וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר סמוטריץ': פעולות נגד להט"ב לא ירחיקו מצביעים

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 8:45

בפגישה שהוקלטה לפני כמה חודשים ואת תכניה פרסם מיכאל שמש ברשת ב', נשאל סמוטריץ' בידי איש עסקים האם הוא מתכנן לפעול אקטיבית נגד קהילת הלהט"ב. "המצביע יודע שאני נגדם. זה לא מעניין אותו", אמר. "ספרדי, מסורתי, אתה חושב שאכפת לו הומואים? מעניין את הסבתא שלו"

אבי מעוז במליאה: "מי שמנסה לפגוע בזהות היהודית הוא החושך"/ערוץ הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר כי אם יפעל באופן אקטיבי נגד הקהילה הגאה, הדבר לא יפגע בו פוליטית ולא ירחיק מצביעים ממפלגתו. הדברים שאמר השר ופורסמו הבוקר (שני) ברשת ב' בידי מיכאל שמש, הוקלטו לפני כמה חודשים.

בשיחה עם איש עסקים שתומך בו אמר השר: "ספרדי, מסורתי, אתה חושב שאכפת לו מהומואים? מעניין את הסבתא שלו. הוא אומר אין לי בעיה איתם, 'אתה חושב שזה מעניין אותי שאתה (סמוטריץ') נגדם'".

במסגרת השיחה נשאל סמוטריץ' באופן מפורש אם הוא מתכנן לפעול אקטיבית נגד קהילת הלהט"ב. "עזוב (המצביע), הוא יודע שאני כזה (נגדם). זה לא מעניין אותו", אמר. "אני היחיד שלא הלך עם רע"ם, שומר על ארץ ישראל בשביל הנכדים שלו. הוא יהיה לידי. הוא הביא את ראש הוועד של הבסטות של מחנה יהודה. זה כולם שם. אני צריך אותם לידי, אני צריך תמונות איתם".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את סמוטריץ' בטוויטר לאחר פרסום ההקלטות: "הקלטות סמוטריץ' מזכירות לנו כל פעם מחדש כמה נתניהו חלש וכמה זה מסוכן שהוא שבוי בידי קיצונים גזענים. זו לא שאלה של ימין ושמאל, זו לא שאלה של ליכוד או יש עתיד. זו הפכה לשאלה גדולה יותר: אהבת אדם או שנאת אדם".

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון תקפה את סמוטריץ' בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם גדעון אוקו וענת דוידוב ב-103FM, בעקבות פרסום הקלטותיו. "זה מזעזע שאלו השותפים של נתניהו. הומופוב, גזען, נגד מזרחים, נגד כל מה שזז, איך האנשים האלה הולכים לנהל את המדינה?", אמרה. "הקהילה הלהט"בית תתייצב והיא לא תהיה לבדה".

גלאון המשיכה: "אנחנו זוכרים את סמוטריץ' ממצעד הבהמות, הוא לא השתנה. אותו סמוטריץ', אותו הומופוב ואותו גזען. זה אנשים עם תפיסת עולם מעוותת, פחד מכל מה שהוא שונה. זה הדבר הנורא, מי שמאמין שדמוקרטיה ושוויון חשוב לו שקבוצות שונות בחברה הישראלית יוכלו לבטא את עצמן. הוא רוצה למנוע את חופש הביטוי של הקהילה הגאה, לאפשר להם לחיות כאחד או אחת האדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בצלאל סמוטריץ', בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"ספרדי, מסורתי, אתה חושב שאכפת לו הומואים?". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

בתוך כך, אתמול אישרה הממשלה את העברת היחידה לתוכניות חיצוניות ושותפויות במשרד החינוך לסמכותו של יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז, שנכנס לכנסת באיחוד של מפלגתו של סמוטריץ' ועוצמה יהודית. במסגרת ההצעה שעלתה בישיבת הממשלה השבועית, האחריות על היחידה תהיה של משרד ראש הממשלה, בו מכהן מעוז כסגן שר. ארגוני להט"ב מחו על הצעד המתקרב.

"אותם אנשים שאמרו לנו שלא תהיה פגיעה בלהט"ב עומדים להרים את ידם ביום ראשון ולהצביע על קריעת היחידה שאחראית על תכנים במערכת החינוך והעברתה לידי להט"בופוב מוצהר ששם לו למטרה להוציא תכנים של חינוך לסובלנות ממערכת החינוך", אמרו בחוש"ן.

רגע לפני האישור הסופי, הארגון שמנהיג חלק גדול מתוכניות הזהות המגדרית והנטייה המינית בבתי הספר הזהיר כי "כל מי שירים את ידו ביום ראשון ויצביע עבור העברת סמכויות לידיו של אבי מעוז, מפריד את הנוער הלהט"בי ונותן יד לשנאה, לפילוג, לפגיעה בנוער. אנחנו קוראים למפלגת הליכוד לעצור את הטירוף הזה - אל תתנו לאסון הזה יד! תשמרו על הנוער כפי שהבטחתם".

מעוז מוכר בעקבות התבטאויותיו הקיצוניות, ובייחוד נגד קהילת הלהט"ב. כך לדוגמא, אמר בטקס השבעתו לכנסת כי "מי שמנסה לפגוע בזהות היהודית הוא החושך". הוא פתח את נאומו בשירת "באנו חושך לגרש" והתייחס בנאומו לאג'נדות הזרות המוחדרות לילדי ישראל על ידי הסתרה מכוונת וללא ידיעת הוריהם, כלשונו. "אדוני היו"ר, בחנוכה אנחנו חוגגים את הניצחון שהנחיל בורא עולם על ידי גבורת החשמונאים כנגד היוונים ומשתפי הפעולה שלהם, המתייוונים. על מה התקוממו החשמונאים ביוזמת מתתיהו בן יוחנן כהן גדול ובהובלתו?", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully