וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בשייח ג'ראח: מפגין יהודי נדרס ונפצע בינוני, הנהג החשוד נעצר

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 6:29

העימותים בין הקבוצות החלו לאחר שפעילי ימין הגיעו לביתו של תושב יהודי, שביתו הוצת לפי החשד על רקע לאומני. הפעילים השיעו לשכונה לטענתם כדי למחאו על העדר מענה משטרתי. מפגין יהודי נפגע באורח בינוני מדריסת רכב. המשטרה עצרה שישה חשודים, בהם הנהג הפוגע

בווידאו: עימותים בשייח ג'ראח/צילום: איתמר כרמון - חדשות כל העולם

עימותים בין ערבים ליהודים החלו הערב (שבת) בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. זאת, לאחר שכמה פעילי ימין הגיעו לביתו של תושב יהודי בשכונה, טל יושבייב, שביתו הוצת לפי החשד אתמול על רקע לאומני. לאחר הגעתם, התקבצו במקום עשרות צעירים ערבים, שחלקם הותקפו בגז מדמיע. התושבים היהודים בשכונה מדווחים בשעה האחרונה על ידויי אבנים לעבר הבתים. המשטרה פעלה במקום לצורך פיזור ההתקהלות, ועצרה 5 מפרי סדר.

אחד המפגנים נפצע באורח בינוני לאחר שנפגע מדריסת רכב. צות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. המשטרה עצרה את הנהג החשוד. כמו כן, צעיר כבן 20 נפצע באורח קל מפגיעת אבן בראשו.

ביתו של יושבייב בשכונה הפך ליעד למתקפות בידי ערבים, כשרכבו, החונה בסמוך לבית, הוצת תשע פעמים במהלך החודשים האחרונים. פעילי הימין שהגיעו הערב לשכונה מחו על היעדר המענה המשטרתי בשכונה. לדבריהם, הם צפויים להישאר במקום לאורך הלילה ולהפגין "נוכחות יהודית" כדי לאבטח את הבית ויושביו.

אדם נפצע באורח בינוני מפגיעת רכב במהלך העימותים בשייח ג'ארח. 13 בפברואר 2022. מד"א
מפגין נפצע בינוני מפגיעת רכב במהלך העימותים/מד"א

בתוך כך, חבר הכנסת מוסי רז ממרצ גינה הערב את הודעתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר, לפיה יקים לשכה פרלמנטרית בשכונת שייח ג'ראח בירושלים. בן גביר, כמו יתר פעילי הימין שהגיעו לשכונה הערב, החליט לעשות כן לאחר הצתת הבית של התושב היהודי בשכונה. "מי שהולך להקים לשכה פרלמנטרית בשייח ג'ראח מנסה להצית את השטח ולחרחר מלחמה, כפי שעשה במאי האחרון", האשים רז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully