וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פיגועים בשעתיים: לוחם מג"ב נהרג מירי חברו במזרח ירושלים, המחבל נורה

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 21:30

סמ"ר אסיל סואעד נפגע בבדיקת אוטובוס במחסום שועפאט ופונה תוך מאמצי החייאה לבית החולים, שם נקבע מותו. המחבל, בן 13, נפצע קל. מהחקירה עלה כי הלוחם נפגע מירי של מאבטח אזרחי שהיה איתו בזמן הבדיקה וניסה לפגוע במפגע. קודם לכן נער נפצע קל בפיגוע דקירה בעיר העתיקה

פצוע אנוש בפיגוע במחסום ענתות/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לוחם מג"ב סמ"ר אסיל סואעד, בן 22, נהרג היום (שני) מירי של מאבטח אזרחי במהלך פיגוע במחסום שועפט שבמזרח ירושלים, בזמן בדיקת אוטובוס. המחבל, בן 13 משועפאט, נורה ונפצע קל. מחקירה ראשונית עולה כי המפגע שלף סכין ודקר את הלוחם, מאבטח אזרחי שהיה איתו בזמן הבדיקה ירה לעבר המחבל - ופגע גם בלוחם. צוות רפואה שהגיע לזירה פינה את הלוחם תוך מאמצי החייאה לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותו.

עוד עלה מחקירה כי הלוחם הבחין בחבורת ילדים בתוך קבוצה של מבוגרים באוטובוס. הוא ביקש מאחד מהם להזדהות, וזה בתגובה שלף סכין ודקר אותו. כעת, המחסום נסגר לתנועה ועשרות לוחמי מג"ב הגיעו לתגבר את הכניסה למחנה הפליטים. כוחות משטרה עיכבו כמה מבני משפחתו של המחבל.

פיגוע במחסום ענתות: לוחם שנהרג, סמ"ר אסיל סואעד, בן 22, תושב חוסנייה, משרת בשירות קבע בפלוגה נ"ד במשמר. 13 בפברואר 2023. דוברות מג"ב, אתר רשמי
אסיל סואעד שנהרג בפיגוע/אתר רשמי, דוברות מג"ב
זירת הפיגוע במחסום שועפאט, 13 בפברואר 2023. איתמר כרמון, אתר רשמי
זירת הפיגוע במחסום שועפאט. היום/אתר רשמי, איתמר כרמון

חובש מד"א שמעון זלץ סיפר: "הגעתי למקום במהירות וראיתי בתוך האוטובוס צעיר בשנות ה-20 לחייו עם פצעי דקירה. הוא היה מחוסר הכרה ומיד הגיעו כוחות גדולים של מד"א, הענקנו לו טיפול רפואי תוך עצירת דימום ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה מאוד".

כשעתיים קודם לכן בן 17 נפצע קל בפיגוע דקירה בעיר העתיקה - נער בן 14 משועפאט דקר את הצעיר, זרק את הסכין ונמלט מהמקום. כמה דקות אחר כך הוא נתפס ונעצר. חובשי מד"א יהודה זנד וברוך וייסמן סיפר: "הפצוע הגיע למנהרה סמוך לכותל כשהוא בהכרה עם פצע דקירה בגופו. הוא סיפר לנו שהוא נדקר סמוך לשער השלשלת וברח לכיוון כותל. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

בחודש אוקטובר האחרון נרצחה לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית, נועה לזר, בפיגוע ירי במחסום שועפאט. מהחקירה עלה כי מחבל שהגיע למקום יצא מרכבו, ירה מטווח קצר לעבר קבוצת החיילים - בהם נועה - ונמלט. באירוע נפגעו גם דוד מורל מאבטח אזרחי ושני לוחמי מג"ב.

פצוע אנוש בפיגוע במחסום ענתות/רוני כנפו

ירושלים מדממת

בסוף השבוע האיץ מחבל ברכבו לעבר תחנת אוטובוס בשכונת רמות שבירושלים ורצח את יעקב ישראל פלאי בן ה-6, אשר מנחם פלאי בן ה-8, ואת אלטר שלמה לדרמן בן ה-20. אביהם ואחיהם של יעקב ואשר נפצעו גם הם - האב נפצע בינוני והאח בן העשר קל.

לפני כשבועיים בלבד, אירע פיגוע נוסף בעיר, בשכונת נווה יעקב, שבו נרצחו בערב שבת שבעה בני אדם מירי מחבל בן 21 ממזרח ירושלים. יום למחרת, אירע עוד פיגוע בעיר, במגדל דוד, במהלכו נפצעו קשה אב ובנו הקצין מירי.

פיגוע דריסה סמוך לתחנת אוטובוס,שכונת רמות, ירושלים, 10 בפברואר 2023. ניב אהרונסון
הרכב שבו נסע המחבל בירושלים/ניב אהרונסון

יעקב ישראל פלאי בן ה-6 הגיע למקום הפיגוע ברכב של אביו, שהוריד אותו ואת אחיו בתחנת האוטובוס, כדי שיסעו לשבת "שבע ברכות" בבני ברק. הלוויתו התקיימה שעות ספורות לאחר מכן, לפני כניסת השבת, בבית העלמין הר המנוחות בירושלים. עשרות בני אדם הגיעו ללוות את הילד. ההלוויה התקיימה ללא לא נוכחות האב, שמאושפז בבית החולים. אח שלישי במשפחה, אשר מנחם פלאי בן ה-8, הגיע לבית החולים שערי צדק ללא רוח חיים, הרופאים הצליחו להשיב לו דופק ונלחמו על חייו קרוב ליממה, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

אלטר שלמה לדרמן בן ה-20 מת מפצעיו כשעה אחרי הפיגוע. הוא היה תלמיד ישיבה שהתחתן לפני כמה חודשים בלבד והיה לצד אשתו בזמן האירוע. השניים תכננו לנסוע לאלעד, כדי לעשות את השבת אצל הוריו. תחילה עלה חשד כי נפגע על ידי אחד החמושים שירו למוות במחבל, אך אחרי בדיקה גורם במשטרה שלל את אפשרות זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully