וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ולפיד נגד בן גביר: "לא זקוקים לפרובוקטורים שיבואו להדליק את האזור"

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 18:04

רה"מ אמר כי מצב של הצתות בתים יהודים ב"עיר הבירה של ישראל הוא דבר שלא מתקבל על הדעת". שר החוץ יאיר לפיד הוסיף שבן גביר לא נמצא בשייח ג'ראח כדי להגן על התושבים, "אלא כדי להבעיר את השטח". ח"כ טיבי: "איתמר בן גביר הוא פירומן"

בווידאו: לפיד ועודה אומרים שבן גביר נמצא בשייח ג'ראח כדי להבעיר את השטח/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט גינה היום (שני) טרם המראתו לבחריין את מעשיו של ח"כ איתמר בן גביר בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. "אנחנו לא צריכים את עפר כסיף או בן גביר כדי שינהלו את ירושלים". שר החוץ יאיר לפיד אמר כי "בין איתמר בן גביר למשטרה, אני מאמין למשטרה".

ראש הממשלה אמר כי "המצב של הצתות בתים יהודים בעיר הבירה של ישראל הוא דבר שלא מתקבל על הדעת. משטרת ישראל מגבירה את רמת האבטחה והיא תדאג לאבטח את כלל תושבי העיר. אבל אנחנו לא זקוקים לפרובוקטורים שיבואו כדי להדליק את האזור רק כדי למטרות פוליטית. אנחנו לא צריכים את עפר כסיף או בן גביר כדי שינהלו את ירושלים. זה התפקיד של ממשלת ישראל ולא אף אחד אחר".

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, חבר הכנסת אחמד טיבי, התייחס גם הוא למתיחות בשייח ג'ראח ואמר כי "איתמר בן גביר הוא פירומן. אנחנו רוצים להזהיר כי הוא ומי שעומד מאחוריו יכולים להבעיר את השטח ולפוצץ את כל האזור". את הדברים אמר בפתח ישיבת סיעתו.

ח"כ איתמר בן גביר, 13 בפברואר 2022. עוצמה יהודית, אתר רשמי
"פירומן". חבר הכנסת בן גביר מתעלף בשייח ג'ראח, אתמול/אתר רשמי, עוצמה יהודית

יו"ר הרשימה, ח"כ איימן עודה, התייחס גם הוא לאירועים האלימים בימים האחרונים. "איתמר בן גביר הוא נציגו של נתניהו, שמטרתו להבעיר את השטח בדיוק כמו שעשה בחודש מאי האחרון", טען, וביקש להזהיר "מהמצב הזה".

ראש הממשלה החליפי ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף את בן גביר ואמר כי האחרון "לא שם כדי להגן על התושבים, אלא כדי להבעיר את השטח כפי שעשה בעבר". הוא הוסיף כי "בין איתמר בן גביר למשטרה, אני מאמין למשטרה".

שר החוץ לפיד התייחס גם למתיחות במזרח אירופה ואמר כי "אם תפרוץ מלחמה, יהיה קשה הרבה יותר לעלות על טיסות, יהיה קשה הרבה יותר לעזוב את אוקראינה ולחזור לישראל. ביום-יומיים הקרובים זה עדיין פשוט יחסית. חברות התעופה הישראליות מתגברות טיסות".

"אני יודע שבקייב רגוע ברחובות, אבל זה רושם מטעה", הוסיף לפיד. "יש צבר כוחות במזרח המדינה. יש צבר כוחות בגבול עם בלארוס. אם תהיה הידרדרות היא תהיה מהירה ודרמטית, הזהיר. "אפשר עדיין למנוע את זה. יכול להיות שהדיפלומטיה העולמית תצליח לעצור את ההתלקחות, ישראל תעשה ככל שביכולתה כדי לסייע. בינתיים, אני קורא לישראלים לחזור הביתה עוד השבוע".

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן 14 בפברואר 2022. ערוץ הכנסת, צילום מסך
"לא אתייחס לשדר כזה או אחר". גנץ/צילום מסך, ערוץ הכנסת

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, התייחסה גם היא לנושא בישיבת הסיעה ואמרה כי משרד התחבורה נערך בצורה "הכי אפקטיבית שאפשר". "נאפשר קדימות לכל מטוס שמגיע מאוקראינה", הוסיפה. "כרגע מטוסים לא מגיעים מלאים לחלוטין, לא יהיה ישראלי אחד שירצה להגיע הביתה ולא יאפשרו לו".

שר הביטחון בני גנץ התייחס לראשונה להדחת המגיש יעקב ברדוגו מגלי צה"ל. "אין מקום לתחנה צבאית", קבע והוסיף כי הוא בוחן את קידום הוצאת התחנה מהצבא. "בתיאום עם היועמ"ש, אנחנו פועלים להקמת ועדת איתור שתקום בחודש הקרוב. אי אפשר לקבל מצב שבו חיילי צה"ל יעסקו בפוליטיקה במישרין או בעקיפין".

ביחס לברדוגו, אמר כי "אין ולא תהיה לי שום נגיעה, אני לא מתכוון להתייחס לשדר כזה או אחר כי בעצם ההתייחסות שלי אני עלול להעביר מסרים פוליטיים". לדבריו, "הדרישות שלי הן שהיא צריכה להיות ממלכתי, לשמור על אתיקה וכבוד ולדאוג שחיילי צה"ל לא יהיו מעורבים בשידורים פוליטיים". הוא קרא "לחזור לפורפורציות, לעסוק בחדשות עצמן ולא במי שמגיש אותם".

בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד 14 בפברואר 2022. ערוץ הכנסת, צילום מסך
"זה לא שייח ג'ראח, זה ירושלים". נתניהו/צילום מסך, ערוץ הכנסת

הוא הוסיף כי הוא עוקב אחר ההתרחשויות באוקראינה "ומנסה לאבחן במה זה יכול להשפיע עלינו, כמובן שיש שם מעט לא ישראלים שנמצאים וקראנו להם לשוב הביתה". הוא הביע תקווה "שהעניינים שם לא יסלימו".

גנץ התייחס גם למהומות בשייח ג'ראח ואמר כי "כוחות הביטחון פועלים ביד קשה מול כל אירוע טרור, וישימו את ידם על מי שניסה להצית בית. גם לנבחרי ציבור יש אחריות, זה לא משחק ומדובר כאן בחיי אדם".

ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, קרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת האזנות הסתר. "אי אפשר לטאטא את הדברים מתחת לשטיח או להסתתר מאחורי מכבסת מילים או מעל הכל להסתפק בבדיקה שהמשטרה בודקת את עצמה או שהחוקרים חוקרים את החוקרים. כמו שהחתול יחקור את השמנת", אמר.

נתניהו התייחס להתפטרות אריה דרעי מהכנסת, לאחר שהורשע בעבירות מס. "אז הוא זז שני מטר מאיתנו, לא קרה כלום", טען. "הוא עדיין איתנו, אריה חזק".

בחלק סגור של סיעת הליכוד, נתניהו גינה "את מעשה האלימות נגד ח"כ איתמר בן גביר". לדבריו. "זה לא 'שייח' ג'ראח' - זאת ירושלים, זאת הבירה שלנו. אנחנו מאוחדים בדרישה מהמשטרה לשמור על הסדר והביטחון לתושבי שכונת שמעון הצדיק בדיוק כפי שאנו דורשים שהשקט והביטחון יישמרו בכל מקום במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully