וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בהצהרת ראשי האופוזיציה פונה לאנשי הליכוד: "אתם יכולים לעצור את האסון"

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 15:31

יו"ר יש עתיד נאם בהצהרה של ראשי מפלגות האופוזיציה בנושא המהפכה המשפטית ופנה לאנשי הליכוד: "עוד לא מאוחר לעצור". גנץ: "לפטר את בן גביר ולמנות את דיכטר". מפגין התפרץ לישיבת סיעת ש"ס וצעק לעבר דרעי: "אתה הורס את הדמוקרטיה"

בווידאו: לפיד לחברי הליכוד: אם לא תעשו משהו עכשיו זה יהיה על מצפונכם/רוני כנפו

ראשי האופוזיציה בכנסת כינסו בצהריים (שני) מסיבת עיתונאים במשכן הכנסת במקביל להפגנת הענק מחוץ לכנסת בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם. מי שפתח את ההצהרות היה ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד שבחר לקרוא לאנשי הליכוד לעצור את המהפכה המשפטית.

"מה שהממשלה רוצה להביא לכנסת זו לא קריאה ראשונה, אלא קריעה לגזרים של עם ישראל, של הדמוקרטיה הישראלית. אבי דיכטר, יולי אדלשטיין, יואב גלנט, ניר ברקת, ישראל כץ, דני דנון, דוד ביטן - אל תתנו לזה לקרות. במקום שיעשו פוליטיקה הרסנית על הגב שלכם, אתם תעשו היסטוריה", אמר לפיד.

עוד אמר לפיד לאותם אנשי ליכוד: "אתם יכולים לעצור את האסון הזה. זה בידיכם. אם אתם לא תעשו משהו עכשיו, זה יהיה על מצפונכם. גם אם אתם תומכים בתיקון מערכת המשפט, אתם יודעים את האמת: לא ככה. לא מהסיבות האלה, לא מהמניעים האלה. לא באופן שיהפוך את מדינת ישראל למדינה לא דמוקרטית, ויקרע לשניים את עם ישראל".

על המתווה שהציג הנשיא יצחק הרצוג אתמול: "אני לא מאושר מכל מילה ממנו, אבל אין לאיש מאיתנו את הזכות להתעלם. כמחוקקים ומנהיגים, זוהי חובתכם לדרוש לעצור את החקיקה באופן מיידי. במקום לצעוד לתוך התהום נלך לבית הנשיא ונתחיל שם הידברות שתציל את עם ישראל".

יאיר לפיד בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, כנסת, 13 בפברואר 2023. רויטרס
לפיד בהפגנה מחוץ לכנסת, היום/רויטרס

הוא פנה ישירות לאנשי הליכוד: "אבי דיכטר, אתה סיכנת את חייך בגבורה לא פעם ולא פעמיים לטובת המדינה. הגיע הזמן להביא את האומץ הזה לזירה הפוליטית. יולי אדלשטיין, היית אסיר ציון במדינה לא דמוקרטית. אתה יודע איך זה נראה, אתה יודע למה זה מוביל, אתה לא יכול לתת לזה יד. יואב גלנט, אתה שר הבטחון, אתה יודע שאם החקיקה הזו תעבור הביטחון הישראלי יפגע. כל חייל שנלחם עכשיו בג'נין או בשכם יהיה חשוף לתביעות בינלאומיות. נאבד את הגיבוי המדיני והביטחוני של אמריקה".

אחרי לפיד דיבר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שאמר: "אנחנו נמצאים על חבית חומר נפץ ביטחונית. כדי לנצח את הטרור צריך לעשות שני דברים: לעצור באופן מיידי את החקיקה הדורסנית, ולנהוג באחריות ביטחונית ולפטר את השר להפקרת הביטחון הלאומי. נתניהו - הניסוי נכשל ואם יימשך הוא יכול להבעיר את השטח. יש לפטר את בן גביר ולמנות במקומו שר אחר עם ניסיון ואחריות כמו השר אבי דיכטר".

עוד אמר גנץ: "אם אחרי רצח מתועב של ילדים קטנים, הקואליציה מוציאה הודעה על נבצרות ולא על כינוס קבינט - אז מישהו לא מרוכז, ואין מאמץ נכון. בעת הקשה הזו - דווקא אנחנו, מהאופוזיציה - קוראים לאחריות לאומית. תנאי להצלחה מול האתגרים הביטחוניים, הוא סדר במערכת הביטחון, ופיטורים מידיים של השר לביטחון לאומי שמוכיח את עצמו כמחולל כאוס. נתניהו, הניסוי נכשל".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 2 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מתקפה חריפה. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל
הפגנה במחאה על המהפכה המשפטית, בית המשפט העליון, 13 בפברואר 2023. שלומי הלר
ההפגנה מחוץ לכנסת, היום/שלומי הלר
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כנסת, 13 בפברואר 2023. חומי פוזנר, אתר רשמי
מבט מלמעלה על ההפגנה מחוץ לכנסת/אתר רשמי, חומי פוזנר

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יצא במתקפה חריפה בהצהרת ראשי האופוזיציה: "כולנו מאוחדים בהתנגדות למהלך אבסורדי של פגיעה אנושה בחוסן הלאומי. יש מהלך שכולל בתוכו שלושה מרכיבים: חוקים שנועדו להציל באופן אישי את דרעי ונתניהו - שני האישים הבכירים האלה נמצאים בסכנה והחקיקה נועדה לחלץ אותם מהתסבוכת האישית שלהם. השני זאת פגיעה קשה בבית המשפט העליון כשמטרתו של נתניהו להפוך את בית המשפט העליון לבית הדין של הליכוד והשלישי זה המאבק בין התנועה הציונית לממסד החרדי המשיחי, התכנים שמסתתרים מאחורי כל הוויכוח מלמדים שיש ניסיון לייצר מערכת מקבילה למערכת המשפט".

יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, הזהירה מפני הידברות עם הקואליציה. "בימים האחרונים יופעלו עלינו לחצים גדולים מאוד תחת המילה 'הידברות', אך במקרה שלנו לצערי, המילה הזו היא מלכודת. הם מנסים לגרום לנו להרדים את אלפי המפגינים שדואגים לעתיד של כולנו. אסור לנו ליפול במלכודת הזאת. יש אלטרנטיבה והיא להגיד שנגביר את המחאה עד שהם ייאלצו לסגת".

מהומה בסיעת ש"ס מפגינים התפרצו לדברי דרעי והוצאו באלימות מהחדר. 13 בפברואר 2023. רוני כנפו
מפגין מסולק מישיבת הסיעה של ש"ס/רוני כנפו

מפגינים התפרצו לישיבת ש"ס בכנסת

יור ש"ס אריה דרעי אמר בישיבת סיעת ש"ס בכנסת כי "אתמול שמענו את הדברים של היועץ המשפטי לשעבר מנדלבליט. משום מה לא שמענו בחמישי אלא רק אתמול. דברים שמחזקים את כל מה שאמרתי כל השנים, לא היה הסדר מקל". במהלך דבריו, התפרצו מפגינים לאולם וצעקו "תתבייש לך, אתה הורס את הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully