וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי ממשיך לחפש פרצה: מונו ממלאי מקום במשרדיו

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 10:25

יו"ר ש"ס החליט לא למנות שרים למשרדי הבריאות והפנים עד שימצא מהלך שיעקוף את פסילתו בבג"ץ. בינתיים, פיטוריו ייכנסו לתוקף בצהריים, וממלאי המקום, השרים מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור, יתחילו את תפקידם

בווידאו: נתניהו ובכירי הממשלה הגיעו לישיבת תמיכה בדרעי/רוני כנפו

יו"ר ש"ס אריה דרעי החליט היום (שלישי) למנות את שר הדתות מיכאל מלכיאלי כממלא מקום שר הפנים ואת השר יואב בן צור כממלא מקום שר הבריאות. הפיטורים של דרעי בעקבות פסיקת בג"ץ ייכנסו לתוקף היום בשעה 13:00 בצהריים וממלאי המקום ייכנסו לתפקידיהם.

דרעי עדיין מחפש מהלך משפטי שיאפשר לעקוף בחודשים הקרובים את קביעת השופטים ולחזור לשולחן הממשלה. לכן, החליט לא למנות שרים קבועים למשרדי הבריאות והפנים, אלא רק ממלאי מקום זמניים. ח"כ משה ארבל מש"ס, ששימש כסגן שר הפנים והבריאות תחת דרעי, סיים את כהונתו עם פיטוריו של דרעי, לפי החוק. ארבל לא צפוי להתמנות מחדש לתפקיד בממשלה ויהיה רק ח"כ.

אתמול הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים לישיבת תמיכה בדרעי, לאחר שפוטר מתפקידיו בממשלה. "מהי דמוקרטיה?", תהה נתניהו. "היא קודם כל שלטון הרוב וכיבוד זכויות הפרט. איך אתה מבטיח ששלטון הרוב גם יגן על זכויות הפרט ומיעוט לא ישתלט על הרוב - על ידי איזון בין שלוש הרשויות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לשעבר אריה דרעי. מתוך ישיבת סיעה של ש"ס. 23 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ישיבת התמיכה בדרעי אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל

דרעי גם נשא דברים באירוע התמיכה בו. "רוצה להתנצל בפני כל אלה שאכזבנו אותם אתמול בישיבת הממשלה, באתי כדי להעביר את סל הבריאות", אמר. "אני מתנצל שאכזבנו שראש הממשלה, שציפו שיעשה תרגילים ולא יפטר, עשה את זה בכאב גדול בצער. קיבלנו את המכתב והקואליציה והממשלה ממשיכות. אנחנו לא ניתן למדינת ישראל ליפול לאנרכיסטים שזועקים מעל כל במה".

"אתם האמנתם שפקידים במדינת ישראל שמונו על ידי הממשלה יושבים בחדרים ודנים אם להכריז נבצרות ולעשות הפיכה שלטונית", הוסיף דרעי. "לא ראש הממשלה מינה אותי, הכנסת מינתה אותי. איפה חוסר הסבירות הקיצוני של כנסת ישראל? האם 11 שופטים יותר סבירים מ-63 חברי כנסת שנבחרו כחוק?".

עוד אמר יו"ר ש"ס: "לא נשתוק ולא נמחל על כבוד הציבור שלנו ונדאג שהכוח יחזור בחזרה לציבור שבחר בנו. הטיעון הכי מרכזי נגד הרפורמה של שר המשפטים אומרת ששלטון הרוב, אבל התפקיד של בית המשפט זה לדאוג גם למיעוטים. 400 אלף המצביעים של ש"ס לא זקוק למישהו שידאג לו? מי ידאג לציבור שלנו ומי ידאג לזהות היהודית של מדינת ישראל? זה לא מאבק אישי שלי באמת, עבדנו קשה מאוד בשנתיים האחרונות כדי להעביר את הממשלה הרעה שרצתה להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה".

עוד בוואלה!

מיקי זוהר: אין קשר בין משפט נתניהו לרפורמה המשפטית

לכתבה המלאה
מכתב הפיטורים שנתן רה"מ בנימין נתניהו לשר אריה דרעי, 22 בינואר 2023. ללא, צילום מסך
מכתב הפיטורים שהוגש לדרעי/צילום מסך, ללא

מוקדם יותר השבוע פיטר נתניהו את דרעי מתפקידיו בממשלה, בעקבות פסיקת בג"ץ שפסלה את מינויו בשבוע שעבר. ראש הממשלה הקריא את המכתב בישיבה: "בעקבות הוראת פסק הדין - אני נאלץ בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר, להעבירך מכהונתך כשר בממשלה".

"החלטתי למנותך כמשנה לראש הממשלה ושר הפנים והבריאות בשל העובדה שאני רואה בך עוגן של ניסיון, תבונה ואחריות החשובים למדינת ישראל בכל עת, ובעת הזו במיוחד", המשיך נתניהו. "סברתי שחשוב שתשרת את מדינת ישראל כחבר הקבינט הביטחוני-מדיני, שם תוכל להשפיע מניסיונך רב השנים. לצערי הרב החליט בית המשפט החלטה מצערת שמתעלמת מרצון העם". נתניהו הוסיף כי "בכוונתו לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינה".

דרעי השיב לנתניהו: "אני שומע בקולך את העצב על החלטת בית המשפט וההשלכות שלה. לשנינו היה ברור שנקיים את החלטת בית המשפט, לא היה בכך ספק בשום שלב, בניגוד לאלו שמתהדרים בנוצות של 'איכות' שלטון החוק וקוראים להפרות סדר ולהפרה של החלטות הכנסת והממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully