וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועה לזר בת ה-18 אבטחה את המחסום בשועפאט, ונורתה למוות ע"י מחבל

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 19:15

לזר, לוחמת מבת חפר, תובא מחר בצאת החג למנוחות בכפר יונה. במועצה האזורית ספדו לה: "בחרה לתרום את המירב למדינת ישראל". מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל יצא מהרכב וירה שמונה כדורים כשהלוחמים שוחחו, ואף אחד לא פיקח על מה שקורה במקום

פיגוע בשועפט: ירי בוצע לעבר כוח מג"ב במחסום, שני פצועים במקום/מערכת וואלה!

לוחמת צה"ל, נועה לזר, בת 18 מבת חפר, נהרגה אמש (שבת) בפיגוע ירי במחסום סמוך לשועפאט שבמזרח ירושלים. לזר הייתה לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית והועלתה לדרגת סמל לאחר מותה. נועה תובא למנוחות מחר ב-23:00 בבית העלמין בכפר יונה.

חברותיה של נועה נפרדו ממנה. חברתה שקד כתבה, "אוצר קטן שלי, לא מעכלת שהלכת לי ככה". חברתה נויה הצטרפה, "הלב שלי מרוסק לאלפי חתיכות, את בלב שלי לנצח. לעולם לא אשכח את הדרך שעברנו יחד, אני אוהבת אותך, מלאך שלי".

ליהי אביזוהר, בת 20 המתגוררת בסמוך לסבים של נועה ולמדה בשכבה מעליה בבית הספר תיארה אותה כ"ילדה מדהימה, חברה טובה לחבריה, תמיד אהבה את כולם. היא הייתה חניכה בשבט גולן של הצופים, הייתה ילדה מאוד טובה ממשפחה מאוד מכובדת. אנחנו ממש בהלם", סיפרה.

נועה לזר, הלוחמת שנהרגה בפיגוע בירושלים. דובר צה"ל
נועה לזר, הלוחמת שנהרגה בפיגוע בירושלים/דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לזירת הפיגוע במחסום שוועפאט, ביצע תחקור ראשוני עם המפקדים ושוחח עם מפקדי ולוחמי פלוגה ב' בגדוד ארז, שבה שירתה לזר. "נפגשנו בנסיבות כואבות אבל זו הזדמנות לומר לכם תודה, למפקדים ולחיילים, תודה והערכה על הפעילות שאתם עושים פה לאורך כל השנה", אמר כוכבי. "אתם - הלוחמות והלוחמים, יחד עם היחידות הלוחמות הנוספות וכוחות הביטחון, מהווים את קו ההגנה הראשון שלנו".

עוד הוסיף הרמטכ"ל: "בזכותכם נמנעים פיגועים ומתבצעים סיכולים באופן יומיומי. הפעילות שלכם מתחברת לפעילות של צה"ל לאורך קו התפר, בצירים ובמרחב יהודה ושומרון, במבצע 'שובר גלים' בחודשים האחרונים. לצד כל זה אנחנו נצטרך ללמוד את האירוע ולהפיק את הלקחים בכדי למנוע אירועים מסוג זה - זו האחריות שלנו ונעשה את זה באופן המעמיק ביותר. היו גאים במה שאתם עושים".

עוד בוואלה!

לוחמת צה"ל נהרגה בפיגוע ירי בירושלים

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל אביב כוכבי מחסום שוועפאט שבו נפלה לזר. דובר צה"ל
"בזכותכם נמנעים פיגועים ומתבצעים סיכולים באופן יומיומי". כוכבי בביקור במחסום שוועפאט/דובר צה"ל

מהתחקיר הראשוני של הפיגוע שנערך על ידי מג"ב וצה"ל עולה שאלות לגבי התנהלות הכוחות בשטח. בשעה 21:08, בזמן חילופי משמרות, עמדו הלוחמים ושוחחים, מבלי שעמד לוחם שאיבטח את המחסום ועוקב אחר הנעשה במעבר, כפי ההנחיות. בשלב הזה המחבל יצא מהמכונית, שלף את הנשק, ירה שמונה כדורים לעבר הלוחמים ונמלט למחנה.

עד לסיום התחקיר המשותף לא ינקטו צעדים משמעתיים כלפי הדרג הפיקודי במחסום. לאחר הפיגוע, רועננו ההנחיות למפקדי משמרות והלוחמים במחסום שועפט ומחסומי עוטף ירושלים כחלק מהפקת הלקחים המבצעים מהפיגוע הקטלני בכל הנוגע לתחלופת משמורת והגדרה של מאבטח בזמן התחלופה.

פיגוע ירי, מחסום מחנה הפליטים שעפאט, 8 באוקטובר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
זירת הפיגוע בו נהרגה נועה, אמש/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

נועה היא בת אמצעית להוריה, אחותה גדולה ממנה בשנה וחצי ואחיה צעיר ממנה. הוריה גרושים, היא מתגוררת עם אמה בבת חפר ואביה מתגורר בקיבוץ בחן הסמוך. צוות נרחב של בעלי תפקידים מהיישוב בת חפר, ממועצת עמק חפר ומהנהלת בית הספר רופין בה למדה נועה נפגשו היום כדי להיערך להלווייה ולשבעה. המועצה הדגישה כי "מתחם הנוער יהיה פתוח לקלוט את כל מי שרוצים להיות ביחד בשעה קשה זו. במקום יהיו אנשי מקצוע, מתנדבים וכיבוד קל שיסייעו לכל הבאים".

ראשת המועצה האזורית עמק חפר, גלית שאול, ספדה לנועה: "בת היישוב בת חפר, שהתחנכה בקריית החינוך ע"ש בן גוריון, בחרה לשרת כלוחמת בצבא ולתרום את המירב למדינה". לדבריה, "המועצה כולה משתתפת בצער משפחתה האהובה ומחבקת אותם ביום נורא זה. במועצה וביישוב בת חפר נערכים בשעות אלו על מנת לתמוך במשפחה ובחברים, ולסייע להם ככל הנדרש".

נועה לזר שנהרגה בפיגוע וחברתה נויה. באדיבות המצולמים
"את בלב שלי לנצח". נועה וחברתה, נויה/באדיבות המצולמים

נשיא המדינה יצחק הרצוג שלח תנחומיו למשפחתה של הלוחמת, "ששמחת החג הפכה עבורם לאבל נורא, ומתפלל להחלמת הפצוע מפיגוע הירי בירושלים". הוא מסר, "אף מחבל נתעב לא ישבור את רוחנו. נילחם בטרור ונמשיך לבנות את חיינו ולשמור על שגרת החגים. סומכים על צה"ל ועל כוחות הבטחון".

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד לנועה. "בלב שבור קיבלתי את ההודעה על מותה של לוחמת צה"ל שנרצחה בפיגוע ירי על ידי מחבל מתועב". כתב. "בשמי ובשם ממשלת ישראל אני שולח ניחומים למשפחתה וחבריה, אין מילים שיכולות להקל על האובדן הגדול. לא נשקוט ולא ננוח עד שנמצה את הדין עם הרוצחים הנתעבים".

שר הביטחון בני גנץ הביע "צער עמוק" על מותה של הלוחמת ואיחל רפואה שלמה לפצועים. "‏המאבק בטרור יימשך בכל הגזרות ובכל העוצמה הנדרשת", מסר. "נשים את ידינו על המחבל המתועב ועל כל מי שסייע לו". השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר כי הוא משתתף באבלה של המשפחה והוסיף, "מדינת ישראל תמצה את הדין עם הרוצחים ועם כל מי שהיה מעורב במעשה הנתעב הזה".

לפי החשד, המחבל פתח באש מרכב חולף לעבר הכוח שמוצב במחסום - ונמלט מהמקום. מאבטח אזרחי נפצע קשה בפיגוע, ואישה נוספת נפצעה קל מרסיסים. המאבטח, גבר כבן 30, מאושפז בהדסה עין כרם במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם. שלושה מחבלים נתפסו בתום מרדף, ואחר היורה מתנהל מצוד. כוחות הביטחון פשטו במהלך הלילה על מחנה הפליטים בשועפאט. במסגרת המצוד אחר המחבל, המשטרה בסיוע כוחות צה"ל חסמו את התנועה מהמחנה ומהעיירה הפלסטינית הסמוכה ענאתא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully