וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים מנעו עבודות דחפור צה"לי שפעל לחשיפת מטעני חבלה בגבול רצועת עזה

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 9:26

יותר מעשרה פלסטינים, בהם פעילי חמאס, התקרבו לגדר הגבול ומנעו את עבודות הדחפור והטנק של הצבא, שניסו לפנות צמחיה לצורך איתור מטעני חבלה. לאחר דיווח על המקרה, הופסקה העבודה והצבא עזב את המקום. "לא היה ברור מה אפשר לעשות, הם היו לא חמושים", סיפר גורם צבאי

פלסטינים ברצועת עזה מנעו אתמול (שני) עבודות דחפור צבאי, שפעל מערבית לגדר המערכת, שם ניסה לאתר מטעני חבלה ולפנות צמחיה הפוגעת בשדה הראייה של התצפיתניות בצה"ל. באירוע נכחו יותר מעשרה פלסטינים, בהם פעילי חמאס, שהגיעו למקום ומנעו את עבודות הדחפור והטנק שהתלווה לו, בטענה שמדובר בשטח חקלאי.

גורם צבאי מסר כי בתחילה "לא היה ברור מה אפשר לעשות, מאחר וראו שמדובר באזרחים לא חמושיםֿ". המידע הועבר למפקדת התיאום והקישור של צה"ל ברצועת עזה, ולבסוף הדחפור הצבאי נמנע מהשלמת העבודה ההנדסית והמשיך דרומה בליווי הטנק. הפלסטינים התפזרו מהמקום.

טנקים בגבול עזה 21 במאי 2021. ראובן קסטרו
הפלסטינים מנעו את עבודות הדחפור והטנק של צה"ל. טנק בגבול רצועת עזה/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הגיעו שני פעילים פלסטינים למרחב כיסופים, חצו את גדר המערכת, השליכו בקבוקי תבערה לעבר תא הנהג של משאית עם מקדח קרקע לחפירות, ונמלטו חזרה ללא פגע. התחקיר הראשוני העלה כי הכוחות בשטח כולל התצפיות הבחינו באיחור רב בנעשה, וכשעלה עשן מהמשאית לא ידעו להגיד במדויק למי שייכת המשאית שחנתה בגבול במשך יותר מיממה. מאוחר יותר התברר כי מדובר במשאית אזרחית בשירות צה"ל שייעודה היה לאתר מנהרות באמצעות חפירת בורות סמוך לגדר.

אירועים אלה מתרחשים לאחר שקט יחסי לאורך רצועת עזה בחודשים האחרונים, בתגובה לתהליכים כלכליים ויציאת פועלים מעזה לישראל. רק לאחרונה נכנסה כמות מים גדולה מאוד לרצועת עזה באישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן, וכן נשקלת פעילות אזרחית נוספת יזומה מצד ישראל ברצועה ללא קשר למשא ומתן עקיף עם חמאס.

בתגובה לאירוע אמש, בדובר צה"ל מסרו כי "במהלך פעילות שגרתית של צה"ל במרחב הפרימטר, מערבית לגדר המערכת, מספר חקלאים התקרבו לעבר כלי הנדסי שפעל במרחב. כוחות צה"ל הגיבו בירי גז לעבר החקלאים, שהתרחקו מהכלים. בניגוד לנכתב, הפעילות נמשכה כמתוכנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully