וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד חברי האופוזיציה: "מדרדרים את המדינה לאנרכיה בכוונה"

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 18:27

רה"מ טרם הגיב ליוזמת הנשיא על המהפכה המשפטית, אבל האשים את ראשי האופוזיציה בחוסר אחריות, וקרא להם "להתאפס על עצמם". לפיד השיב לנתניהו: "פעם אחת קח אחריות על מעשיך במקום להאשים אחרים"

נתניהו מאשים את ראשי האופוזיציה שהם מדרדרים המדינה לאנרכיה/דוברות רוה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שני) את ראשי האופוזיציה ברקע ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בירושלים. "תפסיקו לדרדר בכוונה את המדינה לאנרכיה. תתאפסו על עצמכם, גלו אחריות ומנהיגות", קרא נתניהו. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד השיב לנתניהו: "פעם אחת קח אחריות על מעשיך במקום להאשים אחרים".

"האופוזיציה משתוללת בתוך הכנסת וחברי כנסת שלה קופצים על השולחנות, רון חולדאי מסית במפורש לשפיכות דמים, ובהפגנת השמאל קוראים לראש הממשלה 'בוגד'", המשיך נתניהו. "רוב אזרחי ישראל לא רוצים אנרכיה. הם רוצים שיח ענייני ובסוף הם רוצים אחדות".

יו"ר האופוזיציה הוסיף כי "האנרכיה היא בגלל הממשלה המטורללת של נתניהו, הנזק לכלכלה ולביטחון הוא בגלל החקיקה המטורפת שהוא מוביל, אובדן האחדות בעם הוא תוצר ישיר של ההסתה הבלתי פוסקת של נתניהו. תפסיק להתבכיין על איומים מדומיינים, תעצור את החקיקה ההרסנית הזו ותראה איך הסדר יחזור ועמו גם אחדות עם ישראל".

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השנייה. ינואר 2023. רוני כנפו
לא לוקח אחריות. נתניהו/רוני כנפו

בינתיים, ראש הממשלה קיים את הדיונים הממשלתיים בקריה שבתל אביב, וטרם הגיב ליוזמת הנשיא יצחק הרצוג על המהפכה המשפטית. אתמול קרא הרצוג בנאום מיוחד שנשא לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית. בנאום טען כי "אנחנו מזמן לא בוויכוח פוליטי, אלא על סף קריסה חוקתית וחברתית", והתריע כי הרפורמה במתכונתה הנוכחית "עלולה להשפיע לרעה על יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה". שר המשפטים הגיב לדבריו ומסר "אין לקשור בין ההידברות והתקדמות הליכי החקיקה".

נתניהו העביר באמצעות עורכי דינו בקשה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לקבל אישור לעסוק במתווה הנשיא למהפכה המשפטית, למרות הסכם ניגוד העניינים והאיסור הפומבי לעסוק בנושא. לפי גורמים בלשכת ראש הממשלה, בהרב מיארה השיבה שאסור לנתניהו לעסוק במתווה הנשיא. בלכשת היועצת לא מוכנים להתייחס לנושא, ועורכי דינו של נתניהו טענו כי לא פנו לבהרב מיארה.

בתוך כך, עשרות אלפי אנשים הפגינו היום מחוץ לכנסת במחאה נגד המהפכה המשפטית, שסעיפים ממנה אושרו בוועדת החוקה. בנוסף, המוחים צעדו ברחובות מרכזיים בירושלים. במקביל, מתקיימות מחאות נוספות במוקדים רבים ברחבי הארץ, ואלפים נוספים שובתים.

עוד בוואלה!

לפיד בהצהרת ראשי האופוזיציה פונה לאנשי הליכוד: "אתם יכולים לעצור את האסון"

לכתבה המלאה
יאיר לפיד בישיבת ראשי האופוזיציה, כנסת, 13 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"נתניהו, תפסיק להאשים אחרים". לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully