וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף מטרות בלבנון ובעזה, עשרות רקטות נורו מהרצועה לעבר ישראל

צה"ל הפציץ 3 מטרות של חמאס בדרום לבנון, ומנהרות טרור ואתרים לייצור אמצעי לחימה ברצועה. 44 רקטות נורו מעזה, אחת גרמה נזק לבית בשדרות אך איש לא נפגע. תושבי העוטף הונחו להישאר ליד מרחבים מוגנים. נתניהו: "תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבינו"

תיעוד תקיפת צה"ל בעזה, 7 בפברואר 2023/דובר צה"ל

צה"ל פתח הלילה (שישי) במתקפה בלבנון וברצועת עזה. זאת, בעקבות עשרות הרקטות שנורו לעבר ישראל אתמול. בד בבד, ירי הרקטות לעבר עוטף עזה נמשך גם הלילה, והתושבים הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. בעקבות המצב, צה"ל תגבר את הפיקודים צפון ודרום בכוחות סדירים של לוחמי חי"ר וארטילריה.

בדרום לבנון תקף צה"ל מטרות של חמאס. בהודעה של דו"צ נאמר כי "צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה".

לפנות בוקר תקפו מטוסי קרב שוב מטרות נוספות של חמאס ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו תוואי של מנהרת טרור היוצאת מאזור בית חאנון ותוואי של מנהרה נוספת היוצאת ממרחב חאן יונס, שנתקפה במהלך מבצע "שומר החומות", מאז זוהו מאמצים לשיקומה. שתי המנהרות לא חצו לשטח ישראל ולא היוו איום על תושבי ישראל. בנוסף, נתקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה.

תיעוד מתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה. רויטרס
התקיפה הלילה בעזה/רויטרס

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר הבוקר: "הסיפור הכללי מתחיל מהר הבית ומביא אותנו לתקיפה של ארגונים פלסטיניים חמאסיים מלבנון, וזו תקיפה חמורה על ישראל לצד הירי מעזה. אחרי הקבינט יצאנו לסדרת תגובות שאותה ביצענו הלילה. אנחנו התמקדנו בלבנון בתקיפה שביצענו בשעה 4:00 בשלוש מטרות תשתית ומטרות חמאס בדרום לבנון דרומית לראשידיה, ממנו בוצע הירי אלינו".

עוד אמר הגרי: "בעזה ביצענו תקיפת עשר מטרות שאותם תקף חיל האוויר עם 50 טון פצצות, שם תקפנו אתרי ייצור חמאס. תוואים שהיו מוכנים לפריצה אבל לא הגיעו עד הגדר. הם נוטרלו. מבחינת השיגורים - משטח לבנון לא הייתה תגובה. בעזה היו 44 מטרות (רקטות) ששוגרו לעברנו (הלילה) - 9 כושלות, 12 לים. 23 מטרות שנכנסו לישראל. אחת לא יורטה ונפלה בשטח בנוי".

גם לאחר התקיפות של צה"ל במהלך הלילה, הבוקר שוב הופעלו התרעות בעוטף עזה.

עוד בוואלה!

בחג, על רקע המתיחות: מטחי טילים שוגרו מלבנון לגליל המערבי, חמש נפילות זוהו

לכתבה המלאה
הפגזת צה"ל בלבנון, 7 באפריל 2023/תיעוד לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הבוקר הודיעה עיריית שדרות על פגיעה בגג של בית בשכונה ותיקה בעיר במהלך מתקפת רקטות, אך טרם הובהר מה הפריט שגרם לפגיעה. אין נפגעים בגוף, ונזק נגרם לגג ולרכוש. ממד"א נמסר כי אישה וילדה ששהו בבית בממ"ד יצאו ללא פגע.

במהלך הלילה הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. בתום הישיבה פרסם הקבינט הודעה שלפיה התקבלה בדיונים שורת החלטות. בהודעה נאמר כי כל ההחלטות התבססו על המלצות צה"ל וזרועות הביטחון, בתגובה לירי על אזרחי ישראל בצפון ובדרום. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהודעה: "תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבינו".

יירוט רקטות שנורו מרצועת עזה בשמי אשקלון. 7 באפריל 2023. אבי רוקח
יירוט רקטות בשמי אשקלון, הלילה/אבי רוקח

חמאס פרסם גינוי לתקיפה בלבנון והדגיש את עמידתו והזדהותו עם העם הלבנוני. בהודעה נאמר: "מטילים על היישות הציונית והנהגתה הפאשיסטית את האחריות להשלכות ההסלמה החמורה הזו".

מכוח יוניפי"ל המוצב בלבנון נמסר כי מוקדם בבוקר הודיע ​​צה"ל ליוניפי"ל על תגובה ארטילרית לשיגור הרקטות אתמול. מיד לאחר מכן שמעו אנשי יוניפי"ל פיצוצים עזים ברחבי העיר צור. מפקד כוח יוניפי"ל, גנרל ארולדו לזארו שוחח עם הרשויות משני צדי הקו הכחול. לדבריו, הפעולות ביממה האחרונה מסוכנות ומסתכנות בהסלמה רצינית. מיוניפי"ל נמסר: "אנו קוראים לכל הצדדים להפסיק כעת את כל הפעולות מעבר לקו הכחול".

בית שנפגע בשדרות, 7 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הבית שנפגע בשדרות, 7 באפריל 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד התקיפה ברצועת עזה משכונת האחוזה בשדרות/מנדי שרון

הערב, ולאחר יותר מחודשיים שבהם לא התכנס, החלה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. בפתח הישיבה, אמר נתניהו: "הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול נגדם בכל מקום ובכל עת שיידרש. כולנו, בלי יוצא מן הכלל, מאוחדים בזה. אין לנו שום עניין לשנות את הסטטוס קוו בהר-הבית. אנחנו קוראים להרגעת הרוחות, ואנחנו נפעל בתקיפות נגד קיצונים שנוקטים שם אלימות. ובאשר לתוקפנות עלינו מהזירות שונות - אנחנו נכה באויבינו והם ישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות".

לפי בכיר ישראלי ששוחח עם וואלה!, ההערכה היא שצה"ל נערך לתגובה צבאית בלבנון וגם בעזה. חמאס במוקד. בכירי הצבא חושבים שאי אפשר להבליג על עשרות שיגורים משתי זירות שונות.

חלקי פגז יירוט בשדרות. דוברות עיריית שדרות, אתר רשמי
חלקי פגז יירוט בשדרות, 7 באפריל 2023/אתר רשמי, דוברות עיריית שדרות

מוקדם יותר, הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב ביטחונית מיוחדת עם בכירי המטכ"ל. בתום הערכת המצב, הנחה שר הביטחון יואב גלנט לקדם את כל אפשרויות התגובה, לקראת הצגתן בפני הקבינט המדיני ביטחוני. מאוחר יותר הערב, צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את הקבינט, בפעם הראשונה מזה חודשיים.

דובר צה"ל הנכנס תת-אלוף דני הגרי מסר הערב כי צה"ל בוחן אפשרות של מעורבות איראנית. "הירי מלבנון חמור מאוד. הוא מעיד על כך שיש פה אירוע רב זירתי אבל חד ארגוני - פלסטיני חמאסי. יש לנו שאלות לגבי מי אישר בלבנון ומי יודע. למדינת לבנון יש אחריות כשיורים ממנה אש. אנחנו בוחנים מעורבות איראנית", מסר הגרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully