וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחג, על רקע המתיחות: מטחי טילים שוגרו מלבנון לגליל המערבי, חמש נפילות זוהו

עודכן לאחרונה: 6.4.2023 / 23:24

ירי פצמ"רים בוצע הערב לעבר מטולה. מוקדם יותר בוצעו 34 שיגורים לכל רחבי הצפון, לרבות נהריה, ומגורם ביטחוני נמסר כי ההערכה היא שמדובר בחוליות פלסטיניות ולא בחיזבאללה. בהמשך, רה"מ נתניהו הודיע על כינוס הקבינט המדיני ביטחוני לראשונה מזה חודשיים

נתניהו בפתח ישיבת הקבינט: הויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול מול אויבנו/תקשורת רוה״מ

ירי פצמ"רים התרחש הערב (חמישי) לעבר מטולה, לא נשמעו אזעקות. מוקדם יותר היום, 34 רקטות שוגרו משטח לבנון לעבר הגליל המערבי. אזעקות נשמעו ברחבי האזור, תחילה באזור היישובים שלומי ובצת ובהמשך בכל רחבי הגליל המערבי ובנהריה. 25 מהם יורטו על ידי כיפת ברזל, וחמישה נפלו בשטח וגרמו נזק למבנים. מיקומם של השיגורים הנוספים בבדיקה.

בשעה זו ולאחר יותר מחודשיים בהם לא התכנס, החלה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. בפתח הישיבה, אמר נתניהו: "הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול נגדם בכל מקום ובכל עת שיידרש. כולנו, בלי יוצא מן הכלל, מאוחדים בזה. אין לנו שום עניין לשנות את הסטטוס קוו בהר-הבית. אנחנו קוראים להרגעת הרוחות, ואנחנו נפעל בתקיפות נגד קיצונים שנוקטים שם אלימות. ובאשר לתוקפנות עלינו מהזירות שונות - אנחנו נכה באויבינו והם ישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות".

לפי בכיר ישראלי ששוחח עם וואלה!, ההערכה היא שצה"ל נערך לתגובה צבאית בלבנון וגם בעזה. חמאס במוקד. בכירי הצבא חושבים שאי אפשר להבליג על עשרות שיגורים משתי זירות שונות.

הערכת המצב המורחבת, לפני כינוס הקבינט המדיני ביטחוני. 6 באפריל 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
הערכת המצב המורחבת, לפני כינוס הקבינט המדיני ביטחוני. 6 באפריל 2023/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מוקדם יותר, הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב ביטחונית מיוחדת עם בכירי המטכ"ל. בתום הערכת המצב, הנחה שר הביטחון יואב גלנט לקדם את כל אפשרויות התגובה, לקראת הצגתן בפני הקבינט המדיני ביטחוני. מאוחר יותר הערב, צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את הקבינט, בפעם הראשונה מזה חודשיים.

דובר צה"ל הנכנס תת-אלוף דני הגרי מסר הערב כי צה"ל בוחן אפשרות של מעורבות איראנית. "הירי מלבנון חמור מאוד. הוא מעיד על כך שיש פה אירוע רב זירתי אבל חד ארגוני - פלסטיני חמאסי. יש לנו שאלות לגבי מי אישר בלבנון ומי יודע. למדינת לבנון יש אחריות כשיורים ממנה אש. אנחנו בוחנים מעורבות איראנית", מסר הגרי.

עוד הבהיר דובר צה"ל כי הנחיות העורף באזור הצפון לא השתנו. "באוגוסט 2021 היה מספר דומה של רקטות, היו שיגורים מלבנון גם בצוק איתן". כשנשאל כמה בטוח המצב כעת עבור אלפי המטיילים העושים את הלילה בגליל המערבי ענה כי ההנחיות לא השתנו, "לא צריך להיכנס לפאניקה".

כשנשאל האם הייתה התראה מודיעינית, השיב דובר צה"ל כי יירוט של כמות כה גדולה של רקטות לא היה מתאפשר ללא מידע מודיעיני. "בלי מוכנות מראש, לא מגיעים לתוצאה כזו", הדגיש. כמו כן, בהתייחסות להמשך תקופת החג, מסר דובר צה"ל כי תוגברה היערכות הכוחות באזור יו"ש, וכי מחר לא יכנסו יהודים להר הבית, כמתוכנן. "מחר, יום שישי, ההר יהיה פתוח לתפילות. נאפשר חופש פולחן. יש כרגע דיון אצל שר הביטחון על התגובות. הטריגר הוא הר הבית", מסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אתר רשמי, שלומי גבאי

מגורם ביטחוני נמסר כי ההערכה היא שחוליות פלסטיניות הן שעומדות מאחורי שיגורי הטילים, ולא חיזבאללה. גם ברשת "אל-ערביה" איששו את הטענה, לאחר שדווח כי לפי מקור מקורב לארגון - לחיזבאללה אין קשר לירי הטילים, ומי שירה אלו פלגים פלסטינים. זמן קצר לאחר מכן, אוששה הטענה גם מטעם גורמים לבנונים, לאחר שנטענה על ידי "שלושה גורמי ביטחון" במדינה.

מצדו, משרד החוץ הלבנוני פרסם הצהרה רשמית בה הזהיר את ישראל מ"הסלמה". עוד נמסר בהצהרה כי לבנון מוכנה להגיע לרגיעה בתיווך של יוניפי"ל. באופן די חריג, ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי פרסם הודעה המגנה את ירי הרקטות, כשלטענתו צבא לבנון ויוניפי"ל יאיצו את החקירה שלהם בנושא.

"אנחנו מתנגדים לכל הסלמה צבאית שמקורה מלבנון ולשימוש בשטחנו לביצוע פעולות המערערות את היציבות", אמר מיקאתי, שעומד בראש ממשלת מעבר. לדבריו, "כל הכוחות הפועלים בדרום לבנון הודיעו לנו שהם מגנים את הפעולה ועל התנגדותם להסלמה, במיוחד בנסיבות עדינות אלו".

עשרות רקטות שוגרו לגליל המערבי מלבנון. אישה כבת 60 נחבלה קלות ברגלה בדרך למרחב מוגן.  6 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מטחי טילים בצפון, שתי נפילות זוהו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כתוצאה מהשיגורים והיירוטים, נפגעו מהרסיסים שני צעירים, תושב ג'ת-ינוח בן 26 וכן צעיר בן 19. הם פונו לקבלת טיפול רפואי ומצבם מוגדר קל. עוד דווח על אישה כבת שישים שנחבלה בדרכה לממ"ד, וכן על כמה נפגעי חרדה. מגורם ביטחוני נמסר כי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לעורף בגבול הצפון, וכן כי ההערכה היא שאלו יתקבלו בתום הדיון בקבינט.

"מטחים של עשרות טילים לעבר ישובי קו העימות מטה אשר שלומי והסביבה, מרביתם יורטו", מסר לוואלה! משה דוידוביץ', ראש המועצה המקומית מטה אשר ויו"ר פורום ישובי קו העימות. "צה"ל סורק אחר שרידי נפילות בשטח, אם ישנן כאלה. הוריתי לכל תושבי כברי געתון וצפונה להכנס לממדים ומקלטים. מפנים את כל חופי הרחצה מראש הנקרה ועד בוסתן הגליל", הוסיף.

"הבניין רעד", סיפר לוואלה! תושב נהריה שמאושפז במרכז הרפואי לגליל. "היו שלושה בומים, זה היה מפחיד. אני לא שמעתי אזעקה, ולא נתנו שום הנחיות. כתושב האזור אנחנו כבר מורגלים ומיד ידעתי במה מדובר. מהבוקר הייתה תנועה ערה של מטוסי מעלינו". תושב קיבוץ אילון הוסיף: "שמענו יירוטים של כיפת ברזל ממש מעלינו".

עשרות רקטות שוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מטחים שוגרו לעבר הגליל המערבי, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהמשך לאירועים, מקלטים ציבוריים נפתחו באיזורי צפון הארץ, לרבות בנהריה.

"בשעה האחרונה אנו עדים למטחי טילים בגבול הצפוני. נכון לעכשיו אין הנחיות ספציפיות שנכונות לכרמיאל, אך לנוכח המצב הנחיתי על פתיחת המקלטים הציבוריים", מסר ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי. "אני קורא לציבור לגלות עירנות ולהיות קשובים להנחיות פיקוד העורף", הוסיף.

"אנחנו נמצאים בשעה של מוכנות ודריכות. כרגע ההנחיות של פיקוד העורף הם שגרה באזורנו, אבל המצב יכול להשתנות ברגע. אני מבקש שכולם ירעננו הנחיות של מכוללים, לוודא שכוננים מעודכנים ונמצאים בטווח קריאה מיידי", מסר ראש עיריית נשר.

עשרות רקטות שוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מטחים שוגרו לעבר הגליל המערבי, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מטחים שוגרו לעבר הגליל המערבי, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר השבוע, צה"ל יירט כלי טיס שחדר מסוריה לשטח ישראל. לפי ההודעה שפרסם דובר צה"ל, כלי הטיס "הופל בשטח פתוח ולא היווה סכנה בשום שלב". כמו כן, צויין כי לפי המדיניות הנהוגה - לא הופעלה התרעה בשטח. בהמשך, כוחות צה"ל פעלו במקום כדי לאסוף את כלי הטיס ולתחקר את האירוע. יום לאחר מכן אישר צה"ל אישר כי הכטמ"ם שהופל ככל הנראה איראני. שברי כלי הטיס נאספו, והאירוע נמצא תחת תחקור.

בהמשך, דיווחו כלי תקשורת סוריים על פיצוץ שאירע בנמל התעופה בדמשק. תחילה, נטען כי מדובר בתקיפה ישראלית, אם כי כעבור זמן מה - דווח כי מקור הפיצוץ הוא בכלל במטען שהתפוצץ במקום. שרשרת האירועים התרחשה לאחר שלוש תקיפות בשטח סוריה בארבעת הימים האחרונים, שיוחסו כולן לחיל האוויר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully