וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי: "דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים"

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 15:56

ראש עיריית ת"א אמר בריאיון לחדשות 13 ממתחם ההפגנה בירושלים כי "לפי ההיסטוריה, מדינות יכולות להפוך מדמוקרטיה לדיקטטורה - אך הן חוזרות משם רק בשפיכות דמים". בעקבות דבריו, מפלגת הליכוד הגישה נגדו תלונה במשטרה: "הסית לאלימות ומרד אזרחי"

בווידאו: חולדאי: "דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים"/חדשות 13

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר היום (שני) כי מדינת ישראל בדרך להיות דיקטטורה, וכי הדרך חזרה מהתהליך הזה מחייבת שפיכות דמים. "לפי ההיסטוריה, מדינות יכולות להפוך מדמוקרטיה לדיקטטורה - אך הן חוזרות משם רק בשפיכות דמים", אמר חולדאי בריאיון לחדשות 13 ממתחם ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים.

לאחר הריאיון חולדאי פרסם הבהרה לדבריו: "אסביר, כי יש מי שמסלפים אותם במכוון לתועלת אישית. ‏בריאיון דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת", אמר.

בעקבות דבריו, מפלגת הליכוד הגישה נגדו תלונה במשטרה: "הסית לאלימות ומרד אזרחי". יו''ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, תקף את חולדאי על אמירתו וכינה אותה מסיתה. "אני מגנה בתוקף את דבריו החמורים של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו עם אחר. הפסיקו את ההסתה וההמרדה נגד הממשלה שנבחרה כחוק רק בגלל שהיא פועלת לקידום הערכים בהם היא מאמינה", אמר מעוז.

גם אופיר אקוניס, שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה הגיב לדברי חולדאי: "חולדאי איש אלים ומסוכן. כתל אביבי, כישראלי וכיהודי - אני מתבייש בו. זאת לא הפעם הראשונה שחולדאי מסית ומתסיס. יש להתייחס אליו, על פי חוק, כמו לכל אזרח שבדבריו יש כוונה מפורשת לפגוע באחר. גם לאור מצוקתו הפוליטית בעיר, וכולם יודעים שמעמדו בשפל המדרגה, אסור לעבור לסדר היום על ההשתוללות שלו, שכל כולה אובדן עשתונות".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

עשרות אלפי בני אדם מפגינים נגד הרפורמה המשפטית של הממשלה מחוץ למשכן הכנסת. אלפי מפגינים נוספים עושים את דרכם אל הבירה, ועוד רבים מפגינים במוקדים שונים ברחבי הארץ. ברחבת הכותל נערכה "תפילה להצלת הדמוקרטיה", בתל אביב נערכה הפגנת "הורים ותלמידים", ומוחים הגיעו גם למדרשת בן גוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully