וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: כתב אישום פלילי יוגש נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ

עודכן לאחרונה: 31.3.2023 / 7:18

בפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקנית, חבר מושבעים קבע כי הנשיא לשעבר יואשם ששילם "דמי שתיקה" לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, כדי שלא תחשוף את הרומן של השניים. טראמפ עצמו הכחיש את המיוחס לו וטען כי מדובר ב"רדיפה פוליטית", אך צפוי להסגיר את עצמו בשבוע הבא

בווידאו: ניו יורק מתכוננת להחלטה בתיק "דמי השתיקה" של דונלד טראמפ/רויטרס

חבר מושבעים גדול בניו-יורק קבע כי נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, יעמוד בפני כתב אישום פלילי בתיק המכונה "דמי השתיקה". כך דווח הלילה (שישי) בכמה כלי תקשורת אמריקניים שציטטו גורמים המעורים בפרטי הדברים. כמדווח ברשת CNN, כתב האישום של טראמפ מכיל יותר מ-30 סעיפים הקשורים בהונאה עסקית.

בתגובה לפרסומים, טראמפ כינה את כתב האישום נגדו "רדיפה פוליטית" וטען כי הוא "חף מפשע לחלוטין". עוד טראמפ טען כי מדובר ב"התערבות בבחירות ברמה הגבוהה ביותר" וכי הוא מאמין ש"ציד המכשפות הזה יפגע בצורה קשה בג'ו ביידן". יודגש כי זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית, שבה כתב אישום פלילי הוגש נגד נשיא מכהן או נשיא לשעבר.

לפי דיווח ברשת האמריקנית NBC, הנשיא לשעבר צפוי להסגיר את עצמו לרשויות ולעמוד לדין כבר בתחילת השבוע הבא. הצוות המשפטי של טראמפ, שהופתע מעיתוי הפרסום ובעיקר ומההחלטה להגיש נגדו את האישום, שוחחו עם אנשי משרד התובע הכללי במנהטן שיצרו איתם קשר ותיאמו את הסגרתו. מנגד, בניו יורק טיימס דיווחו כי טראמפ יסגיר את עצמו ביום שלישי הקרוב.

ברקע הגשת כתב האישום נגד טראמפ, מי שהיה סגנו בעת שכיהן כנשיא - מייק פנס, יצא להגנתו וטען כי הגשת האישום נגד טראמפ היא: "שערורייה". לדבריו, מיליוני אמריקנים ייתפסו את הגשת הכתב כ"רדיפה פוליטית".

מצידו, מושל פלורידה ומי המועמד להתמודד ראש בראש מול טראמפ על ראשות המפלגה הרפובליקנית, רון דסנטיס, הבהיר כי מדינתו לא תסגיר את הנשיא לשעבר אם תדרש לעשות כן, וזאת לאור "הנסיבות המפוקפקות" בנוגע להגשת כתב האישום.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מכריז שיתמודד לנשיאות ארה"ב ב-2024, באחוזתו בפלורידה, 16 בנובמבר 2022. רויטרס
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מכריז שיתמודד לנשיאות ארה"ב ב-2024, באחוזתו בפלורידה, 16 בנובמבר 2022/רויטרס

בעת האחרונה, משרד התובע המחוזי של ניו יורק, אלווין ברג, חקר את התשלום בסך 130 אלף דולר שעורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, שילם לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס במהלך הקמפיין של טראמפ לבית הלבן ב-2016, כדי שזו שלא תחשוף את הרומן שהשניים ניהלו ב-2006, כשהנשיא לשעבר היה נשוי למלאניה. מצידו, טראמפ טוען שלא ניהל יחסי מין עם דניאלס.

על פי החשד, טראמפ החזיר לכהן את הכסף מכספי הקמפיין שלו, ורישום העסקה לא נעשה כראוי - עברה פלילית לא אלימה מקטגוריה E. ההערכה בארה"ב היא שהנשיא לשעבר ככל הנראה ייאלץ לשלם קנס כספי, והוא אינו צפוי לרצות זמן בבית הסוהר.

מבחינה מעשית, כתב האישום ייאלץ את טראמפ להגיע למשרד התובע המחוזי במנהטן ולהסגיר את עצמו. בעת המעצר, טביעות אצבעותיו של הנשיא לשעבר יילקחו, כמו גם צילום פנים שלו. הוא ככל הנראה ישוחרר לאחר מכן לביתו בערבות אישית.

מקורות המקורבים לנשיא לשעבר אמרו כי טראמפ אמר ליועציו שהוא רוצה להיות אזוק כשיופיע בפני השופט. על פי המקורות, טראמפ סבור כי אם יצטרך להגיע לבית משפט, להסגיר את עצמו לרשויות ולעבור את התהליך המקובל, אז כדאי כבר לנצל את המעמד ולהפוך את כל האירוע ל"מפגן".

טראמפ אמר כי הוא רוצה שידיו יהיו אזוקות מאחורי גבו בהעמדה לדין, כי הוא רוצה גם להפגין התרסה לאור מה שהוא מכנה רדיפה לא צודקת ו"ציד מכשפות". לטענתו, דבר זה יסייע לו בקמפיין הבחירות 2024. אך מעל הכל, אמרו המקורות, טראמפ חושש מהסדר מיוחד - כמו הופעה ראשונה בבית המשפט באמצעות וידאו - מה שלדעתו, יגרום לו להיראות חלש או מפסידן.

עוד בוואלה!

ניו יורק נערכת למהומות - במקרה שיוגש כתב אישום נגד טראמפ

לכתבה המלאה
שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס בראיון ל"פנטהאוז". פנטהאוז, אתר רשמי
שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס בראיון ל"פנטהאוז"/אתר רשמי, פנטהאוז

אם טראמפ יסרב להגיע למשרד התובע, התובעים יבקשו לעצור אותו בפלורידה. במקרה כזה, יריבו של טראמפ, מושל המדינה רון דסנטיס יצטרך לתת אישור רשמי לדרישת ההסגרה.

כתב האישום גם לא יהיה מכשול בהתמודדות של טראמפ בבחירות 2024. עם זאת, צעד כזה יהיה הסתבכות נוספת של הנשיא לשעבר, שנתון תחת כמה חקירות מקבילות, כולל לגבי התנהלותו עם מסמכים חשאיים של הבית הלבן, שאותם לקח עמו לאחוזה בפלורידה כשפינה את הבית הלבן בתום כהונתו, וחקירה לגבי התפקיד שמילא במתקפה הקטלנית על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021.

יודגש כי למרות כתב האישום, טראמפ עדיין נהנה מהגנות חוקתיות והנחת החפות לפני שייערך נגדו משפט כלשהו. לדבריו, הוא נרדף על ידי משרד המשפטים שמחמש את הצדק.

תמונה מזויפת בטוויטר של דונלד טראמפ נעצר בניו יורק. טוויטר, צילום מסך
תמונה מזויפת בטוויטר של דונלד טראמפ נעצר בניו יורק/צילום מסך, טוויטר

כתב האישום של הנשיא לשעבר הוא צעד חסר תקדים בהיסטוריה של ארצות הברית. הוא מתווסף לשתי ההחלטות בקונגרס להדיח את טראמפ, שסרב להעביר את השלטון בצורה מסודרת ושלווה בעת סיום כהונתו בבית הלבן. לא קיימת בארצות הברית מסורת של מנהיגים לשעבר שנבדקים גם אחרי תום כהונתם, בממשלים הבאים. לכן, גם אם החקירה נגד טראמפ מוצדקת, כמו גם החקירות נגדו במדינת ג'ורג'יה ובמשרד המשפטים, הן צפויות להיות מורכבות ולא צפויות.

המצב מורכב עוד יותר בשל העובדה שטראמפ כבר הודיע על מועמדותו בבחירות לנשיאות ב-2024 ואפיין את הקמפיין באמצעות נרטיב של רדיפה אחריו. הוא גם הבטיח שאם ינצח בבחירות, ינצל את הזמן בבית הלבן כדי "לנקום" באויביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully