וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות במזרח ירושלים: התחדשו העימותים בין יהודים לצעירים פלסטינים בשייח ג'ראח

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 22:48

במהלך ההתפרעויות אבנים הושלכו ע"י יהודים לעבר בתי ערבים בשכונה, 3 נפגעו קל מרימוני הלם. כוחות גדולים של משטרה מוזרמים לשכונה. ח"כ איתמר בן גביר נשא הצהרה מהמקום והכריז כי הוא לא מקפל את לשכתו. המשטרה: הוא השתולל, דחף וחבט בשוטר

בווידאו: התחדשו העימותים בין יהודים לערבים בשייח ג'ראח/צילום: שלומי הלר

שישה בני אדם נעצרו בעימותים בשייח ג'ראח שהתחדשו הערב (שני) בין יהודים לצעירים פלסטינים. אבנים הושלכו לעבר בתי ערבים בשכונה. כוחות גדולים של משטרה מוזרמים לשכונה. שלושה בני אדם נפגעו מרימון הלם.

במהלך הצהרה שנשאר ח"כ איתמר בן גביר אמר כי "אני לא הולך מכאן. הלשכה לא מתקפלת. היא נשארת כאן. המקום מוצא חן בעיניי ואני נשאר כאן. אנו בעלי הבית על ירושלים. מספיק עם ההפקרות. שיפסיקו עם האגו גם של המפכ"ל של שר הבט"פ והממ"ז. זאת זכותי וזאת חובתי. אתמול ניסו בכוח לפרק את הלשכה כדי לסלק אותי. ניסו לסתום לי את הפה כדי לשלו אותי מכאן. אני מודיע מפה לראש הממשלה האלימות לא תשבור אותי ולא תנצח אותי כי ילדי השכונה מעניינים אותי".

"אם לא ישמו כאן אבטחה אני לא זז מכאן", המשיך בן גביר. "נפתלי בנט נוכל. זה ממשלת הונאה. הוא בא לכאן לפני הבחירות והבטיח לתושבים להגן עליהם. מאז הבחירות לא ראו אותו אפילו פעם אחת. תבוא לכאן אל תברח לבחריין ותפתור את הסיפור".

במשטרה הגיבו על טענות בן גביר לאלימות מצד שוטרים: "במהלך פעילות במתחם, החל חבר הכנסת להפריע לכוחות במקום תוך שהוא דוחף את השוטרים ומנסה למנוע מהם להרחיק חלק מהנוכחים במתחם. השוטרים שהיו במקום ניסו להרגיע את ח"כ בן גביר ולמנוע החמרת האירוע ללא הואיל. ח"כ בן גביר המשיך להשתולל ותוך כדי אף חבט באחד השוטרים בפלג גופו העליון. בשלב מסוים הוא נפל לקרקע כשנאבק עם השוטרים, והשוטרים הזעיקו באופן מידי את גורמי הרפואה למקום. צר לנו על הניסיון להכפיש את השוטרים שפעלו במקום לשמירת הסדר הציבורי תוך עיוות המציאות".

עימותים בשכונת שייח' ג'ראח, 13 בפברואר 2022. דוברות משטרת ישראל
כוחות משטרה גדולים במקום/דוברות משטרת ישראל
איתמר בן גביר בהצהרה לתקשורת מלשכתו הזמנית בשייח ג'ראח 14 בפברואר 2022. אריה לייב אברמס, פלאש 90
"נפתלי בנט נוכל". בן גביר, הערב/פלאש 90, אריה לייב אברמס

בנוסף לכך, לאחר התקרית הלילה עם ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר הכנסת מיקי לוי שוחח עם מפכ"ל המשטרה: "יש לאפשר לחברי הכנסת לבצע את תפקידם". את הדברים אמר במענה לח"כ אורי מקלב מיהדות התורה שהתלונן במליאה על שורת מקרים של אלימות מצד שוטרים נגד חברי כנסת בהפגנות או מחאות ציבור.

ח"כ בן גביר טען כי במהלך אירועי אמש תקפו אותו שוטרים באופן שגרם לו להתעלף ולהתפנות לבית החולים לבדיקות. אף שבתיעודים מהאירוע לא עלה כי בן גביר הותקף מצד המשטרה, הוא האשים בתקרית את השר לביטחון הפנים עמר בר-לב בכך שהיה אחראי לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully