וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת לבנון מגנה את ירי הרקטות אל ישראל

עודכן לאחרונה: 6.4.2023 / 23:36

ראש ממשלת המעבר של לבנון, נג'יב מיקאתי, יצא בהצהרה חריגה בה גינה את ירי הרקטות אל עבר ישראל. "אנחנו מתנגדים לכל הסלמה צבאית שמקורה מלבנון. כל הכוחות הפועלים בדרום לבנון הודיעו לנו שהם מגנים את הפעולה"

עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי גינה הערב (חמישי) את ירי הרקטות מלבנון את ישראל. ראש הממשלה מסר כי הוא מתנגד "לכל הסלמה צבאית שמקורה מלבנון" והוסיף כי צבא לבנון ויוניפי"ל יאיצו את חקירתם בנושא.

"אנחנו מתנגדים לכל הסלמה צבאית שמקורה מלבנון ולשימוש בשטחנו לביצוע פעולות המערערות את היציבות", אמר מיקאתי, שעומד בראש ממשלת מעבר. לדבריו, "כל הכוחות הפועלים בדרום לבנון הודיעו לנו שהם מגנים את הפעולה ועל התנגדותם להסלמה, במיוחד בנסיבות עדינות אלו".

הצהרת לבנון מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום, פרסם משרד החוץ הלבנוני הצהרה רשמית בה הזהיר את ישראל מ"הסלמה".

ראש ממשלת לבנון הנכנס, נג'יב מיקאתי במהלך הצהרה בארמון הנשיאות בבאבדה 26 ביולי 2021. רויטרס
ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי/רויטרס

מגורם בטחוני נמסר כי ההערכה היא שמאחורי שיגורי הטילים עומדות חוליות פלסטיניות, ולא חיזבאללה. גם ברשת "אל-ערביה" איששו את הטענה, לאחר שדווח כי לפי מקור מקורב לארגון - לחיזבאללה אין קשר לירי הטילים, ומי שירה אלו פלגים פלסטינים. זמן קצר לאחר מכן, אוששה הטענה גם מטעם גורמים לבנונים, לאחר שנטענה על ידי "שלושה גורמי ביטחון" במדינה.

מוקדם יותר היום, מסר דובר צה"ל הנכנס תת-אלוף דני הגרי כי צה"ל בוחן אפשרות של מעורבות איראנית. "הירי מלבנון חמור מאוד. הוא מעיד על כך שיש פה אירוע רב זירתי אבל חד ארגוני - פלסטיני חמאסי. יש לנו שאלות לגבי מי אישר בלבנון ומי יודע. למדינת לבנון יש אחריות כשיורים ממנה אש. אנחנו בוחנים מעורבות איראנית", מסר הגרי.

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully