וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי זוהר: "האירועים בשבת יימשכו - הם טובים גם לשומרי שבת"

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 14:08

שר התרבות והספורט אמר כי "התקשורת יצרה מצג" שלפיו הוא מעוניין לבטל את מיזם "שבת ישראלית", בעוד שלטענתו הוא רק סבר שמשרדו לא צריך ליזום אירועים כדי לא לפגוע בסטטוס-קוו. על המהפכה המשפטית אמר: "לא נתקפל, אבל לא נסגור את הדלת בפני שיח"

בווידאו: נתניהו במליאת הכנסת: "אנחנו נשמור על הסטטוס קוו"/ערוץ הכנסת

שר התרבות מיקי זוהר שר התרבות והספורט מיקי זוהר טען היום (שלישי) כי "יצרו מצג" שהוא מעוניין לבטל את אירועי "שבת ישראל", ואמר בוועידת "אשמורת" כי "האירועים יימשכו, הם טובים גם לשומרי שבת".

"למדתי שיעור. בסוף האמת לא תמיד משנה", אמר זוהר. "משנה מה שהתקשורת חושבת, גם אם היא מסיקה מסקנה, זו מערבולת שקשה לצאת ממנה. יצרו מצג שאני רוצה לבטל אירועים, מה שלא נכון לחלוטין. עכשיו, כששככה הסערה, אנשים מבינים מה שאמרתי. בעתיד נהיה יותר חכמים איך להסביר את המשרד. סברתי שהוא טוב, אבל שמשרד ממשלתי בישראל לא יוזם אירועים בשבת כי זה בניגוד לסטטוס-קוו. ביקשתי מאנשי המשרד לראות איך אנחנו מקיימים את האירוע - אבל לא יוזמים אותו".

מיקי זוהר, הכנסת. דצמבר 2022. ראובן קסטרו
"גם אני לקחתי חלק בקיטוב, אני לא בורח מאחריות". זוהר/ראובן קסטרו

עוד אמר השר כי "לא הוצאתי הודעה אלא רק דיברתי על זה במשרד. היו 'נשמות טובות' שעשו מזה סיבוב תקשורתי. משרד התרבות והספורט לא ייזום אירועים בשבת, אבל אם יש אירוע, נממן אותו. לא הייתה פגיעה בסטטוס-קוו, הייתה פגיעה בנראות של הסטטוס קוו. הגישה שלי היא לא לבטל, כמו שלא אבטל משחקי כדורגל או תיאטראות בשבת. אנחנו מדינה דמוקרטית".

עוד בוואלה!

אחרי הסערה: נתניהו הורה לזוהר להמשיך את מימון "שבת ישראלית"

לכתבה המלאה

בהמשך, התייחס זוהר למהלכי הממשלה והתוכנית המשפטית. "אנחנו נמצאים בקרע עמוק בעם ישראל. אני עושה הכול כדי לאחות את הקרע הזה. גם אני לקחתי חלק בקיטוב, אני לא בורח מאחריות. בהרבה מקרים ראו אותי מיליטנטי. מישהו היה צריך לקום ולהגיד קאט. אם לא נדע להיות מאוחדים, לא יישאר פה כלום. יש דרך לעשות דברים".

לדבריו, "מי שבוחן את הרפורמה באופן אובייקטיבי רואה רפורמה שיש בה הרבה מאוד איזונים. הכול שאלה מה תהיה הפשרה. לא נתקפל, אבל לא נסגור את הדלת בפני שיח. נשיא המדינה מעורב ומנסה לייצר זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully