וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי דין הפגינו נגד התכנית המשפטית: "נפעל במסגרת החוק נגד הצעדים המזיקים האלו"

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 17:15

מחאת "מאבק הגלימות" הגיעה אל מחוץ לבתי המשפט בירושלים, תל אביב, חיפה ונצרת, ועשרות עורכי דין הזהירו מפני השינויים שמקדמת הממשלה. "תורידו רגע את הרגל מדוושת הגז של שיירת ה-D9", אמרה דינה זילבר, לשעבר המשנה ליועמ"ש

בווידאו: עורכי דין הפגינו נגד התכנית המשפטית/צילום: ניב אהרונסון ויואב איתיאל

עשרות עורכי דין הפגינו היום (חמישי) מחוץ לבתי משפט ברחבי הארץ במחאה נגד התכנית להחלשת מערכת המשפט שמקדמת הממשלה. המחאה מונהגת על ידי ארגון המחאה " מאבק הגלימות", וחלק מעורכי הדין שבתו בזמן ההפגנות.

הפגנות התקיימוו מחוץ לבתי המשפט בתל אביב, נצרת, ירושלים וחיפה. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "בגצ שומר עלינו" ו"הפיכת מגילת העצמאות". בין הנוכחים בהפגנה בתל אביב גם חברי הכנסת אפרת רייטן וגלעד קריב מהעבודה, שהם עורכי דין במקצועם.

דינה זילבר, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אמרה בהפגנה בתל אביב כי "בחלומותינו הפרועים ביותר, לא העלינו על דעתנו, שבסופה של דרך - נהפוך לארכיאולוגים, ושתיכף נצטרך לזחול בבגדי שחור לבן מאובקים, בין עיי חורבות של הריסות של מערכת משפטית מפוארת, אותה מעלים כעת באש אל מול עינינו המשתאות". היא הוסיפה: "אדריכלי התאונה המשטרית הזו: תורידו רגע את הרגל מדוושת הגז של שיירת ה-D9 שהקפתם אותנו בהם והאזינו לקול העם".

אירוע  מחאת הגלימות-"מול האיום הפוליטי על מערכת המשפט והדמוקרטיה"- בית המשפט המחוזי בתל אביב.. ניב אהרונסון
עורכי הדין שבתו לשעה במחאה נגד הרפורמה. ההפגנה בתל אביב, היום/ניב אהרונסון

עו"ד נדב ויסמן, שהפגין מחוץ לבתי המשפט בתל אביב, אמר כי "אנחנו יודעים שהשופטים שלנו הם עובדי מדינה מסורים. הפרקליטים והיועמ"שים עושים לילות כימים כדי להגן על כולנו להגן על האינטרס הציבורי. אנחנו מתנגדים לפגיעה במערכת המשפט על כל רבדיה". הוא הוסיף כי הם "מתנגדים לפוליטיזציה לוועידה לבחירת שופטים. לא יכול להיות שיהיו פה שופטים פוליטיים. לא יכול להיות שהיועמ"שים יהיו פוליטיים. נפעל ככל שאפשר במסגרת החוק כדי למנוע את הצעדים המזיקים הללו".

"אנחנו פה בשם הדמוקרטיה רשוצים לקחת לנו, וזה הכי מסוכן", אמרה לוואלה עו"ד רחל (חלי) בן ארי, לשעבר ראש ועד מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין בישראל ונציגת לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים. "לוקחים לנו את העצמאות השיפוטית בכל מיני דרכים, כאלה ואחרות שכולן מובילות למקום אחד". היא הוסיפה, "אנחנו לא נגד שינויים בכלל אבל לא בדרך הזאת. שיביאו את צבר ההצעות לדיון מסודר ושהפוליטיקאים לא ישתלטו על עצמאות המשפט".

עוד בוואלה!

יועמ"שים ופרקליטי מדינה לשעבר נגד תכנית לוין: "מאיימת להרוס את מערכת המשפט"

לכתבה המלאה
מחאת הגלימות בהיכל המשפט בחיפה, 12 בינואר 2023. יואב איתיאל
הפגנת עורכי הדין בחיפה, היום/יואב איתיאל

מטעם הארגון "מאבק הגלימות" נמסר לפני תחילת ההפגנות כי "אנו רוצים להודות לאלפי המתגייסים ולהיענות הגבוהה של עורכי הדין למחאה. היענות זו מראה את התמיכה שיש במאבק הגלימות ובמטרה שעומדת לנגד עינינו - עצירת ניסיון ההרס של מערכת המשפט. ההצהרות הנשמעות מכל כיוון הן סכנה ברורה לדמוקרטיה הישראלית. מחר, נשבית את בתי המשפט לכשעה באופן סמלי, על מנת להמחיש לציבור כי השינויים הצפויים במערכת הם הלכה למעשה - השבתת הרשות השופטת".

"אנחנו פה בשם הדמוקרטיה כי רוצים לקחת לנו אותה, וזה הכי מסוכן", אמרה לוואלה! בהפגנה ברחבת היכל המשפט בחיפה עו"ד רחל (חלי) בן ארי, לשעבר ראש ועד מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין בישראל ונציגת לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים. "לוקחים לנו את העצמאות השיפוטית בדרכים שונות, וכולן מובילות למקום אחד. אנחנו לא נגד שינויים בכלל, אבל לא בדרך הזאת. שיביאו את ההצעות לדיון מסודר, ושהפוליטיקאים לא ישתלטו על עצמאות המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully