וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה חדה בפשיעה הלאומנית בשטחים: "כל אירוע יכול להצית את האזור"

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 16:24

בסוף השבוע האחרון, אחרי פיגוע הדריסה בירושלים, תועדו 13 אירועי פשיעה לאומנית בגדה, ומתחילת השנה דווח על יותר ממאה. הנתונים הוצגו בפני גלנט, ובמערכת הביטחון מודאגים מהמתיחות הגוברת לקראת רמדאן. "המגמה מסוכנת ואלימה"

בווידאו:הצתת בית ככה"נ ע"י מתנחלים, תורמס עיא, 29 בינואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מערכת הביטחון מודאגת מהמתיחות הגוברת בתקופה האחרונה ביהודה ושומרון. זאת בזמן שהמצרים מנהלים שיחות תיווך והרגעה בעיקר מול הג'יהאד האסלאמי אך גם מול בכירי חמאס והרשות הפלסטינית לקראת חודש הרמדאן שמסתמן כנפיץ ביותר זה שנים.

לדברי גורמים במערכת הביטחון ובפיקוד המרכז, הרשתות החברתיות עמוסות במסרי הסתה קיצונית, שמתודלקים גם על ידי התבטאויות של פוליטיקאים ישראלים בעניין הר הבית, ירושלים, הריסות בתים לא חוקיים, הפשרת שטחים לבנייה ביהודה ושומרו והכשרת מאחזים לא חוקיים. כמו כן, הפיגועים לאחרונה מהווים השראה ומודל לחקיינות עבור צעירים מתוסכלים ובעלי בעיות אישיות ונפשיות במזרח ירושלים ובגדה. בדיון הערכת המצב שהתקיים בראשות שר הביטחון יואב גלנט הוצגו נתונים על היקף הפשיעה הלאומנית ביהודה ושומרון שנמצא במגמת עלייה בהיקף ובמידת האלימות.

מהנתונים עולה כי במהלך סוף השבוע האחרון היו 13 אירועי פשיעה לאומנית לעומת בסוף השבוע הקודם, שבו היו שלושה אירועי פשיעה לאומנית. גורמי צבא באוגדת יהודה ושומרון מעריכים כי היקף הפשיעה הלאומנית עלה בעקבות פיגוע הדריסה הקטלני בירושלים. פשיעה לאומנית כוללת שריפות רכבים, יידויי אבנים, גרימת נזק לבתים ועימותים מילוליים.

הצתת בית ככה"נ ע"י מתנחלים, תורמס עיאף 29 בינואר 2023. תיעןד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
בית שהוצת לפי החשד על ידי מתנחלים באזור שכם, בחודש שעבר/צילום מסך, תיעןד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד עולה מהנתונים כי מתחילת שנת 2023 דווח על 102 אירועי פשיעה לאומנית ברחבי יהודה ושומרון לעומת 50 בינואר 2022. בינואר-פברואר 2022 היו 102 אירועי פשיעה לאומנית. "המגמה מסוכנת ואלימה במיוחד וכל אירוע יכול להצית את האזור כולו", אמר גורם צבאי בכיר, שהוסיף: "המטרה שלנו להרגיע את השטח ולא להגיע לחודש הרמדאן שהלהבות גבוהות. כרגע זה לא מסתדר במיוחד ולכן המצב מדאיג מאוד".

בסוף השבוע האחרון נרשמו חיכוכים בין מתנחלים לפלסטינים באזור חוות יאיר. לפי התחקיר הראשוני התברר כי הפלסטינים מקרוואת בני חסן התעמתו עם מתנחלים, ירו עליהם זיקוקים, בעוד ששני הצדדים השליכו אבנים אלו על אלו. אחד המתנחלים נפצע מאבן, כשבמהלך התקרית בוצע ירי שממנו נפצע באורח אנוש פלסטיני, שפונה לבית חולים ושם מת מפצעיו. נפתחה חקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully