וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי עובדי הייטק הפגינו ברחבי המדינה: "המהפכה המשפטית תחסל אותנו"

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 14:05

במחאה על התכנית שמקדמים נתניהו ולוין, עובדים רבים יצאו להפגין בזמן שביתת האזהרה. "זה צו השעה של העובדים, רגע לפני שהעולם יתחיל לסגור ברזים", אמר מארגן המחאה. בתל אביב, מפגינים חסמו את הכביש בסמוך לקריית הממשלה: "אין הייטק בלי דמוקרטיה"

בווידאו: מחאת עובדי הייטק בעד ישראל דמוקרטית ובית משפט עצמאי/יותם רונן

אלפי עובדי הייטק הפגינו היום (שלישי) בתל אביב ובערים אחרות במסגרת שביתת אזהרה נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. בתל אביב, המפגינים, שהתכנסו במתחם שרונה הסמוך לקריית הממשלה צועקים בין היתר "אין הייטק בלי דמוקרטיה", והם חוסמים את הכביש ברחוב קפלן. הפגנות אחרות מתקיימות ברחובות, נתניה והרצליה.

"המהפכה המשפטית תחסל את ההייטק הישראלי", אמר תמיר רונן, יזם מחאת ההייטקיסטים וארכיטקט תוכנה בחברת Nvidia. לדבריו, "משקיעים מהעולם לא יסכימו להשקיע במקום כזה, והחברות יעדיפו לעשות רילוקיישן לחו"ל או לסגור בעצמן. זה צו השעה של העובדים, רגע לפני שהעולם יתחיל לסגור ברזים".

שאול אולמרט, בנו של ראש הממשלה לשעבר ומנכ"ל אחת החברות שמשתתפות במחאה, אמר בהפגנה בתל אביב כי "נחסום כבישים כמה שנצטרך ונפגע במרקם החיים כי מנסים לפגוע בנו. עלול להיות לא נוח בזמן בקרוב. אנחנו נחריף צעדים ככל שהממשלה תתעלם מאיתנו. שביתת האזהרה הזו היא רק צעד ראשון".

מחאת ההייטקיסטים, מתחם שרונה, תל אביב, 24 בינואר 2023. ראובן קסטרו
"שביתת האזהרה הזו היא רק צעד ראשון״. הפגנת עובדי ההייטק בתל אביב, היום/ראובן קסטרו
חסימת רחוב קפלן במסגרת מחאת ההייטקיסטים, מתחם שרונה, תל אביב, 24 בינואר 2023. ראובן קסטרו
חסימת הכביש ברחוב קפלן/ראובן קסטרו
מחאת ההייטקיסטים, מתחם שרונה, תל אביב, 24 בינואר 2023. מחאת ההייטקיסטים, אתר רשמי
ההפגנה בתל אביב/אתר רשמי, מחאת ההייטקיסטים

ההפגנה היום היא חלק מהמאבק שמובילים שורת ענפים נגד המהלכים של הממשלה להחלשת מערכת המשפט, וביום שבת האחרון הפגינו ברחבי המדינה יותר מ-100 אלף איש. ממטה מחאת עובדי ההיטק נמסר כי "ההפיכה המשטרית היא הסכנה הגדולה ביותר להייטק הישראלי. בלי בתי משפט עצמאיים לא תהיה חדשנות, לא יצירתיות, לא משקיעים, ולא חברות בינלאומיות שעד היום בחרו להקים כאן מרכזי פיתוח".

מרב מיכאלי במחאת ההייטקיסטים, מתחם שרונה, תל אביב, 24 בינואר 2023. ראובן קסטרו
מרב מיכאלי בהפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו
משרדי חברת הייעוץ AL consultants ריקים בזמן מחאת ההייטקיסטים, 24 בינואר 2023. ללא, אתר רשמי
משרד של חברת AI consultants בזמן השביתה/אתר רשמי, ללא

שי אנגלברג, ממובילי מחאת ההייטקסטים, אמר כי "לא סתם שקרנות הון סיכון מביעות דאגה ממה שקורה כאן. זה לא מקרה שבכירים בכלכלה מביעים דאגה אמיתית מהכיוון אליו ישראל הולכת. ההייטקיסטים יוצאים היום להפגין כי זו אזעקת אמת- הדמוקרטיה הישראלית בסכנה ואנחנו נמצאים כאן כדי לומר לממשלה - עד כאן, לא ניתן לכם להרוס את הדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully