וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לשיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף עמדת חמאס ברצועת עזה

מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס תקפו עמדת תצפית של הארגון בצפון הרצועה. זאת, בעקבות המשך הפרחת בלוני הנפץ מכיוון עזה לעבר ישראל, שגרמו לשריפות סמוך לקיבוץ בארי. מאז חזרת טרור הבלונים נשרפו כ-1,000 דונמים של חורש בשמורות טבע בדרום הארץ

בווידאיו: שריפה במועצה האזורית שער הנגב, חשד שנגרמה כתוצאה מבלוני תבערה/מערכת וואלה! NEWS

כלי טיס של צה"ל תקפו הערב (ראשון) עמדת תצפית של חמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום.

צוותי כיבוי רבים פעלו היום יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים בשתי שריפות קוצים קטנות שפרצו באזור המועצה האזורית אשכול. חוקר שריפות מכבאות והצלה קבע כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה. צוותי הכיבוי הצליחו להשתלט על האש כעבור זמן קצר.

שריפה בשמורת הטבע בארי בעקבות בלון תבערה 9 באוגוסט 2020. רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
שריפה בבארי שנגרמה מבלון נפץ, היום/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים

בימים האחרונים התחדש שיגור בלוני הנפץ והתבערה מרצועת עזה לשטח ישראל, ובעקבות כך התחוללו כמה שריפות קוצים באזור, בעיקר במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב וחוף אשקלון, הסמוכות לגבול הרצועה. מחזרת טרור הבלונים נשרפו כאלף דונמים של חורש בשטחי שמורות הטבע בדרום הארץ.

עוד בוואלה!

תקרית ביטחונית בגבול עזה: ירי לעבר כוח שהוקפץ לאזור הגדר

לכתבה המלאה
בלון נפץ שאותר בעוטף עזה 6 באוגוסט 2020. דוברות משטרת ישראל
ארבעה ימי הפרחה ברציפות. בלון נפץ שאותר בעוטף עזה, ביום חמישי/דוברות משטרת ישראל

זה היום הרביעי ברציפות בו שוגרו בלוני תבערה משטח הרצועה לכיוון ישראל. ביום שבת חפץ החשוד כמטען שחובר לזר בלונים אותר בשטח חקלאי באזור המועצה האזורית אשכול. כמה שעות לפני כן נשמע קול נפץ בנתיבות, ובבדיקה חבלנית נמצא כי הוא נגרם מחומר נפיץ שהגיע על פי החשד באמצעות בלון והתפוצץ.

ביום שישי פרצה שריפת קוצים במועצה האזורית שער הנגב, כשככל הנראה גם במקרה זה האש פרצה בעקבות שיגור בלוני תבערה. צוות כיבוי מתחנות אשקלון וקריית גת פעל בסיוע יחידות מתנדבים מנחל עוז וכפר עזה יחד עם קק"ל, כדי לכבות את האש ואחרי כשעה וחצי הושגה שליטה על הדליקה והצוותים במקום ביצעו כיבוי סופי של האש.

ביום חמישי הופרחו בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל, ובשלושה מהמקרים פרצו שריפות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ובמועצת חוף אשקלון. כמה שעות מאוחר יותר, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה להפרחת הבלונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully