וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: צעירה בת 24 נהרגה מירי צה"ל בעימותים באזור ג'נין

גיא אלסטר, אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 7.8.2020 / 16:44

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע על מותה של דאליא סמודי בת ה-24, בבית החולים בג'נין. לפי הדיווח הפלסטיני, היא נורתה למוות על ידי כוח צבאי. מצה"ל נמסר כי במקום התפתחו עימותים אלימים וכי הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע היום (שישי) כי צעירה נורתה למוות על ידי כוח צה"ל באזור ג'נין בשעות הבוקר. לפי דיווחים בכלי תקשורת הפלסטיניים, הצעירה, דאליא סמודי בת 24, נפצעה במהלך פשיטה על שכונת ג'באריאת שבעיר. בדיווח הוסיפו כי החיילים ירו גם על האמבולנס, בעת שניסה להעניק לה טיפול רפואי ראשוני.

מנגד, בצה"ל לא התייחסו לטענת ההרג הצעירה ומסרו כי "במהלך פעילות שגרתית של כוחות צה"ל הלילה בעיר ג'נין, התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות מאות פלסטינים שביצעו ירי, יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הלוחמים". בצבא הדגישו כי "הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות".

מנהל הסהר האדום בג'נין, מחמוד סעדי, אמר כי סמודי נפצעה מירי בחזה בעת ששהתה בתוך בית המשפחה. לדבריו, כוחות צה"ל ירו ישירות על אמבולנס שלו, שניסה להעניק לה סיוע וכי שניים מהכדורים פגעו בו.

חייל צה"ל בעימותים בכפר ביתא סמוך לשכם - יולי 2020. רויטרס
החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. עימותים בגדה המערבית/רויטרס

התקרית בג'נין מגיעה בשיאה של יממה מתוחה בכמה גזרות. בצפון, איתרו לוחמי צה"ל במהלך הלילה רחפן שחדר לשטח ישראל באזור החרמון, במרחב הגבול עם לבנון. הרחפן היה במעקב של הצבא והופל. לאחר הפלת כלי הטיס, הכוחות לא הצליחו לאתר אותו, ובשלב זה עדיין נערכות סריקות אחריו.

בדרום, התחדשה הפרחת בלוני התבערה כשהיום פרצה שריפת קוצים במועצה האזורית שער הנגב, ככל הנראה בעקבות שיגור בלוני תבערה מרצועת עזה. צוותי כיבוי נמצאים במקום ופועלים לכיבוי הדליקה. גם אתמול הוצתו שלוש דליקות בעוטף עזה, וצה"ל תקף בשעות הלילה ברצועה בתגובה. מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון רצועת עזה.

עוד בוואלה!

לוחמי סיירת גולני נשלחו לכפר שבו נהרג חברם - כדי לאתר את האבן שפגעה בו

לכתבה המלאה

הפעילות האחרונה של צה"ל באזור ג'נין היתה לפני כחודשיים במהלך מבצע מעצרים בכפר יעבד, בעקבות מותו של לוחם גולני עמית בן יגאל. במהלך המעצרים הותקפו החיילים באבנים, אך כוחות הביטחון הצליחו לעצור את המחבל שהשליך את האבן שהרגה את בן יגאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully