וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט רוצה למנוע מהמתיחות בשייח ג'ראח להידרדר לסבב לחימה בעזה

גורם בכיר כינה את המתחולל במוקד המתיחות במזרח ירושלים פרובוקציה פיליטית ואמר כי אסור שזו תביא לסבב לחימה. "כשכסיף, טיבי ובן-גביר מגיעים לשם זה כדי לחמם - לשרוף את המועדון", הוסיף. "צריך לעמוד על ביטחון תושבי השכונה - אבל להימנע מלהגיע למקומות רעים"

בווידאו: התחדשו העימותים בין יהודים לערבים בשייח ג'ראח/צילום: שלומי הלר

ראש הממשלה בנט חושש כי המתיחות של הימים האחרונים בשייח ג'ראח בירושלים תביא להסלמה ברצועת עזה ורוצה למנוע זאת, כך אמר גורם מדיני בכיר בתדרוך לכתבים בבחריין. "האחריות שלנו היא להחזיר את הביטחון לכל אזרח ישראלי. אבל לצד זה - בשומר חומות נהרג ילד בן 6. אנשים מתים כשיש סבב", אמר הגורם המדיני.

לדבריו, לפעמים אין מנוס לצאת לסבב לחימה אבל אסור שהדבר יקרה כתוצאה מפרובוקציות פוליטיות. "כשאני רואה את כסיף וטיבי ובן-גביר אני יודע היטב מה מביא אנשים לשם וזה לחמם - לשרוף את המועדון", אמר הגורם המדיני הבכיר. "הקמנו מדינה כדי שהמדינה תפעיל כוח ולא אנשים פרטיים".

הגורם המדיני ציין כי ראש הממשלה בנט סבור שעליו לעשות הכל כדי למנוע הסלמה. "זה יכול להיגמר רע. ירושלים היא מקום רגיש", הוא אמר. "צריך לעמוד על הביטחון של תושבי השכונה ולא לוותר - אבל צריך גם להימנע מפרובוקציות שמובילות אותנו למקומות רעים".

מהומות בשייח' ג'ראח. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
עימותים בשייח ג'ראח, אתמול/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

הגורם המדיני הבכיר התייחס למגעים עם טורקיה על ביקור אפשרי של הנשיא הרצוג. הוא טען כי ישראל לא הציבה תנאים לטורקיה בתמורה לביקור של הנשיא הרצוג. "אנחנו עובדים בזהירות בעניין טורקיה", אמר הגורם המדיני הבכיר. "בוודאי שבתהליך של התקרבות זהירה מאוד יש מחוות פה ושם. אנחנו רואים למשל שיש התגברות של פעילות טורקית נגד טרור נגדנו בשטחם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה, נפתלי בנט, ומלך בחריין, חמד בן עיסא אל-ח׳ליפה בפתח פגישתם 15 בפברואר 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט ומלך בחריין, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הגורם המדיני ציין עוד כי ראש הממשלה בנט עוקב מקרוב אחרי ההתפתחויות באוקראינה אך עדיין לא ברור לאן הדברים שם הולכים. לדבריו, העימות בין המעצמות באוקראינה לא יעצור את חופש הפעולה בישראל בסוריה והיא תמשיך לפעול שם בצורה מלאה.

לדברי הגורם המדיני לא ברור האם יש קשר בין ההתרחשויות באוקראינה למו"מ בין איראן לבין המעצמות בווינה. "אנחנו בנקודה מאוד מתקדמת בשיחות עם איראן אבל אנחנו לא מוותרים", אמר הגורם המדיני הבכיר. "אנחנו עושים מאמצים גדולים בדרכים שאני חושב שהן הכי אפקטיביות כדי להשיג את המטרות שלנו. אבל אנחנו לא יודעים אם יהיה הסכם גרעין או לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully