וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבן גביר הקים לשכה זמנית בשייח ג'ראח: עימותים אלימים פרצו בשכונה

יו"ר עוצמה יהודית מימש את הבטחתו והתמקם בשכונה, לאור מה שהגדיר "אוזלת היד של המשטרה" בעקבות חשד להצתת בית יהודי. תוך זמן קצר הגיעו כוחות גדולים למקום. פעיל ימין נעצר בחשד שאיים לרסס גז מדמיע לעבר ערבים. חמאס: "בן גביר משחק באש, הוא עשוי להבעיר את השטח"

בווידאו: עימותים בשייח ג'ראח בעקבות פתיחת לשכתו של ח"כ בן גביר בשכונה/צילום: רוני כנפו ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

עימותים אלימים בין יהודים וערבים פרצו הבוקר (ראשון) בשייח ג'ראח בירושלים. זאת, לאחר שח"כ איתמר בן גביר הקים לשכה זמנית בשכונה, ובהמשך לעימותים שפרצו שם אמש. המשטרה עצרה שני אנשים, בהם אחד שאיים לרסס גז מדמיע לעבר ערבים. כוחות משטרה גדולים מאבטחים כעת את הלשכה האירעית.

דובר חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה, הזהיר כי פתיחת הלשכה של בן גביר בשייח ג'ראח היא "משחק באש שעשוי להעביר את השטח". הוא קרא לפלסטינים לתמוך במאבק של תושבי השכונה. גם הג'יהאד האסלאמי איים והזהיר מ"פיצוץ המצב" לאור "המשך ההתקפות" נגד תושבי שייח ג'ראח. בנוסף, לפי דיווח בערוץ אל-מיאדין הלבנוני, חמאס העביר מסר למצרים לפיו האירועים בשייח ג'ראח הם "הסלמה מסוכנת" שלא יוכל לשתוק עליה.

בן גביר הקים את הלשכה הזמנית במקום במחאה על מה שהגדיר "אוזלת יד של המשטרה והפקרה של ביטחון התושבים", לנוכח הצתה של בית שמתגוררת בו משפחה יהודית, על פי החשד על רקע לאומני. אתמול הגיעו כמה פעילי ימין לביתו של תושב הבית, טל יושבייב, ולאחר הגעתם, התקבצו במקום עשרות צעירים ערבים, שחלקם הותקפו בגז מדמיע. התושבים היהודים בשכונה דיווחו על ידויי אבנים לעבר הבתים. חמישה אנשים נעצרו.

עימותים בפתיחת הלשכה של בן גביר בשייח ג'ראח. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
העימותים בשכונת שייח ג'ראח, הבוקר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

אחד המפגינים אתמול נפצע באורח בינוני לאחר שנפגע מדריסת רכב, ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. המשטרה עצרה את הנהג החשוד, שמכחיש כי עשה זאת בכוונה. עו"ד מוסטפא יחיא, שמייצג אותו מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי "מדובר בצעיר ללא עבר פלילי, והוא מכחיש את החשדות ומסר גרסה מפורטת להשתלשלות האירועים. לטענתו, הוא הותקף על ידי מפגינים, חילץ עצמו מהזירה ופנה לשוטרים כדי שיסייעו לו - ואלו במקום לסייע לו החליטו לעצור אותו. אנו מצפים שגרסתו תיחקר והוא ישוחרר בהקדם". כמו כן, צעיר כבן 20 נפצע באורח קל מפגיעת אבן בראשו.

עוד בוואלה!

עימותים בשייח ג'ראח: מפגין יהודי נדרס ונפצע בינוני, הנהג החשוד נעצר

לכתבה המלאה
הקמת לשכתו של בן גביר בשכונת שייח ג'ראח בירושלים. רוני כנפו
העימותים בשייח ג'ראח, הבוקר/רוני כנפו
עימותים בפתיחת הלשכה של בן גביר בשייח ג'ראח. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
בן גביר בשייח ג'ראח, הבוקר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

ביתו של יושבייב בשכונה הפך ליעד למתקפות בידי ערבים, כשרכבו, החונה בסמוך לבית, הוצת תשע פעמים במהלך החודשים האחרונים. פעילי הימין שהגיעו לשכונה מחו על היעדר מענה משטרתי, ואמרו כי הם מתכננים להישאר במקום ולהפגין "נוכחות יהודית" כדי לאבטח את הבית ויושביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully