וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי סיירת גולני נשלחו לכפר שבו נהרג חברם - כדי לאתר את האבן שפגעה בו

20.5.2020 / 23:18

חקירת מותו של עמית בן יגאל נמשכת, ובמעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה מנסים לאתר דגימות DNA על אחת האבנים שנאספו על ידי חבריו ליחידה. לאחר הפעולה שבה נהרג הלוחם, נשלח הכוח פעם נוספת אל הכפר לאסוף אבנים במיקום שני, שלפי החשד שימשו את המחבלים

עריכה: שאול אדם

כוחות הביטחון ממשיכים בחקירת מותו של לוחם צה"ל עמית בן יגאל בשבוע שעבר מאבן שנזרקה לעברו מגג של מבנה בכפר יעבד שליד ג'נין. לוואלה! NEWS נודע כי כוח סיירת גולני אסף אבנים שככל הנראה שימשו את המחבל מיד לאחר פינוי הלוחם מהשטח והיציאה מהכפר יעבד, אך בעקבות חשד שעלה בחקירה, הכוח נשלח פעם נוספת אל הכפר לאסוף אבנים במיקום שני, שלפי החשד שימש את המחבלים.

לפי הערכות במערכת הביטחון, אחד מהחשודים שנעצרו זה מכבר ביעבד הוא המחבל שהשליך את האבן על פניו של בן יגאל, ונותר רק לפצח את זהותו. עם זאת, גורמי ביטחון ציינו כי קשה להצביע על החשוד המרכזי מאחר שרוב העצורים הם בני אותה המשפחה. בשלב זה, הם מכחישים כל קשר לפיגוע.

כוח צה"ל במהלך פשיטה על הכפר יעבד 12 במאי 2020. -, אתר רשמי
נאספו אבנים. כוח צה"ל במהלך פשיטה על הכפר יעבד/אתר רשמי, -

בליל המבצע ב-12 במאי נכנסו לוחמי סיירת גולני ליעבד ועצרו שלושה מבוקשים לחקירה. לקראת היציאה מהכפר התהלכו הלוחמים סמוך למבנה בן שלוש קומות. אבן אחת הושלכה לעבר הכוח ומיד לאחר מכן אבן נוספת שפגעו בפניו של הלוחם בן יגאל שנהרג. כוח אחד מיהר לטפל בלוחם וכוח נוסף נכנס לתוך המבנה והחל לעצור חשודים. מפקד סיירת גולני וסגנו ניהלו את פעולת המעצרים.

לאחר שנעצרו כמה חשודים והועברו לחקירה, התברר כי על גג המבנה שהו בעת זריקת האבנים שלושה גברים מאותה משפחה, שנמצאים בשלב זה בידי שב"כ. עד כה לא ברור באופן מוחלט מי מהם זרק אבנים לעבר הלוחמים ואיזו אבן מהן הרגה את לוחם הסיירת. בהתאם למצב החקירה, הוחלט שכוחות סיירת גולני יכנסו עוד באותו היום למבצע בתוך הכפר כדי לאסוף אבנים מנקודת הפיגוע. הלוחמים אספו אבנים שלפי החשד אחת מהן פגעה בלוחם והעבירו אותן לידי גורמי החקירה.

עוד בוואלה!

תושבת ראשון לציון נעצרה בחשד לחילול קברו של הלוחם שנהרג בשומרון

לכתבה המלאה
עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
חקירת מותו נמשכת. עמית בן יגאל שנהרג ליד ג'נין/אתר רשמי, פייסבוק

בשלב הזה האבנים נמצאים בטיפול המעבדה לזיהוי פלילי של משטרת ישראל. לדברי גורמים בפיקוד המרכז, לא ברור אם האבנים שנאספו מהשטח הן אלו שהושלכו על הלוחמים, אך אם יהיה ניתן לאתר ממצאי DNA של הלוחם - יכלול השלב הבא מאמץ לאתר ממצאי DNA של המחבל שהשליך את האבן. לדברי אותם גורמים מדובר באתגר גדול מאוד עבור החוקרים ואנשי המעבדה לזיהוי פלילי שממתינים לאימות נתונים ופריצת דרך.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • ג'נין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully