וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית קראו לקיים שביתה ביום שני

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 23:19

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון אמר במסיבת העיתונאים שבה הוכרז על השביתה, ועל הפגנה בירושלים: "מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיגותי ופוליטי שלא ידענו כמותו מאז הכרזת העצמאות". הוא כינה את הממשלה "עבריינית ולא חוקית, שדגל שחור מתנוסס מעליה"

בוגי יעלון במסיבת עיתונאים של מובילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית/ניב אהרונסון

מארגני המחאה נגד השינויים במערכת המשפט קראו במסיבת עיתונאים שכינסו לקיים שביתה ביום שני והפגנה בירושלים.

"מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיגותי ופוליטי שלא ידענו כמותו מאז הכרזת העצמאות. אזרחים רבים חרדים לעתיד המדינה. שלטון הרוב אינו עריצות הרוב, יוזמת החקיקה היא הפיכה משטרית", האשים שר הביטחון לשעבר משה יעלון. "הממשלה עבריינית ולא חוקית. דגל שחור מתנוסס מעליה. החברה הישראלית מגיעה למשבר לאחר תהליך של הסתה, שיסוי ופילוג, אין לי ספק שהוא נעשה בכוונת תחילה על ידי מי שהסתבך אישית ובנה את התמיכה בו על בסיס מכונת רעל שקרית ומסוכנת. אני קורא לארגונים לאפשר לשבות". לצדו של יעלון היו נציגי מחאת הסטודנטים, הגלימות השחורות והחלוקים הלבנים.

לשאלת וואלה! למה מתכוונים המארגנים בדברם על שביתה ענו: "חברות יודיעו בהמשך שיאפשרו לכל העובדים לצאת ויש עוד כמה הפתעות".

מפגינים מוחים נגד השינויים במערכת המשפט, תל אביב. 4 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, 4 בפברואר 2023/ראובן קסטרו

מטה המאבק נגד המהפכה המשפטית מסר בהודעה אחרי מסיבת העיתונאים: "עשרות ארגונים, חברות והתארגנויות אזרחיות החברות במטה המאבק הכריזו היום על יום השבתה ביום שני הקרוב, היום שבו אמורים לעבור חוקי הדיקטטורה הראשונים. באותו יום אנו קוראים לאזרחים והאזרחיות לעלות לירושלים להפגין מול הכנסת כבר מהשעה 12:00. בנוסף יתקיימו מוקדי מחאה בערים המרכזיות. בשבת הקרובה תערך הפגנת ענק בקפלן והפגנות ברחבי הארץ".

עוד נמסר ממטה המאבק: "התכנית של נתניהו להעביר במחטף את חוקי הדיקטטורה תיתקל בעם ישראל, נחוש מתמיד לשמור על עצמאותו. אנו קוראים לאזרחים והאזרחיות להודיע כבר היום למקומות העבודה שלא יעבדו ביום שני ויצאו לרחובות. זהו המאבק החשוב מקום המדינה - המאבק על עצמאותה של ישראל כיהודית ודמוקרטית".

האגודה למען הלהט"ב הצטרפה אף היא לקריאה להשבתה של המשק. יו"ר האגודה הילה פאר אמרה: "בלי דמוקרטיה אין זכויות - לא ללהט"ב ולא לאף קבוצת מיעוט. לא נסכים שיחזירו אותנו אחורה כפי שעשו בהונגריה ובפולין. המהפכה המשפטית הולכת לשנות החיים שלנו כפי שהכרנו אותם, וזה בדיוק הזמן שלנו, הקהילה הגאה, לצאת לרחובות ולהרעיד את המדינה".

עוד בוואלה!

ועדת החוקה נערכת להצביע על חלקים ברפורמה המשפטית בתוך שבוע

לכתבה המלאה

"לעצור בגופינו את ההרס"

בעקבות ההצבעות הצפויות ביום שני, הודיעה התנועה לאיכות השלטון שהיא מעבירה את ההפגנה שתוכננה למוצאי שבת בכיכר הבימה ליום שני, מול הכנסת. יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא אמר: "ההפיכה המשפטית היא חורבן הבית השלישי. אני קורא לכל אזרח ואזרחית שחרדים לגורלה ולקיומה של מדינת ישראל לעזוב הכל ולהגיע ביום שני על מנת לעצור בגופינו את הרס וחורבן הדמוקרטיה".

לדברי שרגא: "שעת המבחן הגיעה. כפי שהתרענו והזהרנו, נתניהו ושותפיו מתחילים לפרק בפועל את החזון הציוני. אנו נעמוד מול הכנסת ונראה להם שהעם היהודי, שחלם על עצמאות וחופש במשך 2000 שנה, לא ישתוק כאשר חבורת מושחתים ועבריינים גוזלים ממנו את החופש פעם נוספת".

בוגי יעלון במסיבת עיתונאים של מובילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית, 7 בפברואר 2023. ניב אהרונסון
בוגי יעלון עם מארגני המחאה במסיבת העיתונאים, 7 בפברואר 2023/ניב אהרונסון

בחודש האחרון הפגינו אלפי סטודנטים נגד המהפכה המשפטית. השבוע הצטרפו להפגנות באופן מאורגן גם מרצים וראשי אוניברסיטאות. גם עובדי הייטק יצאו להפגנות, ואף שבתו שעות אחדות. "המהפכה המשפטית תחסל את ההייטק הישראלי", אמר תמיר רונן, יזם מחאת ההייטקיסטים וארכיטקט תוכנה בחברת Nvidia. לדבריו, "משקיעים מהעולם לא יסכימו להשקיע במקום כזה, והחברות יעדיפו לעשות רילוקיישן לחו"ל או לסגור בעצמן. זה צו השעה של העובדים, רגע לפני שהעולם יתחיל לסגור ברזים".

ביום ראשון הפגינו כאלף נשים ברחבת הבימה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, ביניהן חברות כנסת מטעם מפלגות האופוזיציה ונבחרות ציבור נוספות. ההפגנה, שמצטרפת לשורת הפגנות שמתקיימות נגד הממשלה בשבועות האחרונים - התקיימה תוך מתן דגש על השפעותיה המסתמנות של הממשלה על השיוון המגדרי במדינה.

הפגנת ההייטקיסטים ברחוב קפלן בתל אביב, שבוע שני באותו מקום.. ינון שלום יתח
הפגנת ההייטקיסטים, 31 בינואר 2023/ינון שלום יתח

ועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן צפויה להצביע בשבוע הקרוב על חלקים ברפורמה המשפטית שמקדמת הקואליציה, ובהם, שינוי שיטת בחירת השופטים ואי ביטול חוקי יסוד על ידי בג"ץ. הקואליציה תכריע ביממה הקרובה האם ההצבעות יחלו כבר ברביעי הקרוב או לכל המאוחר ביום שני הבא. מדובר בהצבעות ראשונות על סעיפים ברפורמה מאז החלו הדיונים בוועדה. לאחר אישורן על ידי חברי הכנסת של הקואליציה הן יובאו לאישור נוסף בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ככל הנראה יומיים לאחר מכן.

לפי הצעתו האחרונה של רוטמן, הוועדה לבחירת שופטים תמנה תשעה חברים אך יהיה בה רוב לקואליציה. היא תורכב משלושה שרים, אחד מהם שר המשפטים, שלושה שופטים, ובהם נשיאת בית המשפט העליון ושלושה חברי כנסת, אחד מהם הוא יו"ר ועדת החוקה.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully