וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בי-ם תבעיר גם את הדרום? הועלתה הדריכות בסוללות כיפת ברזל

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 22:32

במערכת הביטחון חוששים שאירועי שייח ג'ראח יקרינו גם על רצועת עזה והגדה המערבית, ונערכים לאפשרות של הסלמה. גורמי ביטחון: "התקופה נפיצה מאוד, האירועים בירושלים תמיד משמשים דלק להסתה, אף אחד לא יכול להתחייב שבגללם לא יקום איזה קיצוני וישגר רקטה"

בווידאו: התחדשו העימותים בין יהודים לערבים בשייח ג'ראח/צילום: שלומי הלר

צה"ל נערך לאפשרות שהמתיחות בירושלים, ובעיקר סביב שכונת שייח ג'ראח, תקרין על רצועת עזה ותוביל להסלמה בדרום, ובימים האחרונים נערכו בדיונים בנושא בין הצבא, משטרת ישראל ומג"ב. בעקבות זאת, בצה"ל אף העלו את רמת הדריכות בסוללות כיפת ברזל הפרוסות בדרום הארץ.

"אף אחד לא יכול להתחייב שבעקבות המצב הביטחוני והאירועים סביב ירושלים, שתמיד משמשים דלק להסתה, לא יקום איזה קיצוני בעזה וישגר רקטה", אמר השבוע גורם ביטחוני בכיר בשיחות סגורות. "אנחנו נערכים לזה".

כיפת ברזל עוטף עזה, 29 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מערכת כיפת ברזל באזור עוטף עזה, מרץ 2019/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

במערכת הביטחון מודאגים גם מהסלמה בגזרות נוספות בעקבות האירועים בירושלים. בצה"ל מודאגים בפרט מההסתה ברשתות החברתיות הפלסטיניות סביב המצב בשייח ג'ראח והר הבית בהובלת חמאס, וחוששים שהיא תעודד טרור של מחבלים בודדים. על רקע ההתפתחויות האלה, הוחלט לתגבר כמה מוקדי חיכוך ברחבי יהודה ושומרון. כמו כן, חודדו הוראות הפתיחה באש במספר חטיבות מרחביות המוצבות בגזרה, ואת הרחבת השימוש בכלי נשק שאינם הורגים במקרה של עימותים בהפגנות.

בשבוע החולף נהרגו חמישה פלסטינים מירי כוחות הביטחון, ביניהם שלושה מחבלים, חברי פתח, שלוחמי ימ"מ התנקשו בהם בלב העיר שכם; מחבל שנורה למוות על ידי כוחות צה"ל בעת הריסת בית מחבל באזור ג'נין; ומפגין פלסטיני שנורה למוות בנבי סלאח במהלך הפגנה אלימה במיוחד. כוחות הביטחון דיווחו בשבוע האחרון על כמה מקרים שבהם אש נפתחה לעברם במהלך פעילות שגרתית, כולל אתמול לפנות בוקר, בעת מעצר של בכיר חמאס בעיר ג'נין.

עוד בוואלה!

המהומות בשייח ג'ראח, חולשת הרשות וההסתה של חמאס: "2022 תהיה אלימה במיוחד ביו"ש"

לכתבה המלאה

"אף אחד לא רוצה להגיע לרמדאן עם כשהלהבות גבוהות"

"מדובר בתקופה מאוד נפיצה מהרבה סיבות", אומר גורם ביטחוני. "המטרה כרגע היא להרגיע את השטח ולא לאפשר לחמאס לקדם את האג'נדות שלו באיו"ש. אף אחד לא רוצה להגיע לתקופת חג הרמדאן המתקרב כשהלהבות גבוהות בשטחים. במצב שכזה יהיה קל לקדם טרור. צה"ל עוד לא בשלב שהוא דורש תגבור כוחות, אבל אם המצב בשייח ג'ראח לא יירגע, ויתגברו הפרות הסדר האלימות גם ביו"ש - נדרש לשקול זאת מחדש".

עוד הוחלט שמתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, ימשיך לקדם פרויקטים כלכליים ושירות עבור אזרחי הרשות כדי להרגיע את הרחוב הפלסטיני. בין הצעדים ניתן למנות העברת משכורות פועלים בישראל ישירות לבנקים ברשות הפלסטינית, ייעול העברת המיסוי, אישור תו-תקן ישראלי למפעלים פלסטינים, חיזוק תשתיות מקומיות וקידום ערוצי ייבוא וייצוא כדי לתמוך בכלכלה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully