וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה האשימה את ישראל בתקיפה במדינה, השלישית ב-4 ימים

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 8:41

דמשק אמרה כי 5 חיילים נפצעו בתקיפות באזור חומס שבמרכז המדינה. לפי גורמי מודיעין מערביים, הותקפו בסיסים אוויריים שבהם יש נוכחות פרו-איראניים. בתקיפה שאירעה לפני יממה באזור דמשק נהרגו שני יועצים איראנים, וטהראן מבטיחה נקמה

תיעוד מתקיפה באזור חומס/תיעוד מתקיפה באזור חומס

ישראל תקפה הלילה (ראשון) יעדים ברחבי מחוז חומס שבמרכז סוריה - כך דיווחו כלי התקשורת הרשמיים של המשטר, בתקיפה שלישית שיוחסה לישראל במדינה מאז יום חמישי. דמשק אמרה כי חמישה חיילים נפצעו ונגרם נזק.

גורמי מודיעין מערביים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי בתקיפה נפגעו בסיסים אוויריים שבהם יש נוכחות של כוחות איראניים. בתקיפה הקודמת, בלילה שבין חמישי לשישי, נהרגו שני יועצים במשמרות המהפכה של איראן וטהראן הבטיחה נקמה, בעוד שישראל ממשיכה לשמור על שתיקה.

על פי משרד ההגנה של סוריה, התקיפה הלילה החלה בסביבות השעה חצות וחצי, כשישראל שיגרה טילים מכיוון צפון-מערב ביירות לעבר מוצבים בעיר חומס ובסביבותיה.

עשן מיתמר מאזור שהותקף, לפי הדיווחים בידי ישראל, באזור חומס, סוריה, 2 באפריל 2023. רשתות חברתיות, צילום מסך
עשן מיתמר מאזור התקיפה בחומס, הבוקר/צילום מסך, רשתות חברתיות

שני גורמי מודיעין מערביים אמרו כי במהלך הלילה, ישראל תקפה את הבסיס T4 הסמוך לעיר העתיקה תדמור, ואת נמל התעופה אל-דבעה הסמוך לגבול עם לבון, אזור שבו פרוסים כוחות של חיזבאללה. לדברי הגורמים, כוחות איראניים ולוחמי חיזבאללה מוצבים בשני נמלי התעופה שהותקפו, ובאזור יש נוכחות משמעותית של מיליציות פרו-איראניות.

איראן טוענת שנוכחותה בסוריה היא לבקשת משטרו של בשאר אסד ולמטרות ייעוץ בלבד, ומכחישה שכוחותיה פרוסים בה. בחודשים האחרונים התגברו התקיפות שיוחסו לחיל האוויר בסוריה, ואלו מתמקדות בנמלי תעופה שדרכם עובר נשק איראני מתקדם. מקורות מערביים אמרו כי טהראן ניצלה את רעידת האדמה ההרסנית שהכתה באזור בפברואר כדי להגביר את משלוחיה דרך שדות תעופה אזרחיים בסוריה.

התקיפה הקודמת שיוחסה לישראל בסוריה אירעה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, באזור דמשק. זמן קצר לאחר מכן הודיעו משמרות המהפכה של איראן כי קצין בשורותיהם, מילאד חידרי, נהרג בתקיפה והבטיחו לנקום. היום דווח באיראן כי יועץ נוסף בשורות משמרות המהפכה שנפצע בתקיפה מת מפצעיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully