישובי הדרום ביומיים האחרונים. גורם ביטחוני הודה הבוקר כי ההרתעה הישראלית נשחקה. "אם עד עכשיו היה חשש שההרתעה הישראלית נשחקה, ביומיים האחרונים קיבלנו את החותמת לכך", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully