וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות סטודנטים חסמו כבישים בתל אביב: "בלי דמוקרטיה אין אקדמיה"

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 17:43

כ-200 מפגינים, סטודנטים ומרצים, חסמו במחאה את צירים מרכזיים בעיר במחאה על ההפיכה המשפטית של נתניהו ולוין. "נחריף את הצעדים כל עוד לא נראה שינוי במדיניות הממשלה. מדובר בעתיד של הסטודנטים"

הפגנת סטודנטיות וסטודנטים ליד סמינר הקיבוצים במחאה על המהפכה המשפטית/מחאת הסטודנטים

כ-200 מפגינים, סטודנטים ומרצים, חסמו היום (חמישי) את דרכים מרכזיות בתל אביב, במחאה על מדיניות הממשלה. בתחילה חסמו המוחים את דרך נמיר, ובהמשך הגיעו לרוקח ואבן גבירול. חלק גדול מהמפגינים קראו קריאות "דמוקרטיה או מרד". על שלטים שהניפו נכתב "בלי דמוקרטיה אין אקדמיה". בהמשך צעדו דרומה, וחסמו את הכביש באזור מחלף רוקח לשני הכיוונים.

ממחאת הסטודנטים נמסר: "אנחנו מוכנים להחריף את הצעדים שלנו, ונעשה את זה כל עוד לא נראה שינוי במדיניות הממשלה. הניסיון לשדר עסקים כרגיל לא יצליח - הסטודנטים יודעים שמדובר בעתיד שלהם.
בשבת הקרובה נהיה בהפגנת הענק בקפלן ובמוקדים ברחבי הארץ. חייבים לעצור את ההפיכה".

איסי רוזן צבי, איש סגל בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, אמר כי "הרעיון הוא לשלב כוחות כמה שיותר, ומי יותר מתאים מאנשי סגל וסטודנטים. לא מדובר בפוליטיקה, זו סכנה לדמוקרטיה. השאלה אם אנחנו רוצים להיות מדינה דמוקרטית ברוח מגילת העצמאות או לאוטוקרטיה בסגנון פולין והונגריה. אנחנו מתכוונים לעשות יום דמוקרטיה עם תחילת הלימודים בסמסטר הקרוב. מקווה שעוד קמפוסים יצטרפו אלינו".

הפגנת סטודנטיות וסטודנטים ליד סמינר הקיבוצים במחאה על המהפכה המשפטית. 26 בינואר 2023. מחאת הסטודנטים, אתר רשמי
הפגנת הסטודנטים, היום/אתר רשמי, מחאת הסטודנטים
הפגנת סטודנטיות וסטודנטים ליד סמינר הקיבוצים במחאה על המהפכה המשפטית. 26 בינואר 2023. מחאת הסטודנטים, אתר רשמי
"דמוקרטיה או מרד". הפגנת הסטודנטים, היום/אתר רשמי, מחאת הסטודנטים

לפני עשרה ימים, אלפי סטודנטים ביותר מעשר אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ יצאו משיעוריהם ביום הלימודים להפגין נגד התוכנית המשפטית שמקדמת הממשלה. בירושלים, כמה עשרות סטודנטים מבצלאל, האוניברסיטה העברית וסם שפיגל התקבצו במרכז העיר וארבעה מהם נעצרו בטענה שניסו לחסום כביש.

"ביבי ושרה - פה זה לא הונגריה" ו"הדמוקרטיה במשבר", קראו עשרות הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. מאות סטודנטים באוניברסיטת תל אביב קראו "לא נשתוק אם אין שוויון בפני החוק" ו"ד-מ-ו-ק-ר-ט-י-ה", כשמולם נערכה הפגנת תמיכה ברפורמה של תנועת "אם תרצו" בהשתתפות עשרות.

אוניברסיטת בר אילן הנחתה את סגל ההוראה לאפשר לסטודנטים להפגין על חשבון השיעור, ו"להימנע מהערות שמלבות את הרוחות". באוניברסיטה, ובמוסדות נוספים, מתקיימת במקביל הפגנה נגדית של תנועת אם תרצו. "הרפורמה המשפטית נחוצה כדי להשיב את האיזון בין שלוש הרשויות. קוראים לשר המשפטים לא לחשוש מאיומים והסתה, העם אמר את דברו", אמרה עדיאל כהן, רכזת אם תרצו בבר אילן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully