וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יירט כלי טיס שחדר מסוריה לשטח ישראל

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 0:00

לפי ההודעה שפרסם דובר צה"ל בנושא, כלי הטיס "הופל בשטח פתוח ולא היווה סכנה בשום שלב". כמו כן, בהודעה צויין כי לפי המדיניות הנהוגה - לא הופעלה התרעה בשטח. בהמשך, כוחות צה"ל פעלו במקום כדי לאסוף את כלי הטיס. מאוחר יותר, בסוריה דווח על פיצוץ בנמל התעופה בדמשק

תיעוד מתקיפה באזור חומס/תיעוד מתקיפה באזור חומס

צה"ל יירט הערב (ראשון) כלי טיס שחדר מסוריה לשטח ישראל. לפי ההודעה שפרסם דובר צה"ל בנושא, כלי הטיס "הופל בשטח פתוח ולא היווה סכנה בשום שלב". כמו כן, בהודעה צויין כי לפי המדיניות הנהוגה - לא הופעלה התרעה בשטח. בהמשך, כוחות צה"ל פעלו במקום כדי לאסוף את כלי הטיס ולתחקר את האירוע.

מאוחר יותר הערב, כלי התקשורת הסורים דיווחו על פיצוץ שאירע בנמל התעופה בדמשק. תחילה, נטען כי מדובר בתקיפה ישראלית, אם כי כעבור זמן מה - דווח שמקור הפיצוץ הוא בכלל במטען שהתפוצץ במקום. שרשרת האירועים הזו מתרחשת לאחר שלוש תקיפות בשטח סוריה בארבעת הימים האחרונים, שכולן יוחסו האחרונה לחיל האוויר הישראלי.

גורם ביטחוני אמר לוואלה! כי ההערכה במערכת הביטחון היא ששיגור המל"ט לשטח ישראל הוא מעין תגובה, ייתכן איראנית, לתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה. האחרונה שבהן, ברחבי מחוז חומס שבמרכז סוריה, אירעה הלילה. לפי הסורים, חמישה חיילים נפצעו במהלכה ונגרם נזק.

דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI) חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין. תקיפת שדה התעופה של חיזבאללה באלדאבה, סוריה.. https://www.imagesatintl.com/, אתר רשמי
צילומי לוויין מתקיפת שדה התעופה באלדאבה בסוריה, בשבוע האחרון/אתר רשמי, https://www.imagesatintl.com/

התקיפה לפני כן אירעה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, באזור דמשק. זמן קצר לאחר מכן הודיעו משמרות המהפכה של איראן כי קצין בשורותיהם, מילאד חידרי, נהרג בתקיפה והבטיחו לנקום. היום דווח באיראן כי יועץ נוסף בשורות משמרות המהפכה שנפצע בתקיפה מת מפצעיו. בחמישי בלילה בוצעה תקיפה נוספת באזור דמשק, אז דווח כי במהלכה נפצעו שני חיילים.

בחודשים האחרונים התגברו התקיפות שיוחסו לחיל האוויר בסוריה, ואלו מתמקדות בנמלי תעופה שדרכם עובר נשק איראני מתקדם. מקורות מערביים אמרו כי טהראן ניצלה את רעידת האדמה ההרסנית שהכתה באזור בפברואר כדי להגביר את משלוחיה דרך שדות תעופה אזרחיים בסוריה.

  • עוד באותו נושא:
  • יירוט
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully