וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב שני ברציפות: מהומות בסכנין, באום אל-פחם ובבאקה אל-גרבייה

עודכן לאחרונה: 7.4.2023 / 8:15

עשרות מתפרעים הגיעו אל אזור אום אל-פחם והחלו בזריקת אבנים אל עבר שוטרים והבערת צמיגים. שני חשודים נעצרו. גם בבאקה אל-גרביה רעולי פנים יידו אבנים. המשטרה עצרה חמישה מתפרעים כשברשותם זיקוקים ואקדח גולות, בהם ארבעה קטינים. מהומות גם בנצרת

מהומות בסכנין ואום אל פחם/סעיף 27 א

מהומות והפרות סדר פרצו הערב (חמישי) באום אל-פחם, בסכנין ובבאקה אל-גרבייה. במהלך המהומות, החלו מתפרעים ליידות אבנים אל עבר שוטרים, לשגר זיקוקים ולהבעיר צמיגים.

מהמשטרה נמסר כי פעלה הערב לשמירה על הסדר הציבורי בכביש 65 באזור ואדי ערה. בתוך כך, הגיעו עשרות מתפרעים לאזור והחלו להשליך אבנים על השוטרים. המשטרה החלה בפיזור המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ועצרה שניים מהם.

בסרטון שתועד הערב בסכנין, נראים כ-20 מתפרעים זורקים זיקוקים אל עבר המכוניות הנוסעות בכביש, כשהם מנסים לפגוע בניידת משטרה. מהומות נוספות החלו גם בנצרת.

בבאקה אל-גרבייה כמה רעולי פנים יידו אבנים לעבר שוטרים שהיו במקום. חמישה מהם נעצרו כשברשותם זיקוקים, נפצים ואקדח גולות, ארבעה מהם קטינים. המשטרה תחליט היום לבקש להאריך את מעצרם.

ראש העיר אום אל-פחם ד״ר סמיר מחאמיד יורד לכיכר העיר בכדי להרגיע את הרוחות ולמנוע הסלמה.. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
ראש עריית אום אל- פחם, אתמול בערב/אתר רשמי, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

מדובר בלילה שני ברצף של הפרות באום אל-פחם. אתמול עצרו כוחות משטרה שהגיעו למקוום חמישה נערים, לאחר שיידו אבנים אל עבר שוטרים. כמוכן, מפגינים נוספים הבעיו צמידים וזרקו זיקוקים לעבר שוטרים. הבמהלך הלילה, ירד ראש העיר, ד"ר סמיר מחאמיד, אל כיכר העיר בכדי להרגיע את הרוחות ולמנוע הסלמה.

המהומות מגיעות בתגובה לאירוע שהתרחש במסגד אל אקצא שבהר הבית ביום רביעי. במהלך האירוע, התבצרו מאות פלסטינים במסגד לאחר שעות התפילה וסירבו להתפנות. זאת, בעקבות קריאות תנועת חמאס במהלך אותו היום להגיע למקום במהלך הלילה בכדי "להגן על המסגד מפני נסיונות להקרבת קורבנות בערב הפסח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שוטרים עם עצורים שהתפרעו בהר הבית, 5 באפריל 2023. ג'מאל עוואד, פלאש 90
שוטרים מבצעים מעצרים בהר הבית/פלאש 90, ג'מאל עוואד

בתגובה להתבצרות, נכנסו כוחות משטרה למקום. המתפללים נעלו את עצמם במסגד, שמו מכשולים בפתחים, ירו זיקוקים וזרקו מקלות ואבנים. כוחות המשטרה פעלו להוצאתם ועצרו עשרות בחשד להפרעויות וחילול המסגד.

בתגובה לאירועים, גינו מדינות העולם הערבי את פעילות המשטרה במסגד. מירדן נמסר כי היא מגנה את "הההסתערות השערורייתית", ומצריים גם היא מסרה כי יש "לעצור באופן מיידי את המתקפה הבוטה של ישראל על המתפללים במסגד". גם משרד החוץ הסעודי פרסם הודעה בה הוא מגנה את "הסתערות המשטרה הישראלית על מסגד אל-אקצא בירושלים", והוסיף כי המעשים "מערערים את מאמצי השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully