וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי סטודנטים הפגינו נגד הרפורמה המשפטית; 4 נעצרו בירושלים

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 15:34

סטודנטים ביותר מעשר אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ מחו נגד תוכנית הממשלה להחלשת הרשות השופטת, על חשבון שיעור ביום הלימודים. בירושלים, עשרות סטודנטים מכמה מוסדות שונים התקבצו במרכז העיר ו-4 נעצרו בטענה שניסו לחסום כביש. "יריית פתיחה למאבק ארוך"

אלפי סטודנטים ביותר מעשר אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ יצאו היום (שני) משיעוריהם ביום הלימודים להפגין נגד התוכנית המשפטית שמקדמת הממשלה. בירושלים, כמה עשרות סטודנטים מבצלאל, האוניברסיטה העברית וסם שפיגל התקבצו במרכז העיר וארבעה מהם נעצרו בטענה שניסו לחסום כביש.

"ביבי ושרה - פה זה לא הונגריה" ו"הדמוקרטיה במשבר", קראו עשרות הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. מאות סטודנטים באוניברסיטת תל אביב קראו "לא נשתוק אם אין שוויון בפני החוק" ו"ד-מ-ו-ק-ר-ט-י-ה", כשמולם נערכה הפגנת תמיכה ברפורמה של תנועת "אם תרצו" בהשתתפות עשרות.

אוניברסיטת בר אילן הנחתה את סגל ההוראה לאפשר לסטודנטים להפגין על חשבון השיעור, ו"להימנע מהערות שמלבות את הרוחות". באוניברסיטה, ובמוסדות נוספים, מתקיימת במקביל הפגנה נגדית של תנועת אם תרצו. "הרפורמה המשפטית נחוצה כדי להשיב את האיזון בין שלוש הרשויות. קוראים לשר המשפטים לא לחשוש מאיומים והסתה, העם אמר את דברו", אמרה עדיאל כהן, רכזת אם תרצו בבר אילן.

מחאת הסטודנטים-נלחמים על הדמוקרטיה, הטכניון, 16 בינואר 2023. נווה פרת, אתר רשמי
הפגנת סטודנטים בטכניון, היום/אתר רשמי, נווה פרת
מחאת הסטודנטים-נלחמים על הדמוקרטיה, אוניברסיטת בן גוריון, 16 בינואר 2023. יניר יגנה
אוניברסיטת בן גוריון, היום/יניר יגנה

עד כה הצטרפו לקבוצות המחאה ברשתות החברתיות אלפי סטודנטים, חלקם השתתפו גם בהפגנה בשבת. "ההשבתה וההפגנות מהוות את יריית הפתיחה למאבק ארוך, נחוש ובלתי מתפשר בהפיכה המשטרית אשר צפוי לכלול פעולות מחאה רבות ומגוונות בתקופה הקרובה בתוך הקמפוסים ומחוץ להם", אמרו המארגנים.

מחאת הסטודנטים-נלחמים על הדמוקרטיה, אוניברסיטת בן גוריון, 16 בינואר 2023. יניר יגנה
הפגנת סטודנטים באונ' בן גוריון, היום/יניר יגנה
מחאת הסטודנטים-נלחמים על הדמוקרטיה, אוניברסיטת תל אביב, 16 בינואר 2023. אורי סלע
מחאת הסטודנטים בתל אביב, היום/אורי סלע

"אנחנו הסטודנטים לא מוכנים לשתוק נוכח ההפיכה המשטרית המסוכנת ומכירת החיסול של מערכת המשפט", הוסיפו. "דמוקרטיה זאת לא סיסמה ריקה מתוכן, אלא מהות שיש להיאבק עליה. זהו מאבק בלתי מתפשר על העתיד שלנו מול ממשלה שבשם עריצות הרוב מאיימת לרמוס את הדמוקרטיה, ובהמשך, ללא רסן וללא בלמים, לפגוע בשוויון ובחופש של קבוצות רבות בחברה הישראלית. אנחנו נחושים לעצור את הטירוף וזוהי רק ההתחלה. נפגין בהמונינו ונקרא בקול גדול - לא להתגברות על בית המשפט. לא לפוליטיזציה של השופטים. לא להפיכה המשטרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully