וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרת מנעה מתושב שייח ג'ראח להגיע לביתו: "אין כניסה ליהודים, זו ההוראה שקיבלתי"

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 23:26

כוחות משטרה גדולים נפרסו גם הערב בשכונה שמהווה את מוקד המתיחות במזרח ירושלים. בן גביר מתעקש ש"הלשכה הזמנית" שהקים לא תפונה עד להצבת כוח משטרתי ליד ביתו של טל ישובייב שהוצת. השוטרת תועדה כשהיא מאפשרת רק כניסת ערבים לאזור. המשטרה: "טעתה בשיקול הדעת"

בווידאו: שוטרת מנעה מתושב שייח ג'ראח להגיע לביתו/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כוחות משטרה גדולים נפרסו הערב (שלישי) בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים, עקב העימותים המתמשכים בשבוע האחרון. זאת, על אף שהיום חל שקט יחסי באזור. נחסמה הגישה לרכבים והולכי רגל למתחם שבו הקים ח"כ איתמר בן גביר "לשכה".

בלשכת בן גביר שבים ומתעקשים כי "הלשכה הזמנית" שהציב בשכונה לא תפונה מהמקום עד להצבת כוח משטרתי קבוע בחודשים הקרובים ליד ביתו של טל ישובייב, תושב השכונה שערבים הציתו את ביתו. משטרת ירושלים מסרבת להצהיר ולהתחייב לדרישה זו. בנוסף, שדולת ארץ ישראל, המונה עשרות חברי כנסת מהאופוזיציה, הודיעה על קיום ישיבה מחר בערב בשייח ג'ראח.

איתמר בן גביר בהצהרה לתקשורת מלשכתו הזמנית בשייח ג'ראח 14 בפברואר 2022. אריה לייב אברמס, פלאש 90
לא יתפנו עד להצבת כוח משטרתי ליד ביתו של טל ישובייב/פלאש 90, אריה לייב אברמס

"אין כניסה ליהודים"

בתוך כך, שוטרת במשמר הגבול מנעה מיושובייב להגיע לביתו, בטענה כי כניסת יהודים לאזור אסורה. בהמשך, כניסתו התאפשרה. בתיעוד האירוע ניתן לראות את השוטרת מודיעה ליושובייב שהונחתה על ידי מפקדיה למנוע כניסת יהודים לאזור שסביב ביתו, ולאפשר כניסת ערבים בלבד.

"התקשרתי למפקד התחנה, שרק לאחר התערבותו בסופו של דבר אפשרו לי להיכנס, ובינתיים ניהלתי דו שיח עם השוטרות, ותוך כדי הבחנתי שערבי שהגיע למקום נכנס בלי שום עיכוב ובלי שום בעיה", סיפר יושובייב.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "נוכח אירועי הימים האחרונים, המשטרה פועלת באזור לשמירת הסדר הציבורי, שלום הציבור וביטחונו. החסימות נועדו למנוע הפרות סדר, אלימות וחיכוך מכל סוג שהוא. מבירור המקרה עולה כי מדובר בלוחמת מג"ב שהייתה בתגבור במקום, וטעתה בשיקול הדעת ובהסבר הדברים לאזרח בעקבות אי הבנה נקודתית. נבהיר כי כניסת תושבי השכונה לביתם, ערבים או יהודים, מתאפשרת ללא הגבלה וגם במקרה זה לאחר התערבות מפקד הגזרה, התאפשר המעבר. צר לנו על הניסיון להסיק מסקנות שגויות ביחס לפעילות המשטרה המבוצעת ללא משוא פנים".

העימותים בשכונת שייח ג'ראח החלו כשפעילי ימין הגיעו לאזור, עקב הצתת ביתו של יושבייב ככל הנראה על רקע לאומני. לאחר הגעת הפעילים, התקבצו במקום גם עשרות צעירים ערבים, ובין הצדדים החלו עימותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully