וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בבקעת הירדן: שתי אחיות מאפרת נרצחו, מלחמה על חיי האם

עודכן לאחרונה: 7.4.2023 / 15:42

מחבלים שעברו במקום ברכב ריססו את המכונית שבו היו שלוש בנות המשפחה ורצחו במקום את האחיות. האם פונתה לבית החולים במצב קשה ולא יציב. אבי המשפחה היה לפניהן ברכב אחר, יחד עם שני ילדים. כששמע על האירוע הוא מיהר לחזור לזירה, והיה עד למראות הקשים

תיעוד פיגוע הירי בבקעת הירדן/מערכת וואלה!

שתי הנרצחות בפיגוע הירי הקשה שאירע היום (שישי) בצומת חמרה שבבקעת הירדן הן אחיות, בנות 21 ו-16, מהיישוב אפרת שבגוש עציון. אמן של השתיים, שהייתה עמן ברכב, היא האישה שנפצעה אנוש. מצבה אינו יציב, והרופאים נאבקים בשעה זו על חייה. שלוש הבנות היו בדרכן לטיול משפחתי בטבריה

אבי המשפחה נסע ברכב אחר לפניהן יחד עם שני ילדים נוספים. כששמע על האירוע מיהר לשוב למקום, והיה עד למראות הקשים. אחות נוספת, בת 18, לא יצאה לחופשה והגיעה ראשונה לבדה לבית החולים. ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, מסר כי "קיבלנו את העדכון על הפיגוע המזעזע בצער רב".

רכב שנפגע בפיגוע ירי בצומת חמרה שבצפון בקעת הירדן 
7 באפריל 2023. דוברות כב"ה מחוז יו"ש, אתר רשמי
הרכב שבו נסעו שלוש בנות המשפחה/אתר רשמי, דוברות כב"ה מחוז יו"ש
רכב המחבלים שביצעו את הפיגוע בצפון הבקעה
7 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רכב המחבלים שביצעו את הפיגוע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על פי גורם צבאי, מהממצאים בזירה עולה כי הרכב שבו נסעו הנשים רוסס על ידי המחבלים, שאף עשו וידוא הריגה לאחר מכן. לדברי הגורם, במערכת הביטחון לא פוסלים אפשרות ל"פיגוע מתוחכם", שבו המחבלים נסעו ברכב, פגעו בכוונה במכונית הישראלית וגרמו לה לסטות מהכביש. אחרי כן יצאו המפגעים מהרכב ופתחו באש לעבר הנוסעות. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבלים ומחסומים הוצבו באזור.

בגל הטרור הנוכחי נרצחו עד כה 17 בני אדם. בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט יקיימו הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. דובר חמאס בירך על הפיגוע: "מדובר בתגובה טבעית על פשעי הכיבוש נגד מסגד אל-אקצא".

רכב שנפגע בפיגוע ירי בצומת חמרה שבצפון בקעת הירדן 
7 באפריל 2023. דוברות כב"ה מחוז יו"ש, אתר רשמי
הרכב שבו נסעו שלוש בנות המשפחה/אתר רשמי, דוברות כב"ה מחוז יו"ש
זירת פיגוע ירי בצומת חמרה שבצפון בקעת הירדן ,7 באפריל 2023. מיכאל גלעדי, פלאש 90
זירת הפיגוע בבקעת הירדן/פלאש 90, מיכאל גלעדי

פרמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב ישראלי מעוך עם שלוש נשים ומכונית פלסטינית. מהרכב חולצו שתי צעירות בשנות ה-20 לחייהן כשהן מחוסרות הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותן בשטח. אישה כבת 40 סובלת מחבלה רב מערכתית קשה ואנחנו נלחמים על חייה בשטח".

המפכ"ל קובי שבתאי התייחס לפיגוע בזמן הערכת המצב שקיים בכותל, ואמר: "מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה איום הפח"ע במתווים השונים רלוונטי. לכן לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק - לשאת אותו בימים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully