וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג רומז על הידברות בנוגע למהפכה המשפטית: "מאתר סימנים ראשוניים של רצון טוב"

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 12:04

במהלך ועידת "אשמורת" של הסתדרות המורים, נשיא המדינה קרא לנהל דיונים עם התוכנית להחלשת מערכת המשפט. לדבריו, צריכים לשמור על יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית. "חבית הנפץ הזאת עומדת על סף פיצוץ - זו שעת חירום"

בווידאו: הנשיא הרצוג בועידת אשמורת/ועידת אשמורת

ועידת "אשמורת" של הסתדרות המורים נפתחה היום (שלישי) באקספו תל אביב. הנשיא יצחק הרצוג נשא דברים בוועידה, ואמר כי הוא "מאתר סימנים ראשוניים של רצון טוב" להידברות הרפורמה להחלשת מערכת המשפט ששר המשפטים יריב לוין מבקש להעביר. "מקווה שנגיע לתוצאות שמושתתות על שיח ענייני ומכבד בין הרשויות, ועל הקשבה לציבור ולחששותיו", אמר הנשיא.

"הרפורמה מעוררת מחלוקת קשה וחשש כבד בקרב חלקים נרחבים בציבור. צריכים לשמור מכל משמר על יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית ובה מערכת המשפט - הם מקודשים", אמר הרצוג. "כשרפורמה נעשית ללא הידברות עם הציבור ובין הרשויות היא מעוררת התנגדות ודאגה גדולה לעתיד הדמוקרטיה. מותר וראוי למתוח ביקורת על כל אחת מהרשויות וחשוב להבין את עומק התסכול שעומד בבסיסה, לגיטימי לנהל דיון מעשי, אבל בהידברות, בהקשבה, בלי לפרק את היסודות שלנו".

"אני פונה מכאן למובילי המערכות והרשויות וקורא - כולנו מתחת לאלונקה. כולנו דואגים ומחויבים למדינת ישראל. גלו אחריות, אל תעזבו את האלונקה ואל תדחקו אף אחד החוצה", הוסיף הרצוג. "פנו להידברות בלב פתוח ובנפש חפצה. היעדר ההידברות קורע אותנו מבפנים. חבית הנפץ הזאת עומדת על סף פיצוץ, זו שעת חירום והאחריות מוטלת עליכם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בועידת המורים אשמורת, ת"א, 24 בינואר 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
"זו שעת חירום". הרצוג/פלאש 90, אבשלום ששוני

עוד אמר הרצוג: "עומדת בפניי נקודת זמן אחת - 2028, שנת ה-80 למדינת ישראל. בכאב לב אני רואה לנגד עיניי את הקרעים והשסעים שבתוכינו הולכים ומתעמקים ולא יכול שלא להיזכר שפעמיים בהיסטוריה קמה מדינה יהודית בארץ ישראל ופעמיים קרסה לפני שהגיעה לשנת ה-80 שלה".

"אני מאמין גדול בחוסנו של עם ישראל, אבל אין בזו כדי לגרוע מהעובדה שאנחנו עומדים בפני שעת מבחן גורלית שתשפיע על עמנו ומדינתנו. אנחנו חייבים להתעשת ולקחת אחריות על מה שבנינו פה", המשיך הנשיא. "רוב האזרחים חשים בהתרופפות הסולידריות הישראלית. נוצר לקסיקון חדש, של מחלוקת, רווי שנאה - הידרדרנו לקפיצה דרמטית ומחרידה באלימות במרחב הציבורי בישראל".

במקביל, הפגינו כמה מאות עובדי הייטק בתל אביב במסגרת שביתת אזהרה נגד המהפכה המשפטית. המפגינים, שהתכנסו במתחם שרונה הסמוך לקריית הממשלה, צועקים בין היתר "אין הייטק בלי דמוקרטיה", והם חוסמים את הכביש ברחוב קפלן.

חסימת רחוב קפלן במסגרת מחאת ההייטקיסטים, מתחם שרונה, תל אביב, 24 בינואר 2023. ראובן קסטרו
מחאת ההייטקיסטים בתל אביב. היום/ראובן קסטרו

"המהפכה המשפטית תחסל את ההייטק הישראלי", אמר תמיר רונן, יזם מחאת ההייטקיסטים וארכיטקט תוכנה בחברת Nvidia. לדבריו, "משקיעים מהעולם לא יסכימו להשקיע במקום כזה, והחברות יעדיפו לעשות רילוקיישן לחו"ל או לסגור בעצמן. זה צו השעה של העובדים, רגע לפני שהעולם יתחיל לסגור ברזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully