וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המהומות באל-אקצא: ירדן דורשת ישיבה מיוחדת של הליגה הערבית

עודכן לאחרונה: 5.4.2023 / 19:04

עמאן פנתה למצרים וגורמים פלסטינים, כדי לכנס את הישיבה בתגובה לפשיטת המשטרה על המסגד במתחם הר הבית. הלילה התבצרו באל-אקצא מאות מתפרעים, המשטרה עצרה כ-350 מהם והתמונות מהאירוע הובילו לתגובות חריפות בעולם הערבי. נתניהו הבהיר: ישראל מחויבת לשמור על הסטטוס-קוו

בוידאו: מהומות בהר הבית כ-400 מתפרעים התבצרו במסגד/דוברות המשטרה

ירדן קראה היום (רביעי) לכנס את הליגה הערבית לישיבה מיוחדת, בתגובה לפשיטת המשטרה על
מסגד אל-אקצא, שם התבצרו מאות מתפרעים במהלך הלילה. על פי דיווח בסוכנות הידיעות הירדנית, הרשויות בעמאן בקשר עם מצרים וגורמים פלסטינים, כדי לכנס את הישיבה.

בעולם הערבי גינו את פעילות המשטרה במהלך הלילה - משרד החוץ הסעודי פרסם הודעה, לפיה הוא מגנה את "הסתערות המשטרה הישראלית על מסגד אל-אקצא בירושלים", והוסיף כי המעשים "מערערים את מאמצי השלום".

כוחות צה"ל בהר הבית, 5 באפריל 2023. ג'מאל עוואד, פלאש 90
כוחות צה"ל בהר הבית/פלאש 90, ג'מאל עוואד

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב למקרה, והבהיר כי ישראל פועל לשמור על ישראל פעולות לשמור על הסטטוס-קוו ולהרגעת הרוחות בהר הבית. "מתפללים מוסלמים במסגד אל-אקצא מעידים שהקיצוניים המוסלמים שהתבצרו במסגד כלאו אותם במקום ומנעו ממוסלמים נוספים להגיע למסגד כדי להתפלל", נמסר משלכתו.

עוד הוסיף נתניהו: "הם התבצרו במסגד עם אמצעי לחימה, אבנים וזיקוקים. לאחר שניסיונות ההידברות של הרשויות נכשלו והקיצונים סירבו לאפשר כניסת מתפללים מוסלמים למסגד, ואף איימו על קיום תפילות הצהריים היום, כוחות הביטחון נאלצו לפעול כדי להשיב את הסדר על כנו. ישראל מחויבת לשמירה על חופש הפולחן, הגישה החופשית לכל הדתות והסטטוס קוו בהר הבית, ולא תאפשר לקיצוניים אלימים לשנות זאת".

עוד בוואלה!

בשדרות והעוטף מתכוננים לליל הסדר בצל ההסלמה: "האורחים ביטלו - לא לחג הזה פיללנו"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי במליאת הכנסת, 27 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נדרש להבהרה נוספת. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

משרד החוץ של ירדן אמר כי הוא מגנה את ההסתערות "השערורייתית" של ישראל במסגד. גם במצרים גינו את האירועים וקראו "לעצור באופן מיידי את המתקפה הבוטה של ישראל על המתפללים במסגד". ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אשתייה התייחס לאירועים ואמר כי "מה שקורה בירושלים הוא פשע גדול נגד המתפללים. התפילה באל אקצא היא לא באישור הכיבוש, היא הזכות שלנו".

הלילה מאות פלסטינים התבצרו במסגד אל-אקצא וסירבו להתפנות, לאחר שנשארו במקום אחרי השעות המוסכמות לתפילה ושהייה במקום, מאות נעצרו. זאת, על רקע קריאות תנועת חמאס מוקדם יותר היום להגיע למקום במהלך הלילה במטרה "להגן על המסגד" לקראת ניסיונות פעילי הר הבית להקריב קורבנות במתחם בערב חג פסח. לאחר מכן, דובר צה"ל עדכן כי השקט הושב למתחם שנפתח שוב למתפללים ותיירים.

המתפללים נעלו את עצמם בתוך המסגד, שמו מכשולים בפתחים, ירו זיקוקים וזרקו מקלות ואבנים. כוחות המשטרה נכנסו בכוח לתוך המתחם ופעלו להוצאתם, תוך שיודו לעברם אבנים ונורו זיקוקים בתוך המבנה. המשטרה עצרה עשרות בני אדם בחשד להתפרעויות, יידוי אבנים וחילול המסגד. כתוצאה מההתפרעויות, שוטר נפצע ברגלו מיידוי האבנים ושוטר נוסף נפצע ברגלו מזיקוק שנורה לעברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully