וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים ל"סופר טיוזדיי" בניו יורק: טראמפ רוצה שתמונת המעצר שלו תופץ

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 15:59

על פי מקורות, טראמפ נמצא במצב רוח טוב משום שהסקרים החדשים שיצאו לאחר הדיווח על כתב האישום נגדו בתיק "דמי השתיקה" מצאו כי הרחיב באופן משמעותי את הפער מול יריבו הגדול ביותר כיום, מושל פלורידה רון דסנטיס, מאז פרסום החדשות

בווידאו: ניו יורק מתכוננת להחלטה בתיק "דמי השתיקה" של דונלד טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בילה את השבת עם יועציו הקרובים באחוזתו בפלורידה בתכנון אסטרטגיה פוליטית, לאחר שהחדשות על כתב האישום הפלילי שהוגש נגדו תפסו אותו ואת צוותו בהפתעה, כך אמר מקור המעורה בנושא.

על פי המקור, טראמפ נמצא במצב רוח טוב משום שהסקרים החדשים שיצאו לאחר הדיווח על כתב האישום נגדו בתיק "דמי השתיקה" מצאו כי הרחיב באופן משמעותי את הפער מול יריבו הגדול ביותר כיום במפלגה הרפובליקנית, שעדיין לא הודיע על התמודדותו בבחירות 2024, מושל פלורידה רון דסנטיס, כמו גם מול יריבים פוטנציאליים אחרים.

ניו יורק מתכוננת להפגנות במקרה שדונלד טראמפ יורשע
21.03.23. רויטרס
ניו יורק מתכוננת להפגנות ש תומכי טראמפ/רויטרס

על פי סקר חדש של יאהו, טראמפ מוביל על דסנטיס 57%-31% במרוץ אחד על אחד. כשהסקר השווה את ביצועי טראמפ מול שורה של מתמודדים אפשריים בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית, עלה כי הוא מוביל 52%-21% על דסנטיס. טראמפ גם שיפר את הגדיל את ההובלה שלו על פני דסנטיס, בסקר שנערך בעבור הקמפיין שלו על ידי חברת מקלפלין שסקרה אלף בוחרים - 63% - 30%.

הזינוק החד בסקרים לטובת טראמפ בשילוב העובדה שגם יריבים אפשריים בתוך המפלגה יצאו להגנתו עם פרסום החדשות על כתב האישום, כולל סגן הנשיא לשעבר מייק פנס ודסנטיס, מחזקים את הביטחון העצמי של הנשיא לשעבר ולדברי מקורות, הוא רואה בכך סימן לכך שהוא המתמודד החזק ביותר להוביל את המפלגה הרפובליקנית.

ביטוי נוסף להתחזקות המעמד של טראמפ בקרב תומכיו האדוקים ביותר אחרי הדיווח על כתב האישום, הוא העלייה בתרומות לקמפיין שלו. מהקמפיין נמסר כי גויסו יותר מארבעה מיליון דולר ב-24 השעות לאחר פרסום החדשות - ויותר מ-16 אלף אנשים נרשמו להתנדב בקמפיין.

עוד בוואלה!

ארה"ב: כתב אישום פלילי יוגש נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ

לכתבה המלאה
סטורמי דניאלס, כוכבת הפורנו שקיבלה דמי שתיקה מנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. 31 במרץ 2023. רויטרס
שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס בניו יורק/רויטרס

טראמפ מואשם בתשלום 130 אלף דולר לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס באמצעות עורך דינו מייקל כהן ב-2016, בימים האחרונים שלפני הבחירות לנשיאות. דניאלס איימה אז כי תפרסם שהשניים קיימו יחסי מין ב-2006, כשטראמפ היה נשוי כבר למלאניה. טראמפ לאחר מכן החזיר את הכסף לכהן בהמחאות של 35 אלף דולר כל אחת מכספו האישי, אך רשם זאת כהוצאה עסקית. כהן הודה באשמה ב-2018 בפשעים פדרליים.

כתב האישום חסוי עדיין, ולא ברור אלה אישומים יבקש התובע המחוזי של ניו יורק להאשים את הנשיא לשעבר. בצוות של טראמפ סבורים כי התרחיש הסביר ביותר הוא אישום על זיוף מסמכים עסקיים. על פי רשת NBC, כתב האישום כולל 30 סעיפים שקשורים להונאת מסמכים, כולל עבירה חמורה אחת.

שוטרים מציבים גדרות בניו יורק לקראת הרשעה אפשרית של דונלד טראמפ. רויטרס
שוטרים מציבים גדרות מחוץ לבית המשפט הפלילי במנהטן/רויטרס
התובע המחוזי של מנהטן אלווין ברג. רויטרס
התובע המחוזי אלווין ברג/רויטרס

בניו יורק בינתיים מתכוננים להגעת טראמפ לעיר ביום שלישי כדי להסגיר את עצמו ולעבור את הקראת כתב האישום מול השופט בבית המשפט הפלילי. באותו יום בבית המשפט מתוכננים משפטים והגשת כתבי אישום פליליים נוספים, כולל שוד של תמונות מבית פרטי בווסט וילג'; פיגוע טרור כושל בקהילה יהודית; מכירה לא חוקית של כלי נשק; תקיפה בפטיש במזרח הארלם; רצח של כמה מחוסרי בית; תקרית ירי לעבר מכונית במזרח הארלם; ומקרה של גניבה חמורה שמערב החלפת כרטיסי סים.

משטרת ניו יורק הפיצה מזכר שבו היא מורה לכל השוטרים להיות במדים ולהתכונן להתייצבות ביום שלישי. בנוסף, הוצבו מחסומים מסביב לבית המשפט במקרה שתומכי טראמפ יתכנסו במחאה על כתב האישום.

עוד דווח בסוף השבוע כי טראמפ לא יגיע באזיקים לשימוע, אך דיונים עדיין נערכים בנוגע להפצה של תמונת המעצר. טראמפ, על פי הדיווחים, רוצה שהתמונה שלו תופץ כדי לגייס עוד סימפתיה ותרומות לקמפיין הבחירות שלו. מצוותו המשפטי של טראמפ נרמז גם כי הנשיא לשעבר לא יודה באשמה ולא יסכים לעסקת טיעון.

בריקדות ליד מגדל טראמפ במנהטן. GettyImages
שוטרים מניחים בריקדות ליד מגדל טראמפ/GettyImages

ביום שישי קבוצה של ארגוני חדשות גם הגישה בקשה לאפשר כניסת מצלמות לאולם בית המשפט במהלך השימוע חסר התקדים. הקבוצה, שכוללת את NBC ניוז, AP ו"ניו יורק טיימס", ביקשה גם מהשופט חואן מרצ'אן, לפרסם מיד את כתב האישום. הקבוצה טענה כי בפרסום כתב האישום יש "עניין ציבורי עצום".

בבקשה להכנסת מצלמות לאולם במהלך השימוע, שייערך ביום שלישי בשעה 14:15 שעון מקומי, בקומה ה-15 של בית המשפט הפלילי במנהטן, טענה הקבוצה כי "חומרת התהליך הזה - שימוע חסר תקדים והיסטורי של נשיא אמריקני לשעבר - וכתוצאה מכך, אי אפשר להדגיש מספיק את הצורך בגישה ציבורית נרחבת ככל האפשר".

ההחלטה לגבי שתי הבקשות נמצאת בידיים של השופט מרצ'אן - שופט ותיק שמכהן בבית המשפט הפלילי במנהטן - ויעד לביקורת מצד טראמפ בעבר. בשנה שעברה, השופט כיהן במשפט פלילי של טראמפ אורגניזיישן שהסתיים בכך שחברת הנדל"ן הורשעה על ידי חבר מושבעים בהונאת מס ונאלצה לשלם קנסות. אחד ממנהלים הוותיקים של החברה, אלן וייסלברג, הודה באשמה ונכלא לחמישה חודשים.

טראמפ ביקר את השופט מרצ'אן ביום שישי ברשת החברתית שלו טרות סושיאל. הוא כתב בפוסט "השופט שהוקצה לתיק ציד המכשפות שלי, שונא אותי. הוא לחץ על אלן בצורה לא חוקית והתייחס לחברות שלי באכזריות".

השופט מרצ'אן גם מכהן בתיק פלילי שבו מעורב סטיב בנון, יועץ הבית הלבן לשעבר של טראמפ, שלא הודה באשמה באישומים של הלבנת כספים, קשירת קשר והונאה בקשר לארגון ללא מטרות רווח שגייס מימון לבניית חומה בים ארצות הברית למקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully