וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ בן גביר: הקואליציה תקדם הצעה שתאפשר למשטרה לערוך חיפוש ללא צו

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 15:57

מדובר בהצעה של חבר מפלגת עוצמה יהודית, והיא מקודמת כדי להילחם בתופעת הנשק הלא חוקי במגזר הערבי. עם זאת, היא מעניקה סמכות כמעט גורפת למשטרה לערוך בבתים חיפוש ללא צו של בית המשפט באישור קצין משטרה בדרגת רב פקד

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיע לזירת האונס בגדרה/דוברת המשרד לביטחון לאומי

בלחץ השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הקואליציה מקדמת בהליך מהיר הצעת חוק שתאפשר למשטרה לערוך חיפוש בבתים ללא צו חיפוש. מדובר בהצעה של חבר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר, ובן גביר דרש לכנס את הוועדה באופן חריג מחר למרות שזו התכנסה אתמול. ההצעה מקודמת כדי להילחם בתופעת הנשק הלא חוקי במגזר הערבי, אבל כך היא מעניקה סמכות כמעט גורפת למשטרה לערוך בבתים חיפוש ללא צו של בית המשפט, זאת באישור קצין משטרה בדרגת רב פקד. בהצעת החוק נכתב כי התנאי לחיפוש הוא שהשוטר חושד שנמצא נשק בדירה או במקום אליו הגיע.

ההצעה תעלה לאישור בוועדת השרים לחקיקה והיא תקודם ביום רביעי לאישור בקריאה טרומית במליאה, זאת למרות שבתקופתו באופוזיציה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח עליה ביקורת חריפה ואמר כי מדובר בחוק ב"סגנון צפון קוריאה". בחשבון הטוויטר של הליכוד נטען אז שזה אחד מהחוקים "שלא קיימים באף דמוקרטיה בעולם".

חוקרי להב 433 פושטים על בית של חשודים בהלבנת הון. דוברות משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל
חוקרי להב 433 פושטים על בית של חשודים בהלבנת הון/דוברות משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל

בנוסח הצעת החוק נקבע כי היא תחול כהוראת שעה למשך 12 חודשים, ובדברי ההסבר נכתב כי "מדינת ישראל מתמודדת מול גל של אלימות ופשיעה, בחברה הישראלית כולה ובחברה הערבית בפרט", ומטרתה "היא לאפשר למערכת אכיפת החוק את הכלים להיאבק בפשיעה הגואה ובתוך כך בריבוי הנשק הבלתי חוקי המשמש גורמי פשיעה וגורמי טרור ומביא לאובדן חיי אדם".

הצעת החוק קובעת גם אפשרות לחיפוש תיעוד או מצלמה שעשויים לשמש כראיה לביצוע עבירת פשע חמור או עבירה, קנס כספי גבוה על אדם אחד או יותר שמחזיקים במקום שבו נתפס הנשק הלא חוקי עד 80 אלף שקלים ולא פחות מ-20 אלף שקלים. בנוסף, לפי ההצעה יוחמר עונש המאסר על ירי בנשק חם ויהיה ניתן בתנאים מסוימים לחלט רכוש על עבירה של סחר בנשק, אם מדובר ברכוש שהגיע כתוצאה מביצוע העבירה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

בדברי ההסבר נכתב עוד כי "בשנים האחרונות התעצמה הפשיעה בחברה ערבית והיא גובה מחירים של אובדן בחיי אדם, הן של גורמים המעורבים בפשיעה והן של חפים מפשע. פשיעה זו מאופיינת, בין השאר, בהחזקת אמצעי לחימה בלתי חוקיים, גביית דמי חסות וירי במקום מגורים", ולכן נדרש לקדם את ההצעה על מנת לטפל בתופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully