וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: נתניהו הורה לזוהר להמשיך את מימון "שבת ישראלית"

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 11:59

בעקבות הפרסום בוואלה!, ראש הממשלה שוחח עם שר התרבות והורה לו לחזור בו מכוונתו לבטל את הפעילויות, בטענה שמדובר ב"אפליה" כלפי הציבור הדתי. זוהר: "לא התבקשתי לשנות דבר - משום שלא שיניתי דבר". קודמו בתפקיד טרופר בירך: "לא הכול זה פוליטיקה"

בווידאו: נתניהו במליאת הכנסת: "אנחנו נשמור על הסטטוס קוו"/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הבוקר (שני) לשר התרבות והספורט מיקי זוהר לחזור בו מהכוונה לבטל את מימון מיזם "שבת ישראלית". הכוונה לבטל את המיזם, שפורסמה אתמול בוואלה!, עוררה ביקורת רבה.

לפי הודעת לשכת נתניהו, השניים כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל. זוהר, לפי ההודעה, הבהיר כי הוא מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות.

בהודעה נפרדת, אמר זוהר כי "בשונה מהדיווחים הכוזבים, ועל אף שיצאה הודעה ברורה על ידי ראש הממשלה ועל ידי, לא התבקשתי על ידו לשנות דבר משום שלא שיניתי דבר בעניין המשך הפעילות המדוברת".

לדבריו, "בשיחה עם ראש הממשלה הובהר בדיוק מה שאמרתי אתמול והבוקר: הגופים הנתמכים ימשיכו לקבל מימון מהמשרד ויפעלו כפי שפעלו עד היום בהתאם לסטטוס-קוו. השינוי היחיד הוא שהמשרד לא יזום פעילות בשבת אך ימשיך לממן אותה מול הגופים היוזמים. אין לי שום כוונה להתערב בתכנים מלבד כמובן תכנים שפוגעים בחיילי צה"ל, במדינת ישראל ובסמליה".

ח"כ מיקי זוהר ורה"מ נתניהו, 7 בדצמבר 2015. יונתן זינדל, פלאש 90
מנסים למזער נזקים. זוהר ונתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ חילי טרופר (כחול לבן), קודמו של זוהר בתפקיד, בירך. "לא הכול זה פוליטיקה", אמר. "לפעמים האמת היא פשוטה: כל הישראלים, דתיים וחילוניים, מי שידם משגת ומי שידם אינה משגת, יוכלו להמשיך ולהגיע בכל סוף שבוע ליותר ממאה אתרי מורשת ומוזיאונים ברחבי הארץ ולהתחבר למורשת שלנו ולתרבות שלנו". אני תקווה שאכן הסיכום ימומש והפעילות תמשיך להיות ללא עלות, כך שכולם יוכלו להשתתף בה. תודה לכל הציבור הישראלי, מימין ומשמאל, שומרי שבת ושאינם שומרי שבת, ששילבו זרועות ביחד כדי לשמור על שבת ישראלית".

מוקדם יותר היום, זוהר טען כי הוא אינו מתכוון לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת, וטען כי מדובר ב"ספין תקשורתי שקרי". זאת, על אף שאתמול כתב בטוויטר כי הנחה את צוות משרדו לבחון את תוכנית "שבת ישראלית", שנערכת בשבת ובכך "מפלה" את ציבור שומרי השבת.

השר זוהר טען כי קודמו בתפקיד, חילי טרופר, הפר את הסטטוס-קוו, והוא מחזיר את המצב לקדמותו. "הבהרתי חד משמעית כי נשמור על הסטטוס-קוו ועל החופש של אזרחי ישראל ובין היתר גם הבהרתי שאני לא אתערב בקיום משחקי הכדורגל בשבת", הסביר. "קיים בישראל סטטוס קוו שלצערי השר היוצא הפר אותו בשנה האחרונה, ולראשונה בתולדות משרד התרבות הוא החליט ליזום באופן אקטיבי פעילות שמתקיימת דווקא ביום שבת, מה שלא היה אף פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully